ja kõik need teised naljakad vanamehed

august 30, 2011

Vaatasin just Molière’i-filmi ära ja olin eriti rahul härra Jourdainiga – ma armastan lavastusi, kus need Molière’i naljakad vanamehed ei ole lihtsalt naeruväärsed ja ma imetlen seda, kui lavastajal ja näitlejatel õnnestub see trikk, et publik naerab, ei suuda naermata jätta – ja et tal on kohe sealsamas selle naermise pärast häbi. Kõige parem, kui need kaks asja juhtuvad päris korraga. Seega meeldis mulle filmis eriti see “Misantroobi”-moment. Ma fantaseerin vahel sellest, et samamoodi lavastada mõnda kohta “Don Quixotest” või kas või mõnd Velásqueze maali. Või kui ma oskaks näidelda, siis olla laval see naljakas don Quijote või härra Jourdain või paks Falstaff. Ja olgu kiidetud need kirjanikud, kes need tegelased sedasi välja mõtlesid.

Lisa kommentaar

