Prohvetlik päriselu

juuli 3, 2013

Laupäeval seletasin Evale, kuidas peaks vist ikka tribalit õppima, et oma seesmise naisega kontakti saavutada – sest muidu olen ma suurem osa ajast kesksoost ja mõnikord ka meessoost, selliste ägedate meeste puhul, kelle kohta mul esimene mõte pole mitte “tahaks endale”, vaid “kui ma suureks saan, siis hakkan temaks”; ja näe, öö või paar hiljem nägingi unes, et mul kasvab aeg-ajalt habe ette! kui ma nüüd ainult mäletaks, kas see kasvas ette stressisituatsioonis või vastupidi, näiteks ülemaganuna.

PS:
kui juba neist ägedatest meestest rääkida – ma sain endale hiljuti lemmikmaadeuurija; mu lemmikkirjanike hulgas on ebaproportsionaalselt palju S-tähega autoreid ja ka maadeuurijatega paistab sama lugu olevat, sest tema nimi on Shackleton. Ei tea, kus ma seni elasin, et ma temast ei teadnud. Inimesed, kellega ma Pärnust Tartusse sõitsin, pidid kuulama, kuidas ma pool teed ainult Shackletonist räägin.

3 kommentaari to “Prohvetlik päriselu”

  1. ep said

    minu lemmik-maadeuurija on vist Freya Stark. kah s-tähega. aga vist sellepärast, et ma suhtun igasugusesse jumaldamisse ja iidoliteks tegemisse väga kahtlustavalt. ja see on üks asi, mis mulle wikipeedia artiklis Shakletoni puhul vastu hakkas. no võib-olla oli ta tegelikult tore ja pärisinimene, aga see juhtimiskoolituses ekspluateerimine kõlas küll õudselt. nagu tegelikult kõik juhtimismudelid ja muud katsed vägistada igapäevane edakorrapärasus mudeliteks, mida ärikoolide jüngid pimesi järgida saaksid. aga kuna minu teadmised Shakletonist piirduvad selle ühe artikliga, millele sa siin linkisid, siis võibolla sain ma millesti täiesti valesti aru.

  2. nodsu said

    Savi sellest juhtimiskoolitusest, see on siuke tagantjärele haip. Mulle meeldisid väärtused. noh, et mitte hambad ristis poolusele ronida, vaid prioriteet on kõik elusalt tagasi tuua.

    Üks detail, mille üle ma mõlgutasin, oli see, et ridade vahelt paistis, et tal oli päris hea abielu. Ja et ühest küljest võiks viriseda, et jätab pere hooletusse ja jookseb iga natukese aja tagant lõunapoolusele ja jätab surres pere võlgadesse. a teisest küljest oli ta kodumaal lihtsalt üks erakordselt sitt ärimees, kes paigutas pidevalt raha kuhugi, kust seda enam kunagi tagasi ei saanud. Tundub, et ainuke asi, millega ta üldse hästi hakkama sai, oli polaarekspetilt oma meeskonda elusalt tagasi tuua. Kui ta oleks oma koleerilise temperamendiga lihtsalt kodus ebakompetentse ärimehena infarkti saanud, oleks ta samamoodi perele võlad maha jätnud – ainult et nüüd, kus ta oli oma surma ajaks kuulsaks saanud, pandi kohe memoriaalfond püsti, millega pere ära elatati ja lapsed koolitati. Nii et paradoksaalselt õnnestus tal pere eest paremini hoolitseda just sellisel kontraintuitiivsel teel, sest hea kuulsus osutus ka sularahaks konverteeritavaks.

  3. nodsu said

    aa, ja mismoodi mina lähenesin: kõigepealt jäi silma auhinnaks saadud raamatus olnud nupuke, kus peamiselt oligi juttu sellest, et tõi untsuläinud ekspetilt kogu laevatäie eluga tagasi; ja siis ma läksin vikipeetijasse lugema, sest see detail äratas huvi. Peamiselt siis just sellest ekspetist:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Trans-Antarctic_Expedition

    ja see huvi ärkas mul puhtalt selle fakti peale, ilma et ma oleks mingitest juhtimiskoolitustest jmst post factum värgistmidagi teadnud.

Lisa kommentaar

