Te kaunid silmad, markiis, mu teevad hingetuks armastusest

september 8, 2011

Mina: Kuidas ma peaks ilusasti väljendama mõtet, mis on otsetõlkes “Vaadake kaane avamisel ette, aur tuleb välja”? “Vaadake kaane avamisel ette, sealt võib tulla kuuma auru”? “Olge kaane avamisel ettevaatlik, võib tulla kuuma auru”?
A.: Pane “tuleb auru”, mitte “võib tulla”, alati tuleb ju.
Mina: Ei tule, kui on ära jahtunud. “Vaadake kaane avamisel kuuma auruga ette”?
A.: Mhmh.
Mina: Ma panen “Olge kaane avamisel kuuma auruga ettevaatlik”
A.: Või “Olge kaane avamisel ettevaatlik kuuma auruga”.
Mina: Hernesupp on toitev peresöök. (vasakule ära).

10 kommentaari to “Te kaunid silmad, markiis, mu teevad hingetuks armastusest”

  1. vana naine said

    /tundis tsitaadi kohe ära

  2. notsu said

    Nii, ja kes pakub midagi ülemise kohta (üliõpilasseltsil Miimika jt sama või sarnase koosseisuga organisatsioonidel palun suu pidada)?

  3. toomastaliesin said

    Ülemise kohta ei julge midagi pakkuda, alumise tundsin mina ka ära.

  4. notsu said

    Kirjandusklassikat ei loeta, ma vaatan. Kuigi ma möönan, mitme kandi pealt ei olnud Leesi tõlge just kõige parem.

  5. Madli said

    Kas see ülemine pole mitte Molière?

  6. nodsu said

    Bingo! Kas keegi ka pakub, milline (kuigi see peaks ühe vihje järgi juba olema nii lihtne, et võib-olla keegi lihtsalt ei viitsi öelda)?

  7. Madli said

    “Kodanlasest aadlimees” (?) Kui mu mälu mind alt ei vea.

  8. nodsu said

    Mhmh. Ega Leesi neid palju rohkem tõlkinud ei ole (“Arst vastu tahtmist” oli vist veel samas köites siiski olemas). Selle lause ümber käiv tsirkus oli ka täitsa okilt tõlgitud, vaat värssidega oli juba kuri karjas.

Lisa kommentaar

