Ei saa aru

märts 2, 2016

Lugesin millalgi Rentsi ronipostitust, noogutasin kaasa, mõtlesin, et see kehtib mutatis mutandis suvalise trenni kohta, võtsin omaks mõtte, et see, mis inimest tagasi hoiab, on hirm töö ja hirm ebaõnnestumise ees, või mis seal võttagi, nii intuitiivne ju. Ja andsin trennides kõvasti pihta.

See toimiks kindlasti, kui mul oleks normaalse inimese arusaamisvõime, millal tähendab ebamugavustunne või lihase väsimus mingi venituse või pingutuse ajal seda, et ma arenen, ja millal seda, et nüüd kohe tuleb vigastus. Mõni aasta tagasi lammutasin oma meniski ära – hüva, mitte trennis, vaid halva pinnaga esinemisel*, ma ei soovita sestsaadik kellelgi asfaldi peal piruette teha – ja siis võttis mul ligi aasta aega, et aru saada, et see põlvevalu tahab mulle millestki märku anda, mitte ma ei ole lihtsalt laisk.

Praegu tundub, et ma olen puusapainutajaga midagi rumalat teinud, sest just selle venitused ja kokkusurumised on hiigla valusad. Nädalataguses trennis mõtlesin ebamugavustunde peale, et no loogiline, et on paha, ma ei ole harjunud selle lihasega töötama, tuleb rohkem pingutada, sest ega ju ebamugavustunded ei ole mõeldud ohtude eest hoiatama, eiei.

Huvitav, kas need jutud, et “kui on ebamugav, siis sa arened” on mõeldud inimestele, kes a) viskaks juba esimese väikese hingeldamise peale püssi põõsasse; b) teevadKI lambist vahet, millal on arenemisvalu, millal vigastusvalu ja millal on täpselt see valu, et nüüd on parasjagu arenenud, aga kui veel edasi lasta, siis läheb katki?

Kui Rentsi postituses on soovitused: “Kui sa tunned end trenni minnes täiesti puhanuna ja kuskilt ei valuta, siis ilmselt ei treeni sa piisavalt, et areneda,” ja teisalt: “Kui nad liiga valusad on, siis ära üle treeni, tee kestvust vms, mitte ära ürita kõige raskemaid radu murda,” siis tundub see intuitiivselt täiesti õige jutt – kuni ma hakkan küsima, kuidas ma peaks vahet tegema, millal on “piisav, et areneda” ja “liiga valus”.

Või on mul endal eriliselt hästi arenenud sisesignalisatsioon, nii et iga ebamugavust peakski tõsiselt võtma, sest ma olen selline imelik loom, kellel arenemise ajal on ainult mõnus ja valu ongi raudselt alati jama?

Või olen ma enda vastu liiga umbusklik ja tõlgendan isegi selged “liiga valusad” signaalid laiskuseks? Aga ma ju OLEN laisk, ma tean ju.

———————————————————————————————————–
* Kui kedagi mu tervis nii palju huvitab, siis selle vigastuse tekitanud tants ja pinnas on kogemata kombel lausa dokumenteeritud, videos on kohe alguses kenasti näha, kui konarlik seal oli (ja ma ise nägin ühe enda susserdamiskoha ära, ma ei mäleta, kas see juhtuski siis, kui põlv hakkas tundma andma, loogiline oleks, et selline asi võtab keskendumise maha). Ei olnud selle pinna jaoks hea koreograafia (olgem ausad, sellised nn. rahvatantsu tüüpi koreograafiad ei ole üldse kõige rohkem minu maitse). Ja kohe selle järel tuli see džiig (mis meeldis mulle rohkem nagu üldse kogu pärisfolkloorsem materjal iiri tantsus) – kogenematu inimene võiks arvata, et hüppamine lammutab hullemini kui aeglased pöörded, aga mul on selgelt meeles, kuidas hüppamine oli kergendus, sest siis sai jala asetust õhus rippumise ajal muuta, mitte ei pidanud talda läbi asfaldi lohistama, pealegi oli nii kuum, et asfalt vetrus mõnusasti; ja paar nädalat hiljem kargasin kõige selle katkise meniskiga galeegi rahvatantsu.

Lisaks saate kõik imetleda, kuidas minu kehaehitusega – tähendab, lühikeste toekate jalgadega, lühidalt, masajalgse – inimese seljas näeb miniseelik paras porno välja.

Advertisements

16 kommentaari to “Ei saa aru”

  1. Issand, teil on ikka mitu VÄGA pikkada juustega naist seal!
    (sest loomulikult ma kommenteerin esmalt videot).
    Ma ei viitsi eriti su enesekindlust tõsta selle “miniseelik paras porno” koha pealt, sest see on selgelt sinu pea sees ning pisidetailides jne aga no arvesta, et kõik ei näe nii, eks?

