Väsinud

november 25, 2009

Ma olen – ühes enamiku oma sõpradega, arvan ma – üks neid, kelle arust võiks elu olla niiviisi korraldatud, et üksteisele ei tohi liiga teha, mittekonsensuaalselt peksa anda ja muid selliseid ebameeldivaid asju teha. Kui see tingimus on täidetud, tehku kõik muidu, mis ise tahavad, mind ei huvita.

Ma saan muidugi aru, et isegi kui seda õnnestuks täiel määral rakendada, on siin omad miinused, näiteks kui tahaks kellelegi peksa anda, aga ei tohi. Frustreeriv. Aga olles mitut pidi järele mõelnud, eelistan ma ikkagi sellist varianti.

Olemas näikse olevat ka hulk inimesi, kes tahavad esimeses järjekorras, et oleks kord. Kõigil tuleks õigesti elada, isegi kui selleks tuleb aeg-ajalt kellelgi pea maha võtta või muud drastilist teha, mis minu silmis on mõistagi see esimene kuri, mida ma tahaks vältida.

Mul on nüüd selline hüpotees, et kõik korraarmastajad ei tunne end otsekoheselt väljendades päris vabalt – “lihtsalt peab kord olema” ei ole selles ühiskonnas, kus me elame, ikkagi kõige populaarsem seisukoht – , seega käib taibukam osa neist välja mõtte, et “ega ma niisama, aga kui korda ei ole, siis hakatakse ju kohe tapma, röövima, peksma ja vägistama”.

Vat ei usu.

Aga vaielda ei ole vist ka mõtet.

Lisa kommentaar

