Unenäod ja uitmõtted

mai 20, 2016

(Hmm, viimasel ajal jõuavad siia ainult unenäod. Ju on elu siis rahulik, kui möll toimub ainult oma ajus.)

Unenägu:

läksime Marju Lepajõega kuhugi keldrisse. Ma olin ähmi täis, ikkagi Marju Lepajõe, ühest küljest tahtsin kangesti vaimukalt väljenduda, teisest küljest ei julgenud õieti üldse suud lahti teha, äkki ei tule küllalt vaimukas.

Keldris käisid näidendiproovid, oli vist “Macbeth”. Uuenduslik lavastus, proovides lasti kõrvalistel inimestel (nagu meie) kaasa mängida, andmata meile mingit täpset rolli, mingeid täpseid juhiseid. Otsustage ise, kes olete ja mida teete. Ma mäletan, kuidas mulle ühes stseenis mõõka pihku topiti ja mina ajasin vastu: “Teate, ma ei ole tegelikult mingi mõõgavõitleja.”

Lõpuks, kui peaaegu kõik tegelased olid maha tapetud, leidsin end ometi vastamisi peapahalasega, ju ta Macbeth oli, ja mul ikkagi oli mõõk käes. Ütlesin, hääl värisemas, mõõk värisemas: “See on MacDuffi eest!” ja lõin mõõgaga. Tulemusi ei mäleta, kes võitis, ei tea.

*

Uitmõte:

kui olen hommikuni töötanud või muidu kuuganud, olen end mitu korda tabanud hajameelselt mõttelt: “Nüüd näen ma päeva selja tagant.” Ja iga kord, kui ma põhjalikumalt järele mõtlen, tundub ebaloogiline: kui mina olen omadega õhtusse jõudnud ja uus päev tuleb juba peale, siis on ju hoopis päev mulle ringiga sisse teinud, jõudnud minule selja taha, hoopis mina vaatan üle õla, kuidas ta mulle järele jõuab. Päeva näeb selja tagant hoopis see, kes ärkab enne loojakut – mitte et mul talvel sedagi ei juhtuks, aga siis mul selliseid seljataguseid mõtteid miskipärast ei tule. Aga teisest küljest, äkki on see nii, nagu luuraja läheb juba ette kuhugi luurama, mitte siis, kui vaindlased juba oma salanõu peavad, vaid peidab ennast enne nende pesapaika ära. Mina olen end juba ette paika sokutanud ja päev tuleb pahaaimamatult, jalutab minust mööda, ei teagi, et ma seal olen, jätab oma seljataguse minu eest kaitseta.

Nagu täna.

3 kommentaari to “Unenäod ja uitmõtted”

  1. k said

    ma vaatasin just seda videot ja mõtlesin juba mitmendat korda, et sa näed välja nagu charlotte gainsbourg veits. maidea, mis see minu kohta ütleb, midagi vist.

  2. nodsu said

    ma ei näe väga suurt sarnasust peale selle, et pikad tumedad juuksed, tumedad kulmud ja suht kõhn pikergune nägu. a proportsioonid on hoopis teised. mul on silmad palju rohkem aukus ja ümmargusemad. ja suud on mul kuidagi vähem.

    kui ma rohkem tema pilte vaatasin, siis meenutab ta hoopis mu mustlastantsu õpetajat.

  3. nodsu said

    Veel üks uitmõte, mis ei puutu ei postitusse ega sinu kommentaari: mulle nii meeldivad need IMDB filmilehed, kus on kirjas “Add a plot”. Mõtle, film on tehtud, aga süžee võid ise lisada, igal lisajal tuleb oma film. Interaktiivne kino.

Lisa kommentaar