    A muidu – keha kuulamine, valu ja laiskus ja areng ja vigastus on kõik lihtsalt nii individuaalsed teemad, kus ainult katse-eksituse abil SAABKI midagi aru saada, et seal üldistada eriti ei anna. Või noh, VÕIB muidugi ka üldistada, ent tegelikult saab võõrastest nõuannetest aint segaduse.

    • nodsu said

      see miniseeliku asi ei puutugi väga enesekindlusse, lihtsalt tõdemus, et teistsugune kostüüm istuks mulle paremini – ja “porno” oli osaliselt mõeldud tähendama, et neutraalkonteksti kohatult erootiline, sest puusakumeruse algus on juba seeliku _alt_ natuke näha. Aga kuna point oli ühtne välimus ja seda tüüpi tants on ise suht aseksuaalne, siis massi sees väga ei häiri.

  2. Kaur said

    Notsu, suuremal osal inimestest pole hirme, mis neid tagasi hoiaks või nende elu üldse kuidagi mõjutaks. On laiskus, rumalus, raha või aja puudus, palju muud – aga mitte hirmud.

    • nodsu said

      ma mõtsin, et “hirm töö ees” on viisakam moodus laiskuse nimetamiseks.

    • Kaur said

      1) Miks peaks iseenda blogis olema viisakas?,

      2) Mu arust ei ole laiskus ja hirm töö eest üldse üks ja sama.

      A see lihtsalt märkuse korras 🙂

    • nodsu said

      see, et “hirm töö ees” on laiskuse ümberütlemine, on minu tõlgendus, aga kasutas seda väljendit üldse Rents, nii et seda, mis ta sellega mõtles, peab tema käest küsima.

  3. Rents said

    Lihastega ma küll tunnen väga selgelt, kas on kerge väsimus või üleväsimus (ei hakkagi korralikult tööle). Minu trennis on üleväsimust lihtne ka selle järgi ära tunda, et siis pole enam normaalset tasakaalu, see peaks tantsus ka üsna oluline olema. Aga igasugu liigestega on mul ka tihti häda, ei saa hästi aru, millal võib venitamisega üle pingutada jne.

    • nodsu said

      tantsus hakkab väsimus (ka või eriti) mõtlemises tunda andma – kui juba kolmas tund läheb, siis kõik asjad ei tule enam meelde ja lõpuks läheb juba puhtalt motoorse mälu pealt, sest mõelda ei jaksa.

    • nodsu said

      a tol aastal, kui see menisk läks, hakkas juba üldine väsimus tunda andma: mul olid siis enda trennid, mustlastants, iirikas ja tango. ja millalgi oli siis nii, et kesklinnas poes käimine väsitas juba täiesti ära. trenni oli siis kokku 9 tundi nädalas. praegu on 7-8, ei ole tglt palju.

  4. Anomaalika said

    Vigastused tulevad väsimusest ja ülepingutusest, aitab puhkamine ja teiseluhul üldine treenig (mingi 15-20 päevas).
    Kus sa neid miniseelikuid näed!, need on nagu kitlid 🙂

    • nodsu said

      seelik, mis tagumiku vaevu katab või päris ei katagi, on mini. mõne teise seljas sama seelik ei ole mini, minu seljas aga ei ole peaaegu enam seelikki, vaid maidea, tagumiku kaunistusvolang või midagi.

      puhkamisega on raske: kui see jama on puusapainutajas, siis ei sobi talle ka istuv asend, aga tõlketööd on istumata raske teha. praegu kommenteerida saan küll pikutades, aga töötamiseks tahavad käed suuremat vabadust.

    • Anomaalika said

      Võta prooviks mingit valuvaigistit töö tegemise ajaks ja mine kell 11 magama iga päev. Valud mis funksioneerida normaalset ei lase näitavad mingit ülekormust, mis välendub organismi nõrgemas kohas (vähemalt mina olen nii aru saanud ).

    • nodsu said

      ma tõlgin selle kella 11 oma päevakava keelde ja saan kell neli, mis olekski täitsa mõistlik ja tore ja ühtlasi suht reaalselt saavutatav perspektiiv.

      valuvaigistitest hoian praegu eemale, kui väga kõvasti ei valuta – mulle tundub, et valutamine annab mulle märku, mis asenditest tasub hoiduda või millal ma olen liiga kaua laua taga istunud, ja see on tegelikult vajalik märguanne.

  5. Hedvig said

    Ma olen enda pealt näinud, et tantsimine on üks salakaval värk, millega on lihtne endale liiga teha, kui sulle lihtsalt ülemäära palju tantsida meeldib. Ise lõhkusin nendesamade galeegi tantsudega omal ajal põlved nii ära, et olin aasta aega sundpuhkusel. Mingit väsimust või liialdamist ma muidugi eelnevalt ei täheldanud, vahepeal põlved valutasid pideva hüplemise peale, aga savi ju, kogu aeg sai tantsida!

  6. Teresa said

    Hoidku Jumal, et sul artroos tunda andma ei hakka.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: