Mis ma olen õppinud

veebruar 6, 2016

Taustaks:

1. Ei tohi karta küsida ja saada, hirmuga, et mul pole midagi vastu anda ja heaolemise raamatupidamine läheb paigast ära. Kui hoidun võtmast, jään ilma kontaktist.

Lihtsalt see, et keegi mulle meeldib ja korda läheb, ei ole veel kontakt, ja inimesed ei seisa kuskil sahvris ootel, kuni ma leian, et nüüd olen ma piisavalt äge, et nendega suhelda.

1a. Üldse ei tasu nii palju karta.

2. Minu asi on teha seda, mida mina oskan teha (sest silm ei pea olema kõrv ja kõrv ei pea olema jalg ja jalg ei pea olema kõht või kuidas see nüüd kõik oligi). Ma võin ikka igaks juhuks peale passida, et äkki oskan ma rohkem asju, kui arvasin. Aga ma ei pea olema keegi teine.

(3.) Sulgudes, sest selle punkti üldistusjõu kohta on mul suuri kahtlusi: kurvameelsuse vastu aitas kõhutantsuliigutuste õppimine, hea, et see just siis, kui vaja, otsekui kandikul kätte tuli. Ei tea, kas sellepärast, et nii võõras liikumine, et hõivas kogu tähelepanu ega lasknud mul omaenda tunnete jälgimise metatunnetesse liiga marineerima jääda, või sellepärast, et oma vaagnaga kujuteldava kausi äärt pidi sõitmine on olemuslikult kosutav.

Oh, kui suudaks nüüd kõige selle tarkuse järgi teha ka. Tähendab, kahe esimese punkti tarkuse. Kolmandaga vast erilisi tõrkeid nagunii ei teki.

———————————————————————————
PS: kuna ma olen juba kolm päeva religioossetel teemadel kirjutanud, siis nüüd on viimane aeg linkida tagasi vanale aprillijutlusele ja sellega vaimus seotud pühalike asjade postitusele (kus tordisõda on muide peaaegu et aastaajakohane, kohe varsti on ju vastlapäev). Käisin ise neid üle lugemas ja tundus täpselt õige asi, süda läks kergemaks, nii et ma soovitan ka näiteks Kannile.

Ja kui tordisõja kaudu juba kalendaarseks läks, olgu siin vastlalaul ka.

Lisa kommentaar

