Tantsuklubi

oktoober 22, 2015

Meelitati mind täna tantsukluppi kaasa, hea lihtne oli minna, mälumäng lõppes just enne seda peaaegu sealsamas.

Arvasin vanadest, vanadest, nii kümnekonna aasta tagustest kogemustest, et ega mul seal naisterahvana eriti palju tantsimist ei tule, kui oma meest kaasas ei ole ja sõbrannadega kah kogu aeg paari võtta ei saa, sest me oleme kolmekesi. Aga noh, ingerisoome tants, välismaa värk ikka huvitav vaadata, äkki saan midagi kõrva taha panna, nagu ma muidu vähe tantsida saaks, et vahel pealt ei võiks vaadata.

Jeerum, on seal elu alles muutunud. Ma päris ükshaaval üle ei lugenud, aga seal tundus olevat mehi ja naisi umbes täpselt nii ühepalju, et kui ma ennast liiga nähtavale kohale teed jooma unustasin, siis ilmus hiljemalt minuti jooksul keegi meesterahvas, kellel oli väga partnerit vaja. Oh seda häda, kui üks ingerisoome tants nõudis 2 mehest ja 6 naisest konfiguratsiooni: hulk mehi jäi õnnetult seina äärde istuma. See tähendab, et vaiksest rahulikust, kuid õpetlikust õhtust, mida ma seal veeta plaanisin, sai päriselus neli ja pool tundi lakkamatut andmist.

Teine asi, mida ma vanast ajast mäletasin, oli see, et oskajaid toona väga palju ei olnud, alatasa juhtus see häda, et kõige oskajamad on läinud kuhugi teed keetma või vetsu ja kõik ülejäänud ebalevad saalis ega oska midagi pihta hakata. Ka see oli nüüd hullumoodi muutunud – kui ingerisoome pealt tavalise tantsuklubi materjali peale mindi, siis olin mina oma peaaegu-meeles tantsudega vaata et kõige lollim, osavad mehed liigutasid mu ise läbi kombinatsioonide.

Nii et seal on uus ja tragi põlvkond peale tulnud. Tantsivad osavasti tükk aega, siis hüppavad pilli taha ja mängivad sama osavasti. Jäi silma üks neiu, kellel kord oli käes karmoška, kord torupill ja siis oli ta juba klaveri taga ja jämmis teiste mängule džässvariatsioone juurde. Tagatipuks viisid mind veel autoga koju, nii et sõbralikud ka.

Üllatav oli veel see, et kõige oma osavuse juures väitsid nad, et ei käi eriti kuskil mujal mängimas ja tantsimas – kogu osavus ja hea vorm tulevat sealtsamast. Mis on huvitav, sest mulle jäi tantsides käe alla mitu nii kivikõva triitsepsit, et ma olin rahvatantsutrenni kahtlustama hakanud – kuna mulle meenusid J. jutud, kuidas nad seal trennis karmilt kätekõverdusi teevad.

Ühesõnaga, väga tore. Ainult keegi kuri inimene on mu jalalihaseid hellaks tantsinud ja särgi märjaks higistanud. Särk kuivas juba ära ja üldse võib ta pessu panna, aga jalalihaseid ei saa ma pessu panna, mul tuleb nendega homme proovi teha! Mh, kes tegi, ise tegi.

Kahe nädala pärast on jälle.

10 kommentaari to “Tantsuklubi”

  1. ma pean vist ka Tartusse kolima. Lihtsalt kadedaks teeb. Kus on Tlns sellised klubid?

    • ep said

      tlnas on ka tantsuklubi olemas. ma ei tea, kas päris nii äge, aga igatahes toimib. mul mõned tuttavad käivad seal. kloostri aidas oli kunagi. võimalik, et samuti kolmapäeviti, aga ma võin üle küsida neilt, kes käivad.

    • nodsu said

      Kloostri Aidas peaks ka tänavu tantsuklubi käima. Guugeldasin ringi, sattusin FB tantsuklubi grupi peale – seal ei ole küll ainult Tallinna info, vaid kogu Eesti klubide oma, aga varem või hiljem peaks ka mõni Tallinna ürituse kuulutus olema.
      https://www.facebook.com/groups/65923895604/
      Tallinna klubi peaks koos käima samamoodi igal teisel kolmapäeval (algusega kell kaheksa õhtul) nagu Tartugi oma, ma ei tea ainult, kas Tallinna omad on Tartu omadega vaheliti või just samadel kolmapäevadel.

      Leanne Barbo on eestvedaja, kui muidu täpsemat infot ei leia, siis tasub vast temaga ühendust võtta.

  2. Ambrosius said

    Organiseeri teinekord videosalvestus sellest. Tahaks ka näha ja kuulda, kuidas muuseas torupilli, lõõtsa ja klaveri vahel jämmitakse ja samas kergejalgselt tantsu kepsutatakse.

    • nodsu said

      Vaatasin juutuubist, tunamullu pn üks terve klubiõhtu üles võetud. Lingin siia neist neljanda ja viienda osa – neist peaks näha olema, et mõni kõva tantsulõvi on vahepeal hoopis pilli taga. Sooline koosseis on seal videotes veidi rohkem naiste poole kaldu kui sel kolmabal ja seltskond osalt üldse teine, aga viienda klipi (kõige kauemaks öö peale jäänud) rahvas oli küll ka eile kohal (ja pidasid samamoodi kõige kauem vastu).

      Vaib on igatahes üsna õige, on näha, et kõik ei oska ühepalju ja käigu pealt õpitakse.

    • nodsu said

      ja juutuubi otsing “Tartu tantsuklubi” annab veel rohkem videoid, kusjuures minu silma järgi tundub, et nt 2011. aasta videotel on vähem tantsijaid ja rohkem seina ääres vaatajaid kui 2013.

    • Ambrosius said

      Sinu enda kirjeldus oli videoklippidest siiski palju värvikam 🙂

    • nodsu said

      Sellest võib teha kaks järeldust, mis ei pruugi üksteist välistada.

      1. Sõna ütleb rohkem kui tuhat pilti.

      2. Lihtsalt pealtvaatamisel ei saa õiget kogemust – kasutades püramiidikoosolekute keelepruuki, “seal on vaja olla“.

    • Ambrosius said

      Pilt võiks sõnaga võistelda ja sõna ületada küll, kui oleks hea režii. Ise olin naiivne, kui arvasin, et ühe kaamera kuskile nurka sättimine midagi edasi annab. Nii pole pildil sõna vastu tõesti mingit võimalust.

    • nodsu said

      Mu sisemine režissöör oli siis nähtavasti päris tasemel.

Lisa kommentaar

