Kapital

mai 6, 2009

Hmm. Tänavu paistab tööga niiviisi olevat, et ühel kuul pole suurt midagi, järgmisel on hullumaja, ja minu tööharjumustega sobiks see ideaalselt, kui ainult aasta algul ei oleks kaks kuud järjest lünka olnud. Või no tühja sellest tööst, ma võin vabalt ka ilma tööta elada, ausalt, aga raha saab kuidagi otsa.

Aga nagu ennegi tõestamist leidnud, ilmub vaestes oludes välja sotsiaalne või mis kapital see nüüd oligi. Nii et just sel volbriõhtul, kui ma täiesti rahatuna linna peale läksin ausate kavatsustega kell üksteist koju tagasi minna, juhtus, et esiteks anti mulle süüa ja juua, siis juua, siis juua, siis juua ja ei möödunud öödki, kui tuumapohmell oli täiesti tasuta käes. Ohtlik on ikka see vaese inimese elu.

Kui nii edasi läheb, siis hakkab juba terendama kadunud Õli saavutus, kes elanud kaks kuud rahatuna ühikas ja olnud kas iga päev söönud ja üle päeva purjus või vastupidi – ainult et sel kuul paistab jälle tööd olevat. Maksuamet rõõmustab, aga minu parasiidiolemus kurvastab. Sest ma tunnen sellest, kui teised mind söödavad ja joodavad, täiesti ebaproportsionaalset mõnu, aga südametunnistus ei luba seda rikkast peast teha ja hääletades hakkab kah vaestest tudengitest kahju, et kuidas ma ikka nende eest autosid ära võtan, endal rahakott puuga seljas.

Aga pole halba ilma heata – seesama maksuamet, kes rõõmustab, kui mul sissetulek on, lahendab ära suurema osa murest, mida sellega pihta hakata.

Kui nad tagatipuks mulle veel perioodiliselt välja ka teeks, siis suudakski üks ja sama asutus minu vastuolulised ressursivajadused rahuldada. Äkki peaks neile avalduse kirjutama või midagi.

——————————————————
PS: tulin alles praegu selle peale, et viimase lõigu soovunelm on tavaline kodaniku-riigi leping: ma annan oma raha teile, te pidage mind vastutasuks üleval. Pähh, igav.

2 kommentaari to “Kapital”

  1. Õnneks meie edumeelselt ultraturuliberaalses Eestis sellised nõmedad ja igavad lepingud ei kehti. St. sina annad oma raha riigile küll, aga nemad sind ülal ei pea, ära mitte loodagi. Ega siin Rootsi või mingi muu taoline provints ole:)

    Aga ma tahaks ka, et mind järjekindlalt tasuta joodetaks. Alkohol on na kalliks läinud, et ma imestan täiesti siiralt iga isiku peale, kes jaksab rohkem kui kord nädalas purjus olla, ilma et päris lonnit jooma hakkaks.

  2. nodsu said

    Kui kristalselt aus olla, siis meeldibki mulle rohkem, kui inimesed mulle välja teevad, maksuamet ei oleks pooltki nii erutav.

Lisa kommentaar

