Väike unemuusika

august 29, 2016

Oli muidu selline tavaline tüütu unenägu, mul on neid lühikese vahega juba kolm tükki olnud: et olen tantsudest-muusikast ja vahetekstidest lavastuse kokku pannud, võiks päris hea lavastus olla ja alguses jooksis etendus isegi päris hästi, aga kuskil poole peale hakkasid tekkima mõttetud augud: tekstilugeja on oma teksti, kust ta peaks maha lugema, kuhugi vasakule ära pannud ja peast ei mäleta, kõik otsivad teksti taga ja kogu see aeg etendus seisab ja mina mõtlen, kas publik juba sureb igavusse või mitte.

Aga ühe sellise augu ajal tuli mul teravmeelne ajatäiteidee: JM teeb ühe keelpilliga akordi “plõnn” – kusjuures mitte lihtsalt ei tõmba sõrmedega, vaid äigab niimoodi vastu pillikaela, et kostab täpselt õige “plõnn”, ta oskab küll – ja meie teised vilistame “Hea, paha ja inetu” tunnusmeloodiat. Ma pidin seda veel esitlema nii: “Nüüd esitab meie vileorkester teile Ennio Morricone muusikat.”

Ma veel unes mõtlesin, et kaks võimalust: see tuleb kas pisarateni naljakas või masendavalt piinlik.

3 kommentaari to “Väike unemuusika”

  1. puru said

    Une-etenduste täienduseks:
    Nägin unes, et ma ärkasin üles ja leidsin ennast etenduse-eelsest saginast, kõigil suuremalt jaolt juba kostüümid seljas ja publik kohal. Keegi veel ütleb, et oi, sina ei jõua küll enam riidesse panna. Aga ma vaatan, et minu kostüümi osad on juba nagunii ühekaupa teistele laenatud. Hea küll, jään siis etendust vaatama, ja esitatakse selliseid tantse, mida ma pole eluimaski näinud. Kui kaua ma õieti maganud olen? Kaks kuud, öeldakse. Oi, aga siis ma pole ju tööl ka saanud käia või? Nojah, öeldakse, aga mulle olevat kirjutatud selle kohta arstitõend. Diagnoos, et uni kasvuspurdi tõttu, ma olevat sel ajal 10 cm pikemaks kasvanud.
    Etendusel osales veel igasugust huvitavat rahvast, nt üks mu vanemaealine korpulentne naistuttav, kes esines pika pesu väel ja võttis elegantseid käpuli poose.

  2. puru said

    Ei, seda juppide laenamist ei ole päriselus ette tulnud, nagu ka teisi asju sellest unenäost.

Lisa kommentaar

