Mu daamed ja härrad, millised muskelid!

oktoober 20, 2009

Aga tegelikult ei taha ma mitte jõumeestest rääkida, vaid triksterpiraatidest.

Sattusin eile TCMi pealt vana piraadifilmi vaatama. Üllatus oli meeldiv, film sisaldas palju vähem moosi kui teised MGM muusikalid, mis mulle meelde tulevad. Nähtavasti ei kattu mu maitse tolleaegse publiku omaga, sest film ei toonud oma eelarvetki tagasi. Näitlejatel paistis see-eest lõbus olevat, kõik parodeerisid mõõga-ja mantlifilme à la Errol Flynn, Judy Garland parodeeris pealekauba oma tavalist linakuju no ja üldse oli kämp mis kämp.
Aga kõigele lisaks hämmastas mind esimene tantsunumber. Okei, selle klipi alguse laul on tüüpiline muusikalilaul, mitte midagi erilist, aga eks ole hullematki kuuldud, igatahes läks asi eriti huvitavaks, kui Gene Kelly (kes meenutas oma vuntside ja õlgkübaraga kahtlaselt Aare Laanemetsa Joosep Tootsi) hakkas umbes kolmanda minuti järel oma postitantsu tegema. Kas siis niimoodi võis meesterahvas puusi hööritada ja ennast mööda maad ja poste rullida ajal, mil mehed olid tõelised mehed, naised tõelised naised ja väikesed rohelised mehikesed Alfa Kentaurilt tõelised väikesed rohelised mehikesed Alfa Kentaurilt? Või oli neljakümnendate lõpus vähem macho-kultuur kui viiekümnendatel? Kahtlane. Äkki taandub asi sellele, et komejantidele on igasugused trikid lubatud, vähemalt siis, kui komejant mängib komejanti, nii et meil on juba komejant ruudus. Igatahes olid esimesed mõtted, mis mul tekkisid, puuritants, striptiis ja üldse… so gay. Seksobjekt igal juhul.

Teisest küljest oli see klipp vaieldamatult macho, tantsunumber kaasa arvatud… aga kui keset stseeni asuvad sündsate jalavarjude asemele ootamatult mikropüksid ja paljad käsivarred on maitsekalt kuldvõrudega ehitud, siis macho või mitte macho, aga seksobjekt igal juhul. IMDBs oli selle filmi all mitu foorumit, kus kilgati, et kas te ei arva, et see on Gene Kelly kõige seksikam film ever ja oh need käsivarred ja ah need jalad, eriti nende mikropükstega. Kellyle endale polevat selle tantsu koreograafia meeldinud, kui ma õigesti aru sain, aga tema kena korpuse demonstreerimiseks pakkus see igal juhul võimalust. Labidaga peale pandud mereröövliklišeed ei kurvasta mind ka sugugi.

So gay või mis iganes, aga kui hästi järele mõelda, siis olekski kunstimereröövlitel kuidagi triksterlik soolisus. Võtame kas või Jack Sparrow – on see siis nüüd mõni sajaprotsendiline mees? Ja kui Pikk John Silver on ühest küljest täitsa isane, siis teisest küljest suudab ta Jim Hawkinsi korduvalt ära võluda, kuigi nende suhted ei hakka muidugi iial nii väga armunud paari meenutama kui David Balfouri ja Alan Brecki oma. Aga Stevenson ja tema slashimine on juba teine teema.

14 kommentaari to “Mu daamed ja härrad, millised muskelid!”

  1. kaarnake said

    Kommin siis juba seda ka, kui enne individuaalautonduse kohta sai piiksutud.
    Viimseaja, st 15 aasta jooksul on nn meintstriim-hollivuudifilmid ikka väga tõsised, monumentaalsed, kristallpuhaste karakteritega jne. Aitähh lingi eest, sest praegu suudan veel ainult vanu, tõeliselt toredate kiixudega filme vaadata. Tunduvad kuidaig, noh, soojemad ja inimlikumad, sest liiga paljud moodsad näitlejad on liiga meditsiiniliselt steriilsed, ebausutavalt puhaste pindade ja vormidega, justkui otse 3Dgraafika-programmist välja astunud…

  2. nodsu said

    Ausalt öeldes ei ole ka nelja-viiekümnendate Hollywoodi meinstriim teab mis loomulik ja ebasteriilne. 3D asemel sai kasutada udust kaameraläätse ja muid toredaid trikke. Mulle jäi just mulje, et see piraadikas on oma iroonilisuse ja moosivaegusega erand.
    Nojah, “Seks ja linn” on küll steriilsevõitu, aga isegi Hollywoodist tuleb vahel midagi asjalikku, praegu ka. Lambist tuleb “Watchmen” meelde, kuigi ma pole seda ise näinud, aga ta pidi olema üsna originaalitruu ja originaalkoomiksis on null kristallpuhast karakterit.
    Nii või teisiti avastan ma iga natukese aja tagant, et ma tean meinstriimkinost väga vähe, arvan küll, et vaatan palju Ameerika filme, aga pärast tuleb välja, et puha indie-filmid.

