Rumalaks tegev müts

mai 26, 2010

Kui ma A-le mainisin, kuidas üht või teist on tabanud see õnnetus, et nad on noorest peast kuhugi puritaanide sekti sattunud ja sellest endale eluks ajaks kurja jumalakuvandi saanud – isegi kui nad selle kuvandi endale pärast ilmalikustavad – hakkas A. kiitma, kui hea, et talle noores ja mõjutatavas eas öeldi kuldsed Pauluse sõnad, et “kõik on lubatud, aga kõigest pole kasu.”

Mina imestasin, et kanäe, Paulus midagi nii mõistlikku öelnud, teisal on ta jälle lämisenud midagi naiste kaetud peast ja vaitolemisest ja homodest – aga sama inimene on ometi jah, midagi ka mõistlikku suust välja ajanud.

A. ütles, et oi, oi, ta on palju mõistlikku juttu veel ajanud.

Mina meenutasin edasi, et esimese hooga tuleb paraku ainult mingi rumal jutt… mingi selline poliitiline jutt meelde, et kuidas ühiskonnas asjad olema peavad. Aga et nojah, kui inimesed poliitiliseks lähevad, siis lähebki jutt pahatihti rumalaks. Küllap mu enda jutt on kah siis rumalam kui muidu, kui ma parajasti poliitiliseks keeran.

Mõttepaus.

[Nüüd tuleb vahepeal seletada, et nädalavahetus otsa sai kehastatud eri commedia dell’arte tegelasi – küll arhetüüpset meesšovinisti Pulcinellat, küll avastatud oma sisimat viieaastast Arlecchinos, oma laiamisvõimeid Capitan Spaventos ja tuntud nälga koos Zanniga. Aga eriti tore oli mängida rumalat teenrit Burattinot. Kostüüme ja rekvisiite meil eriti ei olnud, aga üks müts mängis Burattino mütsi. Novott ja oli lausa tunne, et see on selline rumalaks tegev müts, nii kui pähe paned, tuleb rumal nägu ette.]

No see va poliitika on nagu see Burattino müts, jõudsin ma järeldusele, nagu pähe paned, hakkab rumalat juttu suust välja tulema.

(Pulcinelladest kirjutamisega on mul veel igavesti suured plaanid, kui ma nad kõigega ära seostan, millega mul on jõudnud pähe tulla neid seostada.)

Lisa kommentaar

