Shpadoinkle ehk natuke autopsühhograafiat ja sõltumatu õnne etalone

detsember 18, 2008

Ma olen siin ja seal suud pruukinud selle kohta, et ma tahan saavutada teistest sõltumatut õnne. Ja no kuna õnne tagaajamist peetakse traditsiooniliselt ebadiibiks harrastuseks ja eetika alusena ei taha enamik seda kuidagi vastu võtta, siis mõtlesin, et panen siia üles oma eeskuju. Kes julgeb nii vägevat käilakuju nähes veel öelda, et vilets eesmärk?
Ühesõnaga, eeskuju Eric Idle’i kehastuses:

Jah, just nii see on. Kus teie vaatasite ja naersite, seal nägin mina rõõmusõnumit. Küllap leiate, et selliseks retseptsiooniks on võimeline üksnes ullike, umbes selline nagu siin klipis:

Kuid kas pole tema vankumatult rõõmus meel ka mõistmatu ühiskonna palge ees mitte kadestusväärne? isegi kui see ühiskonna mõistmatuse vastu tegelikult ei aita:

Arvestades mu kohatisi heroilisi unelmaid, tuleb muidugi möönda, et seda optimismiga tempides on mul oht kujuneda millekski selliseks:

või areneda Résistance’i suunas (kuigi juhul, kui ma pean tingimata loll olema, siis eelistaksin ma seda kõige rohkem teha sellisel moel, nagu Terence ja Phillip – labased naljad mulle ju meeldivad ja pange tähele, millise meelekindlusega nad veel surma palge ees oma sõnavabadust kasutavad):

Neile, kes on niigi kaua jõuludepressiooni käes kannatanud, minu moosijuttu seetõttu vaevu taluvad ja ühelegi klipile klõpsatagi ei julge, olgu lohutuseks öeldud, et vähemalt pooltes klippides saab keegi surma või vähemalt lubatakse, et saab, ja ühes lõhutakse lumememm ära.

/lahkub ümisedes Let’s build a snowman…/
eeee… /pistab eesriide vahelt pea välja/
Paluks siiski üks TÕELISELT optimistlik laul kõige muusikalimast muusikalist, rääkimata Trey Parkerist, kes on tõeline silmarõõm.

Nüüd te siis teate, millise soundtrackiga ma tööd teen. Špadoinkl.

PS: Ah et miks ma oma hingehooldust koomuskist otsin? Noh, God works in mysterious ways. Või mõelge ise parem vastus välja.

PPS: ja kopiraidi huvides neile, kes tõepoolest klippe ära ei tundnud: pärit on need montypythonlaste “Briani elust” ja “Pühast Graalist” ning Trey Parkeri ja Matt Stone’i muusikalist “Kannibal!” ja South Parki täispikast multikast.

7 kommentaari to “Shpadoinkle ehk natuke autopsühhograafiat ja sõltumatu õnne etalone”

  1. e. said

    aplausid ja tänud klippide eest 🙂

    ning, muuseas, ma olen täitsa nõus kah sinuga selle teistest sõltumatu õnne osas.

    *joriseb: if life seems jolly rotten, there’s something you’ve forgotten – and that’s to laugh and smile and dance and sing…

  2. mindfck said

    sa “team americat” oled näinud muidu vä?
    a “monkey dusti”?

  3. nodsu said

    “Team Americat” olen, aga jättis külmemaks kui kas või seesama bigger longer and uncut. “Monkey Dusti” ei ole.
    “Kannibal” on nii või teisiti väga eriline. Indiaanlaste stseen on täiesti jalustrabav.

  4. nodsu said

    Kule ega sa midagi analoogilist prantsuse keeles ei tea? minu prantsuse suuline keel on roostes ja kõnekeelt nagu polekski.

  5. […] Einoh, elementaarne. Ma oleks pidanud seda ju ennegi teadma, keskaegsest lihavõtteropendamise kombest (kui ma õigesti mäletan, siis loogika oli selline, et Kristus on üles tõusnud, nüüd tuleb rõõmustada ja naerda, ja mis inimesi ikka kõige rohkem naerma ajab? teadagi.) olin ma juba ammu kuulnud ja ka groteskse keha kultuur läheb mulle väga korda, kõige mu tsivilisatsiooniarmastuse kiuste või õigemini selle hädavajalikuks tasakaaluks. See, et Pasolini “Dekameronis” jõutakse läbi kogu paljalt ringikeksimise ja brueghellike massistseenide just sellisesse lõppu välja, on mulle kogu aeg tundunud kõige loomulikum asi, “O Auto da Compadecida” (mida mul kahjuks pole kunagi õnnestunud otsast lõpuni ära vaadata, ainult jupikaupa) on üks lemmikumaid vagafilme ja “Bad Santa” üks õndsamaid ja lunastuslikumaid jõulufilme. Nähtustest, mis mulle optimismi ja kartmatust sisendavad, sh Terence’ist ja Philipist, olen juba varem kirjutanud. […]

Lisa kommentaar

