Leivamurdmine

aprill 23, 2012

Eile bussis võistlesid vanaema ja kaks lapselast altruismis.

– Nii, mis te arvate, sõidame sinna poodi, kus Vana töötab ja ostame karbi maasikaid. Siis jagame ilusti ära: üks sulle, üks vennale. Eks ole?
– Ja üks Vanale!
– Ei ole vaja.
– Miks?
– Neid on seal karbi sees nii vähe. Kui tuleb suvi ja on palju maasikaid, siis võtan mina ka. Aga see on praegu nii väike karp, et teile jääb muidu liiga vähe.
– Ei jää vähe! Võta ikka!
– Ei võta.
– (nördinult) Mikkkks?

***

Jõudsin kohale, õpime tantsu, tuleb vaheaeg ja kaugemalt tulnud õpilased hakkavad üksteise võidu kooki pakkuma, justkui oleks koogimess, mitte tantsutund.

Täna jälle andis naabritüdruk meile poti suppi, mille ta ema oli mingi suurema ürituse jaoks teinud ja millest oli üle jäänud.

Äkki peaks kellelegi süüa andma. Looduses peab ju valitsema tasakaal.

———————————————————————-
PS süüa olen andnud kõigest kassile, mis kvalifitseerub pigem enesekaitseks kui altruismiks, aga see-eest sooritasin ohverduse ja lõhkusin oma kohvitassi ära – millest ma nüüd kohvi hakkan jooma? 😦
Peab meenutama, millest ma vanasti jõin, kui ma ei olnud veel A. tasside kallale pääsenud.
Pagan, kas mul vanasti oli üldse tasse? Üldse ei tule meelde. Mööblit küll ei olnud.

14 kommentaari to “Leivamurdmine”

  1. lendav said

    Loogiline on, et kui sa ka enne A tasside kasutuselevõttu kodus kohvi jõid, sul mõni õõnesanum oli.

    Huvitav, mul küll kunagi tassipuudust pole, tassid kuidagi ise paljunevad…

  2. nodsu said

    Kui tassi-iive mul omapead jätta, siis on see pigem negatiivne.

    Meenus, et kursaõed kinkisid mulle kuus tassi, aga A. juurde kolides oli neist veel ainult üks järel ja seegi läks millalgi katki. Ju ma nendest jõin.

    Aga kohvijoomiseks iga tass ei sobi – eriti ei sobi need tassid, millest ma kavatsen kunagi ka teed juua.

  3. lendav said

    Millised on hea kohvitassi parameetrid ja mille poolest need teetassi omast erinevad?

  4. nodsu said

    Esiteks on lihtsalt oluline, et kohvi- ja teetass oleks eraldi. Tähendab, teetassist kannatab kohvi juua, aga kui tassist kogu aeg kohvi juuakse, siis ei saa sealt enam teed juua, kui kohvimaitselist teed ei taha.

    Katkiläinud kohvitassi omadused, mida ma tahaks uuesti leida…

    Mulle meeldib juua pätikohvi, nii et paks jääb tassipõhja. Ja sellel tassil oli kas täpselt õige materjal või täpselt õige kuju, et see paks koguneski tassipõhja, ei kippunud suhu – mis tähendab, et sealt pealt sai üsna puhtalt kohvi ära juua, nii et tassipõhja jäi korralik paks, mitte vedel löga, mida ei tahaks hästi kompostipange panna.

    Ta oli kerge keraamiline tass ja serv oli suus mõnusa paksuse ja soojusega. Teetassilt tahan ma õhemat serva. Aga suurem osa paksemaid kruuse, mis poes müüakse, on kuidagi liiga massiivsed, samas serv justkui õheneks, nii et ma ei saa seda korralikult suus hoida, lipsab minema.

    Paistab, et ma tahan kohvitassi serva hambu võtta ja kui ta hambu ei jää, siis muutun pahuraks. 🙂

  5. AbFab said

    Khm, AHEM, tassid ei hakka teiste jookide järgi maitsema, kui neid korralikult PESTA :p
    Ja ma tahtsin sulle plekk-kruusi soovitada, aga see on kole kuum ja ei saa hästi hammustada teist. Ma ise joon pätikohvi suurest termostassist (Statoili ja Starbucksi klassika), seal ei jahtu kohv maha ega tass lähe kuumaks ja kohvipaks jääb ka sinna, kuhu ta jääma peabki.

    Häda selle asjaga; ma mõtlesin juba saata sulle tassi või paar, aga sa oled ikka väga spetsiifiline.

  6. lendav said

    Terve teadus… 🙂
    Võimalikud variandid:
    1) käia kohutavalt tüütu poeretk, võibolla mitu retke ja lutsutada kõikide poodide kõik tassid läbi
    2) oodata, kuni sinuni kulgeb ise sobiv tass
    3) nihverdada ennast mõne keraamiku külje alla ja teha ise sobiv anum

    Edu!

  7. U said

    Meil on pigem see traagika, et tassid ei lähe katki st neid on liiga palju kogunenud. A tuvastasin ühe paksu servaga, mille võiks ära anda küll – maidea küll, kuidas ta kohvipaksuga käitub.

  8. nodsu said

    AbFab, ma ei tea, kas tegu on minu hea kujutlusvõimega, aga minu arust ei ole hästi sissetöötatud kohvitassi võimalik kuidagi nii kõvasti pesta, et sealt teed saaks juua.
    U, äkki ma tulen ja teen katseid.
    Praegu leidsin kodust ühe, kuhu on Café peale kirjutatud, paks käitub hästi, lutsutamise koha pealt oli vana siiski kaugelt parem

  9. AbFab said

    Nõudepesumasin 😉

  10. Ambrosius said

    Mina joon ka pätikohvi ja puru läheb alati ilusti põhja. Arvasin, et see ei sõltugi tassist.

  11. nodsu said

    Nõudepesumasinas jäävadki ju nõud mustad, tähendab, võrreldes käsitsi pesemisega. Vähemalt niipaljukest, kui mina neid näinud olen. Siin lööb vist salakaval obsessiiv-kompulsiivne joon välja.

    Pätikohvil läheb puru põhja igas tassis, aga mõnes tassis jääb see pära pärast joomist selline vedel ja mõnes korralik tihke.

  12. AbFab said

    See oleneb suuresti nii masinast, režiimist (mitte “rešiimist”, nagu ma just miskipärast kirjutasin) kui nõude paigutusest masinas. Minu omas lähevad minu omad puhtaks, ja kui nad seal niiviisi kõrgel temperatuuril leovad, siis kohvi lõhn kaob ka ära.
    Olgu öeldud samas, et see põhiline pätikohvi-tass ongi ainult kohvi tarbeks.

  13. nodsu said

    Leotamisel vist tõesti läheks, eriti kui näiteks sidrunimahlaga leotada.

    Aga siin ei ole vist väga füüsikalis-keemiliste faktidega tegemist, vaid kui ma juba tean, et see on kohvitass, tunnen ma kohvilõhna, pese või väävelhappega.

    Nii või teisiti, teetassid meeldivad mulle just õhukese servaga ja kaks sellist on mul ka olemas, aga kohvi jaoks tahaks ikka lutsutatavama äärega tassi.

  14. […] ja leidsingi endale õige kohvitassi, “Heategevuspoe” nimelisest poest ühe euro eest. Mu aimdus, et häid ja […]

Lisa kommentaar

