Nostalgia

aprill 14, 2016

Tööd tehes tuli hirmus peseks-või-sokke-sündroom, tähendab tuju otsida, ega üht tudengipõlves lauldud lugu – “Felici gli animi” – veebi üles pole pandud, ja leidsingi. Pealekauba leidsin, et see on Kapsbergeri lugu, mida ma tookord vanasti polnud tähelegi pannud.

Kapsberger meenutab mulle palju toredat, olgu või sedapidi, et ta oli teorbimängija ja – teorb ja chitarrone on üks ja sama pill, eks ole? – see tuletab meelde, kuidas me kunagi vist Concerto Amsterdami kontserdil häbitult chitarrone-mehele silmi tegime, mitte et ta oleks seal ainus ilus mees olnud, aga kui me lavale vaatasime, siis ta vaatas kõige rohkem vastu ja kuidas sa siis veel sügavamalt silma ei vaata, ja tema tegi üha rohkem ja rohkem kelmikaid nägusid ja paistis, et tal on sama lõbus kui meil. Tegi pärast konstserti meile komplimenta ja võib-olla oleks me ta koju kaasagi saanud, kui ülejäänud orkester ära ei oleks tahtnud sõita.

Seepärast pidin muidugi Kapsbergeri canario‘t klikkima, esitus meeldis, nii et vaatasin samade tegijate (Robert Cases ja Diego López) jota kah üle. Ja siis jäi juba tuttava ciaccona tuttava esituse (Rolf Lislevand) kaudu ette selline, mida ma pole enne kuulnudki, heliloojalt, kellest ma samuti pole kuulnud: Caccini pere teise põlvkonna (või kuidas ma peaks ütlema, kui kõigepealt isa hakkab heliloojaks ja siis tütar ka?) helilooja Francesca Caccini oma. Oi, mulle nii meeldis, ausalt öelda rohkem kui Lislevandi Kapsbergeri-versioon (kuigi viimasega võib see häda olla, et ma olen teda lihtsalt liiga palju kuulanud). Ja ma tean küll, kuidas kõlab, kui ma ütlen “selles on midagi nii… kromaatilist,” aga tegelikult mõtlen ma seda ausalt ja hästi. Lihtsalt ongi kromaatiline.

4 kommentaari to “Nostalgia”

  1. lendav said

    Ja mina lugesin – ta oli teokarbimängija – ja kujutasin juba ette, milline võiks teokarbipill olla…

  2. ogalik said

    Kapsbergeri nooti http://petrucci.mus.auth.gr/imglnks/usimg/2/2d/IMSLP56474-PMLP116287-Villanelas_kapsberger.pdf

    Näeb nii tänapäevane välja, akordimärgid peal ja puha.

  3. muhukadri said

    Pole kyll päris teemasse, aga mulle jäi sihuke raamat silma, äkki tead kedagi, kellel on teda tarvis: http://www.psbooks.co.uk/products/history/social-industrial-history/item/the-history-of-morris-dancing-14581750-24864

Lisa kommentaar

