Valdkonnavaheline

detsember 15, 2012

Tervitustega Rentsile

– Mul ei tule selle Leedu päritolu semiootiku nimi meelde. Ainult see, et Leedu päritolu oli. No sama kuulus kui Lotman. Mul kummitab Leonidas Donskis, aga ta ei ole see, keda ma mõtlen, ta ei ole vist isegi semiootik. Ja Levinas, kellest ma isegi ei tea, kas ta on leedukas, ega kõik, kelle nimed “as”-iga lõpevad, ei ole leedukad.

– Aga mõtle, vähemalt sa tead seda Donskist, keda sa ütlesid.

– Ainult sellepärast, et ma täna raamatupoes nägin tema raamatut.

(mõttepaus, keerutan peas tähestikku, ei aita.)

No selline grand old man, nagu need teised… Lotman, Eco… Lotman, Eco…

– Donald Part.

– Donald Part?

– Donald Part.

– Miks?

– Ronald Part.

– Aa, Roland Part. (siplev vaimustusehoog)

(Leedulane ei tulnudki ise meelde, guugeldama pidi.)

8 kommentaari to “Valdkonnavaheline”

  1. notsu said

    Bingo!

    ei tahtnud siia kohe päris kirja ka panna, mõtlesin, et liiga igav, pealegi ma nimetasin ta Rentsi postituse kommentaaris juba ära. Ei tea, mis maania see on mul siia-sinna “sapienti sat” tüüpi mõistatusi jätta.

  2. notsu said

    uh, ah, valesti mäletasin, ei pannudki Rentsi pool kirja. Aga noh, nüüd on jälle siin olemas.

  3. Hedvig said

    Naersin endale praegu pisarad silma, niuts.

  4. notsu said

    No ma ütlen. Oleks kitsam voodi, oleks sealt välja kukkunud.

  5. tavainimene said

    Oi jumpstrum küll; ma eneseharimise mõttes guugeldasin seda Greimast. Elu muutus hoobilt mitu korda keerulisemaks. Kui mult edaspidi küsitakse, kas kohv läheb must või piimaga, siis tegelikult, nagu selgus, on valida “must”, “piimaga”, “mittemust”, “mittepiimaga” ja “ei must ega piimaga”.

  6. notsu said

    Näedsa, siis sa oled targem kui mina. Mul oli üksnes nime vaev, paistab, et ma olen peast ikka mälumängija.

    Täna hommikul valutas mul samamoodi selline trivia-teadmine, et misasi see ränikivi keemiliselt nüüd oligi, kas oli ränioksiid või mitte.

    Aga see kohvitrikk annab budistide tetralemmale silmad ette. Seda saaks muidugi veel edasi arendada: “nii must kui ka piimaga”; “nii mittemust kui ka mittepiimaga” ja “ei mittemust ega mittepiimaga” jäid praegu komplektist puudu. Ja “nii must kui ka mittemust” ja “nii piimaga kui ka mittepiimaga” ja nende eitusvormid.

  7. tavainimene said

    “Ei mitteliha ega mittekala.”

Lisa kommentaar