  3. nodsu said

    Ah jaa, Hollywoodi meinstriimist hindam ma ise näiteks “Kariibi mere piraatide” esimest osa küll. Osalt sellesama triksterpeategelase pärast ja ega see film ennast ülearu tõsiselt ka ei võta.

  4. Serial K said

    a watchmeni oled näind vä? vaata watchmeni! just solarise apollos nägin, dvd oli neli kümpi aaaa palju rohkem väärt see meelelahutus ausalt

  5. Serial K said

    oot tra millest ma räägin, samast asjast, millest sa äsja, se diagonaalis lugemine ikka maksab aeg-ajalt kätte

  6. Serial K said

    igasugune kariibi mere piraadid sucks big time sellega võrreldes igatahes.

  7. nodsu said

    Ma natuke kardan, esiteks, et kas ta on nii hea kui koomiks – filmide koomiksiks tegemine kukub reeglina halvasti välja (isegi sellise meinstriimi puhul nagu “Batman” torkas silma, kuidas päris Batmani-koomiksid on peajagu viimase filmi järgi tehtud koomiksist üle), mine tea, kas vastupidi saab. Tähendab, sellestsamast meinstriim-Batmanist tegi Burton küll väga head variandid, ma julgeks öelda, et orikast paremad, aga “Watchmen” pole ju päris meinstriim (st kui lakutud joonistusstiil kõrvale jätta, siis ei ole üldse meinstriim).Ma ei tea, kuidas Alan Moore ise selle filmiga rahule jäi, siimaani pole ta ühegi ekraniseeringuga veel jäänud, “V nagu Vendetta” kohta rääkis ta pikalt, kuidas kõik on valesti tehtud.

  8. nodsu said

    Teine asi, mis ma kardan, et äkki mul hakkab õudne. Koomiksi võin ju vahepeal voodi alla ära panna, kui kole on, aga filmiga on raskem. Ja filmivägivald on kuidagi ehtsam kui koomiksi oma, kuigi au ja kiitus Alan Moore’ile, et tal on see ka koomiksis vastikum kui tavaliselt (ma räägiks nagu endale vastu, aga tegelikult on vastik vägivald ju adekvaatsem vägivalla kujutamise viis kui ilus ja sile).

  9. Serial K said

    no v for vendetta on koomiksina palju vägivaldsem ja parem.
    a ära jaura nüüd, kõik ütlevad, et watchmen on räigelt lahe ja sa ikka ei usu. ta ei ole vägivaldne ka, no mõned inimesed saavad surma, a see on filmi loogika järgi täitsa vajalik tulemus. ta on ikka rohkem naljakas, poliitilisele sarkasmile ja popkultuuri mixile (kõlab rõvedalt a ei ole) rajatud teos. ütleme et ainuke film kus superkangelased käituvad nii, nagu asi tõenäoliselt välja kukuks.

  10. Serial K said

    ma muidugi vaatasin seda lihtsalt kui filmi mitte kui adaptatsiooni, a filmina ta oli ülikõva

  11. nodsu said

    Ma ei öelnud, et ma ei usu. Aga ma ei oska öelda, kas ta oskab koomiksile midagi juurde anda ja kas ma suudan teda eraldi teosena vaadata. Koomiksil kui meediumil on filmi kui meediumiga võrreldes olemas üks tugev külg, nimelt “invisible art” ehk kõik see, mis toimub pildiruutude vahelises vaos, st koomiks on sama sisuga filmist interaktiivsem. Film peab paratamatult nähtamatu nähtavaks muutma ja hea algmaterjaliga on seda riskantsem teha kui halvaga.
    See on muidugi huvitav, mis sa naljakusest räägid. Poliitiline sarkasm ja “mis päriselt juhtus, kui superkangelased oleks” oli muidugi koomiksi karkass, aga üldmulje jäi mulle pigem väga kurb ku naljakas. Nii et mine tea, äkki film on mingis teises suunas liikunud.
    Aga Rorschach ja Ozymandias on muidugi minu kaks hoiatavat eeskuju Travis Bickle’i kõrval.

  12. Serial K said

    no mul on imelik huumorimeel. v for vendetta sisaldas ka palju musta huumorit, aga filmi ei jõudnud sellest midagi, eksole. ega seepärast veel mingi naljakoomiks ei olnud.

Lisa kommentaar

