Vale sünniaasta ehk imeline muutumine ehk kuidas ma poes käin vol misasi?

veebruar 24, 2016

Kui ma poodi läksin, katsus mind jälitada mustas ülikonnas vilajas noormees, kellel oli LHV logoga putkakeses pesa. “Vabandust!” hüüdis ta püüdliku tenoriga. “Vabandust! Kas tohib kiiresti küsida, mida te arvate oma pensionifondi tootlusest?”

“Mul ei ole pensionifondi,” ütlesin ma. “Mul ei ole teist sammast. Ma ei käi tööl.”

Noormees ütles: “Oodake,” ja näitles, et jookseb mulle järele: tegi aegluubis hiilivaid jooksusamme nagu multikategelane või nagu kõik need röövlid või joobeastmed vms veidrad tegelased, keda mulle meeldib viimasel ajal etendustes peategelastele järele jooksma panna. “Teil ei ole seda kohustuslikku fondi?”

Mina ei saanud millestki aru ja kordasin nagu papagoi: “Mul ei ole teist sammast, ma ei käi tööl.”

Ja nii mängisime natuke aega ping-pongi, mina ikka: “mul ei ole teist sammast,” ja tema: “kohustuslikku kogumispensioni? seda kohustuslikku?”

Kuni tal sähvatas ja ta küsis: “Mis sünniaasta teil on?”

“Seitsekend kuus.”

“Aa, jah, siis jah pole midagi,” läks ta oma putka juurde tagasi, seekord päris kõnnakul, mitte näideldud, ennäe, ma olin allegoorilisest kujust või multikategelasest üheainsa numbri ütlemisega inimese teinud.

—————————————————————————————————————–
PS: kui ma A.-le rääkisin, pakkus ta, et ma oleks võinud jälle multikategelase moodi eest ära joosta, samamoodi üle varba ja hästi aeglaselt. Mulle tundub, et vendade Daltonite* stiil oleks mulle kui pagejale isegi stiilsem olnud: kiire energiline põlvetõstejooks, millega ometi kuhugi ei jõua, sest ei tohi kaadrist välja joosta.

—————————————————————————————————————–
* Pilt on siit Daltonite kui tegelaste ülevaatevideost.

12 kommentaari to “Vale sünniaasta ehk imeline muutumine ehk kuidas ma poes käin vol misasi?”

  1. lendav said

    Mul on see kuramuse sammas olemas, kuigi ma olen ka seitsekend kuus sündinud. Lahti ei saa sellest ka kuidagi! Juubee! Tuli minugi juurde LHV noormees, küsisin temalt suure huviga, kuidas sellest neetud sambast välja saada. Tema jäi nõutuks ja lasi mul minna.
    Mind jälitavad poodides enamasti Starmani pakkujad, kes ei suuda mõista, et mul pole telekat.

  2. Jüri Kolk said

    Käisin toidupoes. Väljapääsu juures varitsesid Starmani müügiesindajad. Kauplusse sisenedes õnnestus mul jälgida nii süvenenult oma telefoni, et pääsesin neist mööda. Ausalt, ma ei taha olla ebaviisakas, aga viisakas olla ka alati ei oska / taha. No hiilisin mööda, mis sa teed ära. Väljumine ei läinud sama libedalt. Olin neist juba peaaegu möödas, kui üks noormees mind märkas ja küsis: “Tere, kas olete rahul oma praeguse interneti teenusepakkujaga?” Võimalik, et sõnastus polnud just täpselt see, aga midagi sinnapoole. Veel enne kui ma jõudsin mõelda kas nii sobib vastata, kas nii on ilus, enne kui ma otsustasin teadlikult, moodustas mu tobe suu lause: “Internet, mis see on?” Noormees sattus veidi segadusse, otsustas, et ma ilmselt ei kuulnud hästi ja kordas küsimust, asetades rõhud veidi teisiti. Poolkurdi inimesena pean teda kiitma – see oli oivaline lause. Just selline, millest ma oleks aru saanud, kui esimene lause tõesti juhtunuks kõrvust mööda minema. Aga nüüd ma juba olin paha. Raputasin arusaamatuses pead. “Te ei tea mis on Internet?” Võitlesin endas kohuva tungiga ennast kõigi inimeste silmis enam-vähem tervemõistuslikuna näidata ning kinnitasin: “Ei, ei tea.” Usun, et mu silmad väljendasid mu mõttetühjust üpris kujukalt. Noormees otsustas proovida teisiti: “Aga kes teil telepilti pakub?” Mõtlesin kiiresti, noh, enda kohta kiiresti. Telekat maha salata oleks natuke liiga ilmne. Ütlesin aeglaselt ja mõtlikult, et ei tea, et keegi seda üldse pakuks. “Ah sedasi,” sedastas noormees ja otsustas, et annab alla.

  3. Noor välimus on jah nende teenusemüüjate nuhtlus. Ma olen neli korda “Tere, neiu!”, “Mul oleks üks küsimus, neiu!” vms alguse peale rõõmsalt teatanud “Ma ei ole neiu!” ning edasi kõndinud omi asju ajama.
    Kui enam “neiu” ei öeldaks, eks ma peaks mingi muu eituse välja mõtlema.

    • kaur said

      “Ma pole enam tädi”?

    • Ma pole teie tädi!
      (mul see kiiks, et ütlen onu ja tädi ainult nende kohta, kes päriselt ka on kas minu või vesteldava kodaniku onud või tädid)

    • Kaur said

      Mina ütlen “tädi” küll igasugu kontekstides. Näiteks kui suvel on tänavatel kooliplikadest jäätisemüüjad, siis ma saadan lapsed neile sappa sõnadega “mine osta tädi käest jäätist” ja vaatan, kuidas plikad end imelikult tundma hakkavad 🙂

  4. tavainimene said

    Oi, nad ütlevad seda “neiut” ka mulle … kuigi see ilmselgelt ületab komplimendi ja mõnituse vahelise piiri. Aga ma olen müügiahistajate tarbeks endale sisse harjutanud sellise hajameelse aga hõivatud leebe monarhi naeratuse ja noogutuse.

  5. Mu kommentaar kadus ära, kui saab topelt, siis kustuta.

    Meie perel on hoopis teine strateegia. Kuna meil on nii lHV kui ka Starman, sis noormeeste pöördumise peale vastame me alati rõõmsalt, et tänan pakkumast, Me heameelega räägiksime pikemalt probleemidest.
    Millegipärast nad ei taha seda teha ning neil hakkab alati kiire;(

  6. Narva Mari said

    Mina lehvitan kohe kui nad mind märkavad, nad torvamad kohe rääkima, aga mina ütlen neile , et “Ohh hetkel pole mul aega.” Ja kõik on õnnelikud, proovige teeb päeva lõbusamaks neil ju ka igav.

  7. […] ilusale noormehele kohane, planeerides oma trajektoori kavalasti minu omaga lõikuma. Mina teadsin nüüd juba, et võin end oma aukartustäratava sünniaasta taga turvaliselt tunda, ei hakanud ise kõrvale […]

Lisa kommentaar

