Kuidas mina tuumasõjaga võitlesin

juuni 5, 2011

Ka mina olen põlvkonnast, kes kasvas üles tuumasõjaohu tähe all. Ma mäletan lapsepõlvest kolme eluvõimalusi ähvardavat hädaohtu: 1) tuumasõda tuleb (ja pärast tuleb tuumatalv); 2) tulevad ja küüditavad ära; 3) naabrijoodik jääb, suits noka vahel, magama ja tuleb tulekahju. Kahe viimase vastu sai teha plaane*, aga tuumasõjaga ei olnud kasu muud, kui tuli maailma muuta. Arutasime üheksa-aastaselt pinginaabriga kirglikult, kas juhul, kui meil oleks teadvuse muutmise masin, oleks eetiline sellega Reagani ajusid häkkima minna, et ta meid tuumapommiga ei viskaks. Aga arusaadavalt oli see ainult hüpoteetiline vaidlus (märkus teile, kõik tööstusspioonid, kes te siin lugemas käite, meil kummalgi ikka veel ei ole seda masinat).

Samal ajal üritasin ma probleemi jõukohaste vahenditega lahendada. See tähendas, et lume tulles kirjutasin ma lume peale trükitähtedega sõnumeid “Lõpetage tähesõjad” või “Lõpetage võidurelvastumine”. Alla kirjutasin “UFO” või “Tulnukas”. Mõte selles, et kui inimesed näevad maavälist sõnumit, siis nad ju loomulikult hakkavad paremini käituma.

Aga kevadel hoolitsesin ma keskkonna eest, sidusin vana perfolindi mantlivarruka ümber (et siis ma olen ametlik korrapidaja), korjasin tänavalt rämpsu üles ja viisin prügikasti (või koju oma sahtlisse, kui huvitavamat sorti rämps oli, mul jagus terveks kooliajaks suurest pusast peenikesest vasktraadist, mis ma mere äärest leidsin).

Vat nii vastutustundlik olin ma väiksest peast.

—————————————————————-
* Plaanid olid peamiselt selliseid, et valvas tuleb olla (noh, et nii kui suitsu tuleb, hakata kustutama või põgenema või olulisi esemeid kaasa haarama, või nii kui jutud käima hakkavad, tuleb olulised esemed kaasa haarata ja rettu minna või kõrvad lonti lasta, olulised esemed kaasa võtta ja lasta ennast ära viia – mõlemad tähendasid pidevat eriti oluliste asjade nimekirja koostamist: mida haarad kaasa põlevast majast? mida võtad kaasa Siberisse?)

3 kommentaari to “Kuidas mina tuumasõjaga võitlesin”

  1. Rents said

    Haha, sul on ikka elupõnev lapsepõlv olnud.

  2. nodsu said

    Ma mõtlesin just, et kogu jutt oli näide sellest, kuidas nohikud oma elu huvitavaks mõtlevad.

Lisa kommentaar

