Hea sugu

november 24, 2014

Kui A. vanemad Ameerikasse läksid, kolisid nad oma kassi meile elama.

Meie mõtlesime murelikult, kuidas territooriumi kaitsma harjunud isane sellele reageerib.

Tuli välja, et nii hästi, kui üldse võimalik: uus loom kartis teda nagu tuld, susises, turtsus, samas tahtis mängida, tükkis ligi, püüdis poksida, pani nina vastu nina ja põrkas tagasi. Meie loom talus seda stoiliselt: tüütus, aga kahjutu, vahel tuleb tema pärast küll aeglasemalt liigutada, et hulluke paanikas ei ründaks, aga üldiselt võib ignoreerida.

Kindlasti aitas, et uus kass oli ignoreeritavaimast soost: steriliseeritud emane. Ei ole küllalt emane, et seksuaalset huvi pakkuda, aga konkureeriv isane ka mitte.

Praeguseks magavad nad vahel juba ühes voodis, küll paarikümnesendise vahega, sest uus kass lähemale ei julge tükkida, kuigi tahaks. Saavad hakkama.

*

Kui ma üle Kroonuaia silla tulin, kõndis minu ees kamp purjakil noorukeid. Ma liuhkasin neist mööda, nad vist kohe ei kuulnud mind tulemas ja üks pöördus hästi äkilise, terava liigutusega. Agressiivne poos. Ja kohe seejärel kaotasid nad huvi ja lämisesid omavahel edasi.

Nüüd õhtul kodus mõtlesin, et ma olin sellisest kambast möödumiseks kõige turvalisemast soost: oleks ma noor tibi, hakkaks nad võib-olla ligi ajama. Oleks ma meesterahvas, hakkaks minuga tüli norima. Aga keskealine, isegi kui alles natuke keskealine naisterahvas ei kuulu kumbagi kategooriasse – ahistamise jaoks liiga vana, kaklemise jaoks liiga emane. Mahub ühel tänaval käima küll.

3 kommentaari to “Hea sugu”

  1. nodsu said

    … mis on krunniga tädi salajane supervõime. Mahub igale tänavale.

    Või mine tea, äkki äratab keskealine naisterahvas hoopis sügavalt juurdunud hirmu oma lasteaiakasvataja ees?

    Teisest küljest tundus mulle, nagu käiks poe turvamees mul täna – tollest sillahetkest ainult natuke hiljem – sabas, millest ma läksin ähmi täis ja hakkasin kahtlaselt käituma. Nii et ei ole mu olek siiski nii puutumatu midagi.

  2. Teresa said

    Kui veel natuke vanemaks saad, siis võid hakata noortele kenadele ja väga kenadele meestele komplimente tegema, ilma et sa ise häbelikkusest või nemad piinlikkusest punastaksid. Nad ei otsi selles mingit madalamat tagamõtet.

  3. nodsu said

    Mulle meeldib neile praegugi komplimente teha ja isegi kui nad seal tagamõtet näevad, ega nad selle üle ei kurvasta.

Lisa kommentaar

