Põhjus ja tagajärv

november 9, 2013

Tahtsin just hooplema hakata, et leidsin ideaalse töörütmi: vaatan peatüki jagu teksti üle ja siis kuulan õige stiili, fiilingu ja üleüldise hea enesetunde hoidmiseks stseenikese “Figaro pulma” “Sevilla habemeajajat” (ütle nüüd viperust, küllap sellest, et ma mõtlesin vaatamise ajal alatasa järje peale ja sellele, kui palju järje teadmine libretisti või Rossinit mõjutas – näiteks kas krahv Almaviva truu armastuse jutt ikka on irooniliselt mõeldud, mida ta Beaumarchais “Habemeajajas” ei pruukinud veel olla, aga Rossinil ja Sterbinil ei saanud ju kuidagi teadmata olla, mis edasi saab) – ja et üldse oh, kuidas mul küll nii hea elu on, et mul on tööks muudkui huvitavad ja lõbusad asjad – mille kõige üks põhjus oli muidugi õnnis magamatuseufooria – kui ajasin mahlaklaasi töölauale ümber.

Mille üks põhjus oli samuti õnnis magamatuseufooria ja see, et ma üritasin klaviatuuriklõbistamist ühitada oma hommik-õhtusöögiga (see on see söögikord, mis tuleb millalgi õhtupimeduses pärast paaritunnist eluvajalikku uinakut, millele eelnes lõunasöök).

Aga pole halba ilma heata, nüüd on mul töölaualt tolm võetud. Või vähemalt sellelt poolelt, kuhu mahl ümber läks.

2 kommentaari to “Põhjus ja tagajärv”

  1. lendav said

    Veab mõnel, magamatusest eufooria ja puha. Mul ajab magamatus kas südame täis või veel hullem, meele kurvaks.

  2. nodsu said

    Ega eufooriast täis südame või kurva meeleni kuigi pikk maa ei ole, siis on üldse maailm teravam.

    Ja eks magamatust on mitmesugust. Kõige hullem on stabiilse alamagamise perioodil järjekordselt liiga lühikeseks jäänud unest üles ärgata. Aga kui saabub n.ö õhtu või mis iganes kellaaeg see peaks olema, kui on juba vunk sees, läheb lõbusaks. Halb külg on see, et sellise vungiga ei saa isegi pika magamatuse peale und. Näh, eile ma ju arvasin, et kui ma olen öö vahele jätnud ja päeva jooksul kõigest kaks lühikest uinakut teinud, siis tuleb millalgi öösel ka uni peale. Tutkit, keha unustab ära, kuidas magamine käib.

Lisa kommentaar

