Snoobid üheskoos, hammusta ja löö

juuni 24, 2010

– Appi, mis reklaam ilm.ee-s on. (loeb): “Gümnasist. Bakalaureus. Magister. Doktorant. Kas näed kohustusi või edu astmeid? Estonian Business School.” Aga ongi vist inimesi – ma ei tahaks küll uskuda, et kõik tasulistes kõrgkoolides õppijad – , kes nii mõtlevadki. Edu terminites.

– Ma kunagi arvasin, et juristid on selllised tropid, aga ma olen viimasel ajal lugenud liiga palju häid juristide blogisid. Ja nad on intelligentsed ja neid huvitab nende eriala. Vat seda, et majandusteadlased ei oleks tropid, ei suuda ma ikka uskuda.

– (naerab)

– (mõtleb) A võib-olla on asi selles, et ma suudan uskuda, et juura võib päriselt huvitav olla, aga et majandusteadus võiks päriselt huvitav olla, ei suuda.

– Minu sõber X on majandusteadlane. No võib-olla ta on tropp, aga vähemalt intelligentne tropp.

– Aa… ma just mõtlesin, et tegelikult võib teoreetiline majandusteadus huvitav olla, näiteks kui käib Chicago koolkonna ja keynsiaanide vahel andmine, siis on päris huvitav olnud lugeda. Aga no ütleme… ärijuhtimine. Mis inimene on see, kes õpib ärijuhtimist.
(paus)
Tähendab, ma ei kahtle, et ta on inimene, aga ma kahtlen sügavalt, et ta on inimene, kellega ma tahaksin suhelda.

– (naerab)

***

Oi sinder. Kirgastumise/õndsakssaamiseni (tee rist sobivasse lahtrisse) läheb veel kõvasti aega.

(Vt ka sisemise jõmmi otsingutest ja nende ajutisest äpardumisest– või sisima jõhkardi otsingutest ja nende ajutisest õnnestumisest.)

(Päris hea kuulutuse saaks panna: “Otsin sisimat ärijuhti. Osalise tööajaga, palk kokkuleppel.”)

14 kommentaari to “Snoobid üheskoos, hammusta ja löö”

  1. serial k said

    vahur afanasjev on diplomiga majandusteadlane. diskussioon läbi.

  2. serial k said

    aa. ja mari saat on majandusteaduse õppejõud.

  3. serial k said

    ja majandusteadus on segaseks tehtud just sellepärast, et ta oleks muidu liigagi huvitav

  4. nodsu said

    Eks ma jõudsin isegi juba sinnamaale, et tegelik majandusteadus on huvitav, vt märkust keynsiaanide ja chicago koolkonna kätši kohta.

    Aga esimene ebahuvitavusmulje tuli sellest, et ma aitasin kunagi tuttava tuttaval mingi majandusstuudiumi jaoks ingliskeelsetest õppematerjalidest aru saada ja ma ei saanud nende materjalide põhjal aru, mida seal üldse õppida on, nii triviaalne oli kõik. Eks need olid ka mingi kassikooli materjalid.

  5. nodsu said

    Vaatan ka, et ärijuhtimisstudioosuste rehabiliteerimiseks ei lausu sa sõnagi.

    Siin lisan selguse huvides, et päris ärijuhtide ja ettevõtjate hulgas on kõikvõimalikke inimesi, huvitavaid ja ebahuvitavaid, tarku ja lolle. Lihtsalt ei saa aru, miks valida selline eriala, kui ma tean mitut edukat ettevõtjat, kes saavad oma äri juhtimisega ilma igasuguse ärijuhtimisdiplomita hakkama.

  6. Toomas Jäneš Sildvee said

    Olen veetnud teadupärast Tartus poolteist aastakümmet, ja usinasti suhelnud. Pea ühtegi majandusüliõpilast ei tule ette, hää, küll tegelikult kolm enam-vähem mõistlikku bridzikätt ja/või kaitseliitlast aga seda on ikka vähe mis vähe.

    Küll aga meenub lugu kuis Toomas Armuliku juhitud metsavennad tõid 88-sandal ühismajandist (majanduskorruselt) keele ja sundisid teda punapiletisse sülitama, mida see ka pisarsilmil tegi…

  7. serial k said

    armin kõomägi on haldusjuhtimist õppinud.

  8. serial k said

    ta on kirjutand paar head raamatut ja vist mõtles säästumarketi ka välja

  9. serial k said

    üldiselt on igasugune haridus kasulik, aga lolli ei riku. pealegi minu arust loll filoloog on vist hullem kui loll ärijuht. ma ei tea, miks, ilmselt samal põhjusel, miks lollid vasakpoolsed käivad mulle närvidele, aga lollid parempoolsed on toredad.

  10. nodsu said

    Kas sa oled neid raamatuid lugenud, et tead? ma ei ole, ainus, mis ma temast tean, on see Kadri Tüüri arvustus, mis algas Kiviräha tsitaadiga: “Härra Lammas kirjutas ainult hästi tõsiseid ja süngeid raamatuid. Alati lõppesid need väga halvasti, keegi kas jäi auto alla, kukkus kuristikku, uppus või pandi lihtsalt vangi”. võis olla ka see kirjakoht, et “Härra Lammas oli oma koleda jutuga väga rahul. Aga teistele inimestele need lood eriti ei meeldinud. Kui mõni juhtuski ostma poest härra Lamba raamatu ja seda luges, tõusid tal juuksed hirmust püsti ja ta peitis jubeda raamatu keldrisse kartulikuhja alla.”

    Aga ega ma ise ei tea jah.

    Ma arvan kah, et üldiselt on haridus kasulik, aga ühtlasi usun, et on olemas spetsiifiline nõmeduse alaliik nimega “õpin eriala, mis mind ei huvita”. Otseselt lollus see ei olegi, mõni nimetaks seda kahtlemata hoopis arukuseks või praktiliseks meeleks, sellepärast ma kirjutasingi “tropp”, mitte “loll”.

    Kuna kõik on võimalik, siis ilmselt tuleb arvestada ka sellega, et isegi kui inimesel on selline troplik külg olemas, on kõik tema muud küljed toredad ja head. A ise pole ihusilmaga näinud ja kipun ikka va edukultuses kahtlustama, et “vahet pole, et ei huvita, aga vat kus ma olen sellega ikka edukas ja lükkan klotsi kokku.”

  11. nodsu said

    ma olen kohanud ka inimest, kes õpib filoloogiaeriala sellepärast, et ta sai sinna lävendipõhiselt sisse, ja ise räägib, et õudne, kui igav eriala. masendav. vähemalt hakkas ta otsast õppima ka huvitavat eriala ja üritab teha kaht diplomit korraga, kuna üle minna on administratiivsetel põhjustel keeruline. Siin on muidugi oma osa juba süsteemi enda troplusel.

  12. serial k said

    mulle kõomägi kui kirjanik meeldib jah.

  13. serial k said

    mu meelest koledaid raamatuid kirjutab pigem se õunapuu, tema mulle ka meeldib, kuigi pole vist kusagil õppinud. mulle on lihtne meeldida vist ka. eluloolisi andmeid vaadates tuleb kirjanikke ikka igalt poolt ja siis on mingid peavoolud nagu EHI või siis TÜ eesti kirjandus

  14. serial k said

    mitte et ainult kirjanikud mu arust lahedad oleksid, aga

Lisa kommentaar

