Olme

veebruar 4, 2012

Mu tööhõivatus on viimasel ajal kangesti jõnkslik: eelmise nädala peale üritas neli eri klienti tööd sokutada, kaks pidi tagasi lükkama (nt pakkumise “kas sa teeks palun sada kakskümmend lehekülge 7. veebruariks), sel nädalal oli jälle täielik tühjus. Grr, ma pmst tahan küll tööd teha, eriti pärast detsembrikuist pausi,* aga see ei tähenda, et ma tahaks teha ühe nädalaga pooleteise kuu töö.

Täna ujus siis A. mulle vahepeal mesimagusalt külje alla jutuga, et äkki ma tahan oma parasjagu töötus olekus kangesti koristada – mitte et ma peaks koristama, aga kindlasti ma tunnen sellist sisemist sundi.

Ma vihjasin talle, et ma juba panin pool puhast pesu kappi ära ja selleks pidin nagunii kappi koristama, sest kapp on vahepeal täiesti iseenesest segamini läinud, hoolimata mu vaevaga välja töötatud pesuparadigmadest. Ja huvitav, kas mõnel inimesel kapp seisabki ise korras, pane ainult asjad õigesse riiulisse?

A.: Neil on selline kapp, mis koristab ise asjad ära.
Mina: Et loobid ainult asjad sisse ja kapp paneb ise korda?
A.: Jah.
Mina: Negentroopiline kapp. Aga kuule, universumi seadused…
termodünaamika seaduste järgi peab sellise kapi tõttu kuskil sedavõrd rohkem entroopiat tekkima. Arvatavasti isegi rohkem entroopiat kui imekapi enda sees negentroopiat.
A.: See kapp on sinu kapiga ühenduses, sellepärast sinu kapp lähebki kogu aeg segamini.
Mina: Ma arvan, et negentroopiline kapp suudab rohkem kui ühe normaalse kapi segamini ajada. Kuule, tegelikult lähevad kõik maailma kapid segamini selle ühe kapi pärast.

———————————————————————–
*
Sellised pausid panevad mõtlema, et äkki olen oma honorari liiga kõrgeks löönud, lõppeks teeb mõni sama tööd poole odavamalt. Ja siis tuleb kainestav mõte, et kui ma ka saaksin poole odavama honorari eest poole rohkem tööd, oleks mul ikka sama palju/vähe raha, ainult et ma peaks selle teenimiseks kaks korda rohkem aega kulutama. Töökuulutuste vaatamine ja avastamine, mis tunnitasusid peetakse normaalseks pakkuda, on samuti väga kainestav. Pole mul häda midagi.

3 kommentaari to “Olme”

  1. irvikkass said

    Nüüd ma siis tean, milles asi on – olen täiesti kindel, et ka minu kapp on selle negentroopilise kaabaka ohver!

  2. Rents said

    Tuletab meelde, et ma pole siiani sellele toimetajale kirjutanud, sest pole iseendaski selgusele jõudnud, et mida siis ikka teha ja kas punnitada ja ponnistada. Varsti kirjutan, luban. 🙂

  3. notsu said

    Kirjuta kindlasti, ta mainis, et millalgi võib tal kiire hakata ja kõhkles, kas tal on üldse aega. Mida rutem te midagi kokku saate lepitud, seda tõenäolisemalt tal veel aega peaks olema.

Lisa kommentaar

