Tunnetan oma keha – halvasti

detsember 27, 2012

Kui ma loen “Euroopa Kohtusse” asemel “Euroopa Kohvikusse”, siis see tähendab, et mul on kõht tühi, eks? Eks?

On mul veel mõni hea parameeter selle teadasaamiseks?

Ohtlik, kui kehasiseseid kogemusi nii vähe on, ma ütlen. Ja mida neis va kehavälistes kogemustes nii erilist on ja miks neid nii tahetakse?

12 kommentaari to “Tunnetan oma keha – halvasti”

  1. lendav said

    Kas vanade tantsude tantsimine on pigem kehasisene või kehaväline kogemus?

  2. nodsu said

    Enamasti kehasisene. Aga sümptomaatiline, eks ole, et ma pean endale selle meenutamiseks, et mul keha on, ekstra füüsilise huviala hankima, mille harrastamise käigus mul tuleb teadlikult oma kehale tähelepanu pöörata.

    Selle käigus saab vahel ka vigastusi, mis uitama läinud vaimu valu abil jälle kehasse tagasi kutsuvad (just praegu teeb pöialiiges igas asendis valu, ei tea, mis ma temaga teinud olen, küllap käisin temaga hooletult ringi, kui mul oma materiaalne aspekt järjekordselt meelest ära läks).

    Ma olen selgelt nohiku-tüüpi kehaminetaja.

  3. k said

    Ja mida neis va kehavälistes kogemustes nii erilist on

    Kui sa pead küsima, siis sul ilmselt ei ole olnud ja järelikult teeb eriliseks see, et pole olnud. Pole olnud sellepärast, et on raske hankida. Ja tahetakse sellepärast, et on raske hankida.

  4. nodsu said

    no vaata, point on selles, et mul napib just kehasiseseid kogemusi. ja ma usun, et ega mina ei ole ainuke ja et tegelikult tasuks neid kõigil tahta. Kui “kehasisene kogemus” kõlab liiga tavaliselt ja liiga vähe diibilt, siis äkki “süüa siis, kui sööd, ja magada siis, kui magad” on uhkem.

    Ja üldse mitte vähem haruldane.

  5. nodsu said

    niisiis, minu seisukoht on, et kuigi rohkem tähelepanu saab miski “kehaväline”, mis kõlab justkui erilisemalt, pole selliseid vähe-efektseid, aga keskendumist nõudvaid asju sugugi kergem hankida.

    a tähelepanu saavad need vähe-efektsed asjad alles siis, kui neile pannakse mingi efektne nimi, näiteks “kohalolek” või “teadlikkus” või, hoia ja keela, “zen”.

  6. nodsu said

    ja siis ma olen keha nimel solvunud, et kamoon, pole veel õieti äragi õpitud, kuidas seal sees olla ja juba kiputakse sealt välja. justkui ta oleks mingi täiesti mõttetu asi risuks ees, mida ei tasugi tundma õppida.

    hõhõõ, kui väljamaa sõnadega kõlab peenemalt, siis tantras öeldaks selle kohta vist, et kui juurtšakraga ei ole kõik korras, ei maksa ka ülemistega tegelda. Aga ega ma tegelt seda keelt ei tea.

  7. nodsu said

    mul lingib muidugi ka sellega, et “Jumala riik on seestpidi teie sees”, nagu 1903. aasta väljaanne armsasti sõnastab.

  8. k said

    unenägu peaks ka vist kehaväline kogemus olema? mul muidu on vist ükskord ametlik kehaväline old, oli küll õhtu ja olin voodis, aga enda meelest ei maganud, vaid nägin lihtsalt “vaimusilmas” korraks ülevaltvaates väga realistlikku porilompi (noh, et nagu oleks päris silmaga vaadanud, aga silmad olid kinni), millel peegeldus öine elektrivalgus, kogu kogemus kestis umbes sekundi, aga oli väga huvitav

  9. nodsu said

    unenäos on selliseid asju alatasa.
    nägin just üleeile und, kus ma olin vägivaldne relvastatud ja manipulatiivne femme fatale – on meeles, kuidas ma pooleldi bluffides mingit päris suurt kampa püstoli ees hoian (Lontova maja köögis), teine meetod oli oma vastasmängijatel juhe kokku ajada. Aga üks tegelane, keda ma olin niiviisi võitnud, võimalik, et nt tema gängi, kus ta oli elanud, üles kasvanud jne hävitanud – igatahes oli tal minu vastu suur viha ja kättemaksuhimu – pani mulle pommi või tegi midagi muud, nii et mul lendas pea otsast ära (Lontova maja suure esiku põrandale, mis oli küll heledamalt valgustatud kui päris elus).

    a pärast olin igatahes elus, mitte küll päris terve, käsi või jalg või üldse pikkupidi pool keha oli küljest ära, aga see ei takistanud mul baaripuki otsa järgmise ohvri kõrvale ronida ja oma manipulatiivse flirdiga pihta hakata.

    ma jutustasin seda unenägu ühele inimesele, kes küsis, et kas siis, kui pea otsast ära lendas, ma vaatasin (selle pea seest silmadega, noh), kuidas peata keha eemaldub. ma ei olnud sellele üldse mõelnud, aga kui meenutama hakkasin, siis nägin ma seal unes hoopis, kuidas pea matsti põrandale kukub, igavesti lapik oli veel teine, oli ta nüüd pooleks läinud või lihtsalt laiaks litsutud.

    nii et kuna ma ei näinud ennast nende silmadega, mis on pea sees, siis ju on seegi omamoodi kehaväline kogemus (traditsioonilises mõttes).

  10. lendav said

    Aga iseennast oled unes kõrvalt näinud? Või ennast mitmes isikus korraga (et ühes unes on korraga 2 või rohkem sind)? Igatahes on ka see huvitav kogemus. Kas just kehaväline, ei oska öelda.

    Või siis selline tunne, et oled see laul mida laulad, mitte füüsiline inimene? Sinu puhul vist pigem tants mida tantsid? Raamat, mida loed? Kas seda võib nimetada kehaväliseks kogemuseks?

    Samas – oma keha tunnetamine võib küllalt “zen” olla, kui seda piisava tähelepanu, teadlikkuse ja intensiivsusega teostada, nii et see võib täiesti võrreldav olla nende kõrgesti kiidetud kehaväliste kogemustega.

  11. nodsu said

    ennast mitmes isikus pole olnud, aga mina mingil hoopis teisel kujul kui muidu küll.

    täpselt ei mäleta, aga tunne on selline, et kõrvalt võin olla näinud küll, sest seda on nii kerge ette kujutada. Väikese pingutamisega saaks vist ka ärkvel hakkama, ma ei tunne ainult erilist motivatsiooni.

    See päris zen kehatunnetus on midagi väga haruldast, kaugelt üle keskmise – aga mul on veel hullem, postitus oligi õieti sellest, et mul on see alla keskmise, ei tunne selliseid tavalisi asjugi ära nagu tühi kõht või pissihäda.

  12. Mina muide näen unes alailma ennast mitmes eri isikus.
    Ei teadnudki, et selles midagi erilist on.

Lisa kommentaar

