Veel kehast, praktiliselt ja teoreetiliselt

veebruar 5, 2013

Tegin esimese trenni – ei, sõbrad-sugulased, kes te nüüd kõik ärevile satute ja hüüate: “Ole mõistlik!”, ei ole põhjust hüüda midagi – ma olin väga mõistlik, tegin korralikult kaasa ainult kaela- ja õla- ja kereharjutusi ja õige tasa jalaharjutusi, ainult kahemillimeetriseid kükke ja ei mingeid hüppeid!

Aga püha taevas, kuidas juba paar õlaringi võhmale võtsid. Ja jalaliigutusi tehes oli arusaamatu distantseeritud tunne: ma ei saa oma jalgadega ühendust. Ma ei leia oma keha üles. Need on kellegi võõrad liikmed.

Aegapidi tuli natuke elu sisse tagasi, ma hakkasin saavutama koordinatsiooni ja suutsin isegi mõne pöörde välja võtta (see oli muide kõige raskem: teha kiire tihe ring kolme sammuga – eks katsu nii väheste sammudega pöörata, kui põlve ei tohi väänata). Aga see nõudis keskendumist! Täit keskendumist, et jõuda õige arvu sammudega õigesse kohta ja ühtlasi hoida oma kere kuidagi mõistlikult vaagna kohal püsti.

Püha, püha püss. Kas inimesed, kes oma jala peal eriti ringi ei liigu ja ka trenni ei tee, tunnevad end KOGU AEG niimoodi? Et korraga samme teha ja keret korralikult rühtis hoida jaksab ainult nii, et vahepeal läheb meelest hingata? Hea veel, et keeleots suust väljas ei olnud, seda ma suutsin jälgida.

Ja ma olin veel oma lamavavõitu tubasel režiimil ikkagi iga päev harjutusi teinud.

***

Ja nüüd vähem isiklikult: jäi mulle jälle ette üks õõvastav artikkel allpool vööd ilukirurgiast – kus naised tahavad saada barbieliku hargivahe -, seepeale meenus kunagine Rentsi postitus, kus ta osundas artiklit, mis võrdleb labioplastiat ja naiste ümberlõikamist. Ja meenus ka see, et tollal ma guugeldasin sel teemal natuke ringi ja leidsin hulgem ilukirurgiareklaame, mille sisu oli peaasjalikult see, et “mõtle, sa oled ju nii tore inimene, sa oled väärt [paremaid rindu/paremat vagiinat/paremat nina]. Su rinnad/vagiina/nina ei vääri sind. Ma ei räägi siin meditsiiniliste näidustustega operatsioonidest, kui naine peaks olema näiteks sünnitusel hullusti katki läinud; või sellest, kui on mingi kole õnnetus juhtunud või kellelgi mõni hirmus haigus ja vahvad Igorid tohtrid ruttavad appi ja üritavad päästa, mis päästa annab. Ma räägin sellest ideest, et nähtavasti on isegi täiesti tervel ja toimivate kehaosadega naisel (ja mõnel mehel ka, muidu ei leiaks ma oma spämmikaustast peenisepikenduste promo) teatud kehaosad vääritumad kui ta ise. Mis siis, et terved ja funktsioneerivad ja üldjoontes samasugused nagu suuremal osal teistelgi.

Ma olin unine ka ja fantaseerisin edasi: kas mängu võivad tulla suvalised kehaosad või kõik ikkagi ei kuulu asendamisele? Kas me peame piirduma näo, rindade, reieluude, labajalgade ja suguosadega? Äkki on kõik inimese – vähemalt mõne heriti herilise inimese – kehaosad kuidagi vääritud ja ta oleks väärt paremaid? Kas saaks välja lasta reklaami “sa oled väärt paremaid ajusid”?

Ja nii sõitsin ma muidugi nätsti probleemi otsa: kus asub sellisel juhul see ise, kes paremaid kehaosasid väärib?

Või on siin jälle tegemist ideaalse kehatu inimesega?

*

Kui juba jutud allapoole vööd on läinud, siis… teate Roald Dahli novellide tüüpsüžeed, kus keegi haub kurja plaani või on üleüldiselt mölakas – kuni kuri plaan või üleüldine mölaklus osutub kahe teraga mõõgaks? Nonii, vahel teeb elu Roald Dahli. “Kes teisel auku kaevab, see ise sisse langeb” kõlab siin vist juba väga odava sõnamänguna.

3 kommentaari to “Veel kehast, praktiliselt ja teoreetiliselt”

  1. Teresa said

    Harjuta, harjuta, küll funktsioneerima saad. Mõni inimene on aetud pärast puusaopratsiooni teisel päeval jalule (karkude abil muidugi), verine öösärk seljas, verepütt reie külge seotud ja treening-terapeut ei tee väljagi peamiselt väärikuse kaotamise pärast kõlavast hädakisast

  2. nodsu said

    Muidugi saan. Ma lihtsalt imestan, kui jõuetukstegevalt mõjub paar nädalat tubast eluviisi. ja siis mõtlen, et isegi mittetubastest inimestest sõidab suur osa igale poole autoga…

  3. nodsu said

    see, et vahepeal jõudis kõhugripp ära olla, võis muidugi kah jõuetumaks teha.

Lisa kommentaar

