Nõder olmeline vahepala uudsete ideedega

august 9, 2012

Ma tahtsin juba mitu päeva tagasi kirjutada, kui imelik on, et luksus või hea äraolemine jms on täänpä kolinud üleni asjade või noh, materiaalsesse sfääri ja ajasfäärist täiesti välja (ehk miskipärast peetakse olulisemaks lubada endale asju kui aega), aga mul ei ole üht raamatut käepärast, mida ma tahtsin tsiteerida, ja ma olen liiga haige, et raamatukokku minna, issand, ma ei saa ilma allikat tsiteerimata ju blogida!

Nii et ma olen ainult haige ja lubasin endale rohkem aega kui muidu ja sealjuures tahtsin vähem asju, see tähendab, süüa. A. valmistas lõunaks pelmeene ja maitsva salati ja ma leidsin, et pean pool sellest õhtuooteks jätma, sest ega ma pühvel ei ole, et terve taldrikutäie korraga tühjaks söön, ja siis on mul pealegi õhtupoolikuks maitsev pelmeenisalat, mida ei pea enam tegema.

Aga alguses kahtlustasin ma, et äkki see sibul seal salati sees on haige kõhu jaoks natuke liiga käre… et äkki on teda liiga palju ja pakkusin oma sibulaid A.-le.

A. teatas, et tal on juba täiuslik maitsebalanss ja kui ma ei jaksa sibulaid süüa, siis võin ma nad komposti panna. Lisades: “Ma tean, kui raske see sulle on, aga katsu korraks mõelda, et sina oled tähtsam kui sibul. Või vähemalt sama tähtis.”

Ma ajasin silmad punni ja esitasin täpsustava küsimuse: “Nii et mul on mingi väärtus isegi siis, kui ma sibula komposti panen?”

“Jah. Ma saan aru, et sul on seda raske uskuda, aga see on miljon aastat vana idee juba.” Minu karjatus: “Miljon ei ole võimalik!” “Okei, äärmisel juhul paar tuhat.”

(Ja siis kisklesime vahelduseks rumalate inimeste teooria üle – minu arust oli äge, A. ajas silmad eriti väljendusrikkalt suureks ja väitis, et see kõik põhineb tavalisel utilitaristlikul illusioonil: et kasu ja kahju on võimalik kuidagi mõõdetavalt kindlaks teha. Mina: “Ega see ei peagi mingi põhjapanev teooria olema! See on nali!” A.: “Siis on kehv nali! Nali peab olema DIIP!”)

Igatahes, tagasi oma lammaste juurde: suurema osa sellest sibulast sõin ma pärast maitsva õhtuoote-pelmeenisalati koosseisus ikkagi ära, aga millised uudsed ideed ikkagi! Ma panin kolm sibulakribalat komposti! või tähendab, kokkuvõttes A. pani ikkagi, aga ma lubasin.

Nii et nüüd ma mõlgutan, põen ja luban endale seda va ajaluksust. Imelik, sealjuures ei jää asjad, mis teha tahavad, tegelikult tegemata.

——————————————————————————
Täiendus: … sest paistab, et mulle meeldib neid teha. Täna uut tööd alustades märkasin, et seal on problemaatiline termin, mis ennustab pikemat nikerdamist ja tahab lõpuks lihtsalt otsusevõimet, et mitmest alternatiivist, igaühel omad probleemid, üks välja valida – ja murdosa sekundit hiljem tuli metatähelepanek, et ma itsitan rahulolevalt ja hõõrun käsi, selmet ahastusest selle tülina üle nutma puhkeda. Kõlab, nagu minus oleks jurist kaotsi läinud.

Järg väärtuste-jutule: vaatame koos supi kõrvale Futuramat, sööme kenasti toidu ära, A. hakkab nõusid kokku korjama ja küsib viigimarjapakki kõlgutades “Kas ma selle jätan siia?”.
Mina: “Ära jäta, ma söön nad muidu kõik ära.”
A. (kes on parjasti kirglikul ja kõikepurustaval koristamislainel): “Väga hea, siis on üks kola vähem.”
Mina: “Aga minu kõht? Kuidas sellega on, et mina olen vahel tähtsam kui asjad?”
A. möönis vastuolu ja soostus oma kõikepurustava* koristamislainega natuke ootama.

* Eks meie majapidamine töötabki põhimõttel, et tema esindab Šivat, kes viskaks kõik asjad majast välja, ja mina Višnut, kes alati ütleb, et oota, äkki saab veel parandada või oota, näe, lõikame mädanenud koha välja ja kõlbab süüa küll.

Üks vastus to “Nõder olmeline vahepala uudsete ideedega”

  1. […] märkan sama asja, mis varemgi: minus on vist jurist kaotsi läinud. Tabasin ennast mõnuvärinates, kui mul tuli süüvida […]

Lisa kommentaar

