Kiirtoit

september 27, 2009

Säästuajal oleks vist viisakas odavaid retsepte üles riputada. Selle miksisin kokku siis, kui oleks väga suppi tahtnud ja mind oli isegi külla kutsutud suppi sööma, aga ma olin liiga haige, et minna. Niisiis mõtlesin meeleheitel, et teen kasvõi pulbrist kruusitäie puljongit, aga leidsin, et ei oleks oluliselt raskem mingeid päris koostisosi kah sisse panna ja niisiis kombineerisin kiiresti vaese hispaanlase küüslaugusuppi ja prantsuse sibulasuppi ja lisasin olulise komponendina oma laiskuse.
Supi sain siis nii:
panin õliga (oli vist oliiviõli, aga ega see kõigile ei maitsegi, nii et võib ka mingit tavalist rapsiõli võtta, millega ma enamasti praen) ja soolaga küüslaugu ja sibula poti põhja hauduma (ilma soolata lähevad nad praadima, mitte hauduma). Kuna oli külm olla ja nina kinni, siis natuke purustatud tšillit ka (jällegi sama, et ei ole obligatoorne). Viskasin sinna otsa ärakuivanud saiakontsud (nende puhul on peamine, et ei oleks magus sai, sepik kõlbab, juustusai kõlbab, must leib kah, ainult siis tuleb vähem vahemereline). Kallasin vee peale ja lisasin mingil hetkel ka toda põlatud puljongipulbrit (tegelt võib selle ära jätta, aga kui ma haige olen, siis millegipärast käivad just puljongipulbri neeldu peal). Mingit odavat (33 kr/l) valget pakiveini oli ka, just selleks kuskilt allahindluselt soetatud, et äkki panen kunagi supi sisse, seda sortsutasin juurde ja jätsin keema, kuni leidsin, et nüüd aitab.
Saab ka ilma veinita, tuleb ilma hapu maitseta supp. Kui lisada hoopis koort, saab jälle teistsuguse supi. Ja kui ikkagi tahta midagi haput, aga mitte veinimaitset, siis ma olen sedasama retsepti kombineerinud nii tomatitükkide kui ka sidruniviiludega. Niisiis on siin tegelikult kirjas juba neli supiretsepti, mitte üks, võib vist tänase heateo tehtuks lugeda.
Aa, siit saab veel paar erinevat suppi: kui panna hauduma ainult küüslauk ja leib ja pärast vesi peale, siis ongi vaese hispaanlase küüslaugusupp, hämmastavalt maitsev nii odava sisu kohta. Sinna võib muna sisse lüüa, kui on parajasti rikas tunne. Ja peterselli vms võib peale panna, kui on. Rohelist värki saab isegi aknalaual kasvatada.

Ma olen selle fikseerimise üle nüüd maru uhke, sest enamasti jooksen ma siis, kui mult retsepte küsitakse, umbe ja pähe tuleb ainult midagi sellist, et “vaata, mis sul kodus on ja siis tee midagi”.

Lisa kommentaar

