Reklaamiklubi: õlu

november 5, 2013

Olin eile n.ö komandeeringus; sellises imelikus olukorras teevad inimesed ikka imelikke asju, ma vaatasin näiteks televiisorit. Mitte et ma muidu telekriminulli vms mõnusat üldse ei vaataks, aga viimasel ajal on tekkinud harjumus vaadata neid tagantjärgi ja reklaamidest üle kerides.

Nii. Nüüd sain siis teada, mismoodi inimestele asju müüakse või õigemini ei müüda. Sest Saku orika reklaami peamine idee paistis olevat “Naised, ärge ostke!” (tegemist oli selle klipiga, kus orikat joov naine naistesaunast minema pekstakse, sest see ei saa küll mingi õige naine olla.)

Juba iseenesest kummaline reklaami-idee – pool potentsiaalset tarbijaskonda eemale peletada – on veel veidram, kui ma mõtlen selle õllemargi maitse peale. Tõepoolest, mina, naine, teda eriti ei armasta, järelikult on mind eemale peletatud kõigest millestki, mida ma nagunii ei ostaks, aga ma ei armasta ka neid õlusid, mida tibiõludena turundatakse, ja umbes samadel põhjustel: nii igasugused aisid ja laidid kui ka orikas, kirssidest ja vaarikatest rääkimata, on minu jaoks liiga vähe õlle maitsega, tahaks midagi mõrumat ja humalasemat (Saku omadest meeldib mulle näiteks Saku Hele). Ja ka tuttavate pealt vaadates on tundunud, et orikat ostavad need, kes tahavad õllelt peamiselt seda, et “miski ei häiriks”, st mida väiksem maitse, seda parem.

Tähendab, juhul, kui müügistatistika peaks näitama, et tibiõlled tõepoolest paljudele naistele peale lähevad, siis tasuks proovida samale tarbijasegmendile ka orikat maha müüa (“kerge ja õrn nagu sina”). Ja vastupidi, kui peaks selguma, et tibiõlled tegelikult tibidele peale ei lähe (aga keegi neid siiski ostab, sest vaevalt neid muidu tootmises hoitaks), siis oleks loogiline rõhuda ka nende õlude isasuse peale, et mehed, kes enne ei teadnudki, et sellise disainiga pudelist midagi suupärast saab, edaspidi teaks, et hea magus.

3 kommentaari Kellele: “Reklaamiklubi: õlu”

  1. Teresa said

    Samamoodi olen vaadanud, pahandanud või õlgu kehitanud korterimüügi kuulutuste peale, et see on hea korter lastega perekonnale. Ma ei oleks kuulutust lahti teinud, kui see mind huvitanud poleks, aga lapsi pole mul (enam)
    kuskilt võtta. Või tähendab see seda, et küpsemad inimesed ei ole teretulnud või lihtsalt seda, et kuulutuse koostaja (maakler?) on lihtsalt loll

    Meeldib

  2. nodsu said

    no see õllereklaam oli ikka hullem. üks asi on, kui reklaam on “mehed / lastega pered / lapsed ise / naised / [sisesta vabalt valitud grupp], ostke!”, teine asi, kui sõnum on “teie hoidke sellest küll heaga eemale”.

    Meeldib

  3. nodsu said

    Veel huvitavast turundusest, seekord selle nurga alt, mis sihtgrupile midagi _pakutakse_ (mitte ei keelata): Konsumis nägin Priit Pärna DVD-d, peal on minu mäletamist mööda sama materjal, mis tema “Varaste teoste” plaadil, aga see oli nüüd ilmunud osa sarjast, mille nimi oli Eesti lastefilmi varamu vms. Ei saa salata, et “Eine murul” oli mu lapsepõlves üks lemmikuid, aga ma kardan sellegipoolest, et hoolitsevad vanemad, kes pahaaimamatult selle plaadi lastefilmide pähe ostavad, saavad ehmatuse (lapsed ehk väiksema).

    Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: