Ikka töörõõmud. Lingikogule täiendust

august 17, 2009

Täna oli üks tore tööpäev. Kõigepealt tuli mul mul juba enne, kui hommikukohvi joodud, ehk siis juba enne kolme tööisu peale ja sai ühe pisitöö tehtud nagu niuhti. Aga tegelikult ei ole see oluline, eriti tore oli hoopis see, et töö käigus komistasin sellisele blogile, mis on muuhulgas saanud Amadeuse nimelise hea maitse ja oivalisuse auhinna. Mulle meeldib, et veebi peal laseb ringi blogiauhind, mida jagatakse parimatele XVIII sajandi teemalistele blogidele. Saate aru, parimatele. Iga XVIII sajandi kallakuga blogikönn seda juba ei saa. Ja samuti oli mul hea meel näha, et paljud need blogijad on ameeriklased. Siiamaani oli mulle jäänud mulje, et nende taaskehastamismängud on kahtlaselt keskaja ja renessansi poole kreenis (SCA, eks ole), aga nüüd tuleb välja, et mõni neist viitsib hoopis Iseseisvussõja aegse arsti päevaraamatut pidada ja usinalt igasuguseid asjakohaseid kaarte ja kirju produtseerida. Mis on sellel maal ju palju juurekam meelelahutus.

Teine lõbus asi oli see, kui ma hakkasin uurima, mis pagana juurikat Soncino linnakeses süüakse ja tuli välja, et mingi sigur, üsna kibe, järelikult väga tervislik, kusjuures osava koka käes isegi maitsvaks prepareeritav, aga iga teine kommentaator pidas vajalikuks mainida, kuidas see peeretama paneb. Ja oh seda õnneemotikonide tulva ja itsitamist, mida see mõte kaasa tõi. Teadagi, on huumorit, mis ei aegu. Küllap oleks ka XVIII sajandi arst seda hinnata osanud.

Tagatipuks viis hargnevate teede aed mu selle postituse kirjutamise ajal “Black Dossier” jalustrabava kommentaariumini, kust läheb veel palju toredaid linke edasi, näiteks Golliwogi ja Flemingi-Bondi misogüünia analüüsimise juurde. Igavesti kasulik asi, ise nokkisin omal ajal välja ilmsed allusioonid, nagu “1984” ja Bondi-lood, aga midagi ei ole teha, Briti seikluskirjanduse vihjed oleks minu seljas nagu hane seljas vesi voolanud. Mis tuletas mulle meelde, et kui keegi tahaks mulle laenata neid League’i osi, mis jäävad kahe esimese ja “Black Dossier”‘ vahele, siis ma võtaks need rõõmuga vastu, sest ma tegelikult üldse ei arva, et mul peaks kõik maailma koomiksid endal olemas olema, aga vahel ei ole neid lihtsalt võimalik lugeda, kui endale ei hangi. Ma kasutaks igatahes heameelega ka kõiki muid võimalusi.

Lisa kommentaar

