Riietumise peen kunst

oktoober 10, 2009

Sai alles Punase Hanrahani pool suud pruugitud, kuidas ma tunnen ennast Pärnus ja Tallinnas (kohati häirivalt) silmatorkavana ja Viljandi folgil jälle mõnikord lausa nähtamatuna, ja et kuidas see näitab, et olen Tartu riietumiskoodiga nii ära kohanenud, et doseerin oma silmatorkavust ja nähtamatust adekvaatsemalt.

Üleeile võttis mul nööbist kinni keegi naaber (aga seda ei suuda ma ikka koju ajada, mis majast ja kui kaugelt) ja uuris, kuidas mu hoovinaabrid oma koera peavad, et see nii palju haugub ja ulub.
Koerajutt räägitud, küsib reipalt: “Te töötate Vanemuises, eks ole?”
Mina: “Mömm… mömm…. ei tööta, kodus töötan.”
Tema: “Ma olen ikka vaadanud, et te lähete õhtul välja, ja teatrisse minnakse ju õhtul tööle.”
Mina: “Ei, ma annan vahel tantsutunde ja pealegi, kui ma olen päev otsa kodus tööd teinud, siis juhtub, et on õhtul vaja hoopis poodi minna.”
Tema: “Ei, muidugi, muidugi. Aga ma mõtlesin, et näitlejad on sellised julged ja teie olete ka selline julge. Riietumise mõttes, tähendab.”

Vat nii. Enda teadmata olen inimestele põnevust pakkunud. Meeldiv üllatus on see, et võõralt inimeselt võib tulla sellist tähelepanu, mis on täitsa positiivne – mind positsioneeriti nähtavasti Teisena, aga mitte halvana ja nähtavasti ka mitte hirmuäratavana, kui juttu julgetakse teha.

Mis ma nüüd öelda tahtsingi – seda, et tuleb välja, et ma olen ka suht tuttavas kontekstis nähtavam, kui ise arvasin. Teisest küljest ei pea vist doosi ka vähendama, sest tuleb välja, et õnnetusi see kaasa ei too.

Mis meenutab omakorda seda argipsühholoogilist nõksu, et ebakindlas tujus on kõige turvalisem ennast hästi silmatorkavalt riide panna – muidu hakkaks mõtlema, et nad nagunii kõik vahivad ja misasja nad vahivad, eks ma ole endale vist muna kõhu peale ajanud ja püksilukk on lahti, aga kui ikka tõsiselt imelikult riides olla, siis on kohe teada, misasja nad vahivad.

3 kommentaari to “Riietumise peen kunst”

  1. […] kommentaariumis tuli jutuks naabrite teema, nende šokeerimine ja imestamine ja. Mulle meenus siis kohtumine naabriga, mille käigus selgus, et mind vaadeldakse, ilma et ma ise sellest teaks – sest no kui mina […]

  2. […] olin ma küll oma tavaliste riietega, kuigi jah, kui hästi järele mõelda, siis empiirilised andmed ütlevad, et mu tavalised ei ole piisavalt tavalised. Ja ka tookord mõistatasin, kas ma siis olen kuidagi […]

  3. […] muud head põhjust kah ei ole. Ma ei saa aru, miks ma muutun eriliseks pilgumagnetiks, kui ma ei ole üldse tegelenud enda silmatorkavaks tegemisega ja lähen välja enam-vähem dressidega. Justkui keegi teine samavõrd dressidega ei […]

Lisa kommentaar

