Suhtlemisanomaaliad

november 17, 2013

Täna öösel ühelt ürituselt teisele kammides sattusin äraarvamata hulgal tundmatute inimestega rääkima – enamasti olekus, kus ma juba teist tundi lahkusin, mantel seljas, kott õlal, müts peas, saabas otsapidi ukse vahel.

Miskipärast käis jutt mõõdutundetult palju minust ja minu tegemistest, ilma et ma oleks seda teemat ise kellelegi ette lükanud. Õigupoolest tiksus mul kuklas kogu aeg tunne, et ma ei taha olla see tüütu inimene, kes ainult endast räägib – aga mis mul üle jäi, kui teine muudkui küsis ja küsis ja küsis, nii et mul ei jäänud suure vastamise vahelt jaksu juttu mujale ajada. Ja kuidas sa vastamata jätad, kui teine ausalt küsib – ja muudkui küsib ja küsib, vaevalt jõuan suure vastamise vahele korraks kopsud õhku täis tõmmata, kui juba on uus küsimus letis.

Ja neid oli mitu! mitmes eri kohas, osa sellised, kes ei olnud isegi tuttava tuttavad.

Praegu meenus lisaks ennist kuklastiksunud murele – “kuidas ma küll nii palju endast räägin” – et mõnes vestluses kukkusin ma teisele inimesele soovitusi jagama, näiteks mis toidust ta taimetoitlasena rauda võiks saada. Ma võiks teha kokkuvõtte, et öö otsa rikkusin ma jämedalt üht hea suhtlemise reeglit teise otsa, suhtlesin nii valesti kui vähegi võimalik – aga sellest hoolimata nägid suhtluspartnerid kuidagi entusiastlikud välja ja suurem osa suurest reeglirikkumisest tuli nende initsiatiivil.

Mida paganat ma nüüd sellest järeldama peaks?

Üks seletus tegelikult pakub ennast: ma olin tulnud otse esinemast, tähendab, silmatorkavalt riides ja pesukarumeik näos. Ja need suhtlejad olid kõik meesterahvad. Võib-olla sobib läikivas kirjus riides ja pesukarumeigiga naisterahva suust ükskõik mis jutt, peaasi, et midagi tuleb, hoiab piinliku vaikuse ära ja annab ettekäände suhtlusolekus olla.

Ma ei ole lihtsalt harjunud endast mõtlema stiilis “kuna mul on rinnad, on minu jutt automaatselt huvitav”.

2 kommentaari to “Suhtlemisanomaaliad”

  1. […] äratundmatusjuhtum meelde oli tulnud, nägin bussi peal üht neist noormeestest, kes oli mul täitsa valesti suhelda lasknud, ise nii rõõmsa ja huvitatud olemisega, nagu oleks maailma kõige põnevam asi, kui ma […]

  2. […] sari on hea ning et jah, näe, itaallased oskavad järelikult enda üle naerda küll. Jälle üks selline vestlus, kus mina muudkui rääkisin ja rääkisin endast või sellest, mis mind huvitab, ja teine muudkui […]

Lisa kommentaar

