Hüpnoteraapia omandab täitsa uue tähenduse

märts 15, 2010

Nägin täna väga pikka ja detailset und mingist lõbusõidulaevukesest, mis sõitis kuskil arhipelaagi vahel, nii et turistid said saare peal vahepeal ekskursioonil käia, kraavikesi kaevata ja sillakesi ehitada – kõigile oli küll selge, et ega neist vesiehitistest midagi jäävat ei tule, aga teisest küljest tore, kui inimesed mängida saavad.

Selle arhipelaagisõidu ajal olin ma vist veel keegi laevatöötaja, aga järgmiseks, kui repertuaaris olid juba mitmesuguste teraapiate tutvustused, siis olin ilmselt juba klient – käisin ühel sessioonil, kus mingi sõnaline teraapia oli ühendatud vabastava hingamisega ja just siis, kui mul hakkas huvitav, lõppes tutvustustund ära. Kõndisin mööda koridori, et äkki leian veel midagi huvitavat, vaatasin ühest uksest sisse ja lektor hüüdis kohe: “ahaa, teie võite kohe näitlikult esineda”, sest see oli avaliku esinemise seminar, kus nähtavasti uuriti, mismoodi inimesed esinedes käituvad ja miks. Punnisin vastu, aga paistis, et ta ikka väga tahab mind sinna lavale, ja ma mõtlesin, et olgu peale, kindlasti on ka see eneseavastamisel huvitav peatükk. Läksin siis lavale, hakkasin luuletust meenutama, mida üles öelda – “See puu need põõsad”? ei, liiga lakooniline, ma ei kanna välja. Mis mul veel peas on? Välja ujus “Kuidas läikisid loorberilehed, oleandrid ja orhideed”, teate küll, see Alveri luuletus, mis mul sellest ajast peale peas on, kui me pidime ülikooli sisseastumiskatsetel seda analüüsima.

Ja hakkasin üles ütlema. Märkasin tagareas Antit, Viljandi Linnakapelli kostüüm seljas, mõtlesin “muidugi, psühholoog,” ja sisendasin endale, et tuttava inimese kohalolu mind ei häiri või siis saan ma seda häiritust vähemalt kuidagi ära kasutada. Kui ma olin kuskil sealmaal, et “silmad põlemas vastu portaali, ööpimedast vaatab saali keegi unedest nähtud näoga võimatu vandersell”, imbus uksest sisse uusi inimesi, kes luuletuse kohe ära tundsid ja hakkasid entusiastlikult kaasa lugema, nii et kui ma tahtsin, et see oleks ikka minu esinemine, pidin näitlejameisterlikkust juurde panema. “Sina pagana paljas pasatski” otsese kõne ma praktiliselt juba kiljusin.

Siis sai luuletus läbi ja lektor hakkas kohe seletama, kuidas jah, alguses jäi nagu lahjaks, aga lõpus juba midagi oli, ja aitas mu, haigejalgse, lavalt alla. Ma olin väga pettunud, et ta kasutab mind lihtsalt näitlejaosavuse õppevahendina, aga ei analüüsi ega midagi, ma ei saagi enda kohta midagi teada, pidin juba maha istuma, kui vaatan, et näoga esirea poole, seletab üks naisterahvas või tädi – tegelikult ei olegi minust vanem ja isegi noorem ja ilusam ja hoolitsetum näeb välja, aga millegipoolest ikka kangesti tädilik. Ajasin kaela õieli ja üritasin kuulata, seda ta märkas ja pöördus minu poole, mina vabandama, et ma lihtsalt ei kuulnud, mis ta rääkis. Eks ta hakkas siis uuesti pihta, et “jah, see luuletus väljendab seda, kuidas tavainimesed heituvad, kui nad kohtuvad ARMASTUSEGA”. Mina mõtlen, et issand kui loll jutt, tema aga jätkab: “ja omamoodi ökoloogiline sõnum oli seal ka”. Ma otsustasin, et ei hakka tema kallal õelutsema ja katsusin kaasa mängida: “ei tea, minu arust oli seal pigem anarhistlik sõnum”.

Siis ütles Kalle esireast, et talle on see luuletus kogu aeg nii hirmsasti meeldinud, kunagi esimestel kursustel pöördus ta koguni muusik […] poole ja palus tal see ära viisistada.

Ja siis ma ärkasin üles ja mõtlesin, mida see kõik tahab mulle öelda.

2 kommentaari to “Hüpnoteraapia omandab täitsa uue tähenduse”

  1. zeeta said

    selline teraapia on ka täitsa olemas, et saab mererannas liivalosse ehitada ja kraave uuristada ja saviga plöxida.
    kallele muidugi meeldis luuletus esituse, ei, esitaja tõttu. lyhidalt: Sind ootab tähelend.aga lavale pole vaja … 😉

  2. nodsu said

    Ei-ei, viisistamist oli ta palunud juba mitu aastat tagasi.

    Tglt on minu tekstilised näitlejavõimed nullilähedased, ettekannete tegemine on samas päris hästi läinud.

Lisa kommentaar

