Pärispatt

detsember 8, 2008

Kui me ekskursioonilt tagasi sõitsime, istusin juhi kõrval ja ühest eriti rammusast loigust sahmaki läbi sõites tabas mind valgustus: ma sain aru, kuidas autos istudes on lahe jalakäijaid märjaks pritsida. Kui selline hea sahmakas tuleb, oleks kahju raisku lasta ja kangesti tahaks kellelegi pihta saada. Jahiinstinkt või midagi. Nii et need juhid, kes on mind poriga üle tõmmanud, ei olegi haiged värdjad… eee, või vähemalt mitte haigemad värdjad kui ma ise. Mina olengi jõmm.

Hea, et ma üldse autot ei oska juhtida.

Ja mõni ime siis, et ma usun, et võim rikub inimest.

5 kommentaari to “Pärispatt”

  1. ekstaole said

    Mhmh. See on see “leia oma sisemine jõmm” moment. See on umbes nagu pahupidi virgumine. Minul oli see ükskord seoses vaikse talveöö, metsatalu ja ilutulestikuga.

  2. nodsu said

    Kusjuures ma arvan, et pole ta nii pahupidi midagi. Selles mõttes, et tõe hetk ikkagi.

  3. […] Enne kui jõudsin ennast teolt tabada, registreerisin vaikselt ära, et emal oli ärasuitsetatud hääl, isal küll mitte (või mitte nii silmatorkavalt), aga see-eest harimatu inimese diktsioon. Järgmiseks mõtlesin küll, et ilmselt ei ole nad sugugi halvad vanemad – arvestavad lapse arvamust ja tegelevad temaga, viivad raamatukokku, rääkimata sellest, et ringituterdav laps ei paistnud kuidagi ärahirmutatud moega olevat, – aga hilja juba, enne seda asjalikku ja inimsõbralikku mõtet oli mu suunurk jõudnud kõverduda (mõttes loomulikult) ja esimese reaktsioonina pähe tulla “Nii… tsiviliseerimata”. Niipaljukest oligi siis kasu oma seesmise jõmmi avastamisest. […]

  4. […] ka sisemise jõmmi otsingutest ja nende ajutisest äpardumisest- või sisima jõhkardi otsingutest ja nende ajutisest […]

  5. […] ja siis – siis lendas juba metatasand peale ja ma mõtlesin, et näe, jälle olen jõmmide mõistmisele lähemal. Ja läksin viisakalt […]

Lisa kommentaar

