Igav olmepostitus stiilis “täna pesin silmi ja käisin poes”

märts 2, 2014

Ema helistas ja kaebas, et ma üldse ei blogivat enam, mis ei ole aus, sest ma lasin kõigest nädal aega tagasi üles igavesti pika postituse, millel ei olnud mitte ühtegi kommentaari nagu tavaliselt, kui ma kirjutan eriti huvitavatest asjadest – seevastu niipea, kui ma ajan suvalist pläma, näiteks meikimisest, on kohe sadu lugejaid ja kommenteerijaid. Hämmastav, arvestades, et meikimisest tean ma palju vähem kui heksameetrist; võiks ometi arvata, et inimesed eelistavad kellegi sellise juttu, kes asjast midagi ka teab.

Aga eks ma olen hõredalt kirjutanud tõesti: esiteks tahtsin toda eelmist pikka juttu juba ammu kirjutada, aga polnud aega või jaksu ja midagi magedamat ei tahtnud selle asemele lükata. Teiseks on olnud palju ringitraavimist, näiteks Riia renessanssballil. Kolmandaks tabas mind seljavalude tõttu meditsiin, mis võtab iga päev paar tundi ära, sest Maarjamõisa on kaugel.

Ja nüüd on mul aega mõttetusi blogida, sest ma jäin haigeks ega kappa ringi seal, kus muidu peaks: ei esine, ei treneeri, ei sõida teise linna vahet. Haigeks jäin muidugi meditsiini tõttu, sest kust mujalt viirusi üles korjatakse kui kliinikust. Pealegi röövisid need paaritunnised käigud mu uneaja ära, sest kui mul on päevas vaja paar tundi millelelgi ebatavalisele eraldada, siis ma kipun selle aja ALATI une arvelt võtma. Uni on asi, mis ennast ise kõige vähem meelde tuletab, välja arvatud siis, kui magamine ei tule üldse kõne alla, sest kohe on trenn, või kui ma olen just trennist tulnud ja “täna peaks veel tööd kaa natuke tegema, sest ma pole täna üldse midagi teha jõudnud”. Üks põhjus on selles, et ka siis, kui ma olen järjest mitu ööpäeva nelja-viie unetunniga läbi ajanud, ei kuku ma kunagi õhtul-öösel niisama lihtsalt ära, vastupidi, kuna vedru on jõhkramalt käima tõmmatud (sest muidu ei saaks küllalt ruttu ärgatud), on selle mahakäimiseks kauem lõõgastumist vaja. Mis tähendab, et magamaminek on oma kahetunnine töö, tund aega sihikindlat uimerdamist, et tekiks motivatsioon pikali heita, tund aega voodis lakke vahtimist. Ja see on siis, kui ma parajasti unetuse all ei kannata.

Aga et blogida millestki muust kui sellest, miks ma ei blogi, panen kirja kaks asja, mis mind viimase nädala sees kõva häälega naerma ajasid.

Üks: telekavas on “Taevase kuningriigi” tutvustuses öeldud, et Orlando Bloomi tegelane kaitseb Jeruusalemma elanikke ülekaaluliste vägede eest.

Kaks: kui sattusin raamatusse süvenemise vahelt järsku kuulma, kuidas A. mingi majapidamistöö kõrvale uuemat rahvalaulu kontamineerib: “härradel olid kellad kaelas, väga ilusad. Ja-jaa, nii väga ilusad… pistsid nahka püksitraksid, väga ilusad. Ja-jaa, nii väga ilusad.”

—————————————————————————————————————————-
PS: selline universumi nali oli vahepeal kah, et lugesin artiklit, kuidas matemaatikahirm pärsib võimet terviseinfost aru saada – ja just samal päeval olin suhelnud inimestega, kes väljendasid, kuidas neile matemaatika ei meeldi, ja rääkisid tervishoiust… mnjah, igasguseid asju, näiteks et vähist saab õige mõtlemisega– valesti mäletasin, hoopis puhastuskuuriga (või kuidas seda detoxi nüüd õieti eesti keeli nimetataksegi) terveks.

Tglt on meditsiinifoobiaga raske midagi pihta hakata, eriti kui samas tahaks vaielda ka teistpidi meditsiinivõhikutega, kelle seisukoht on “mida kangem, seda parem,” ja on arsti peale kurjad, kui see neile kohe küsimise peale suvalist antibiootikumi välja ei kirjuta. Mõlemate hulgas on inimesi, kes on muudes asjades täiesti arukad ja erudeeritud.

2 kommentaari to “Igav olmepostitus stiilis “täna pesin silmi ja käisin poes””

  1. teresa said

    See 'pistsid nahka püksitraksid' on sinu onu Kaarli laul, mitte rahvaluule. Need ülekaalulised väed sobiksid hästi näoraamatu tõlkevigade klubisse. Seal otsitakse selliseid asju.

  2. nodsu said

    (Sul oli kommentaaris mingeid märke, mida sa sinna vist ei tahtnud, ma kustutasin ära).

    Aga uuema rahvalaulu all pidasin ma silmas “Londoni linnas taamemajas” (sõnad ja Vägilaste esitus). Mida A. kontamineeris Runneli luulega. Püksitrakside laul viisi mõttes mängu ei tulnud, ainult paar sõna.

Lisa kommentaar

