Kes kuidas

november 13, 2016

Asjaolud: kolm tundi maganud; tantsutund, pikk pidu ja mälumäng seljataga, tähendab, päev otsa aktiviteeti naha vahel, katus sõidab.

Olukord: tänaval, olles lobisenud Ep ja Taliesiniga koristamisest ja tolmuimejatest; millest jutt jõuab sujuvalt selleni, et Sandra Jõgeva rääkinud, et mõni mees on valmis maksma selle eest, et kaks naist omavahel intelligentset juttu räägiks, samal ajal kui tema tohib koristada; maitse asi, mõni tahab, et need naised oleks lateksis ja võrksukkades, mõni eelistab klišeelise raamatukogutöötaja stiili – krunni, kampsuniga jne. No ja kellel siis midagi selle vastu oleks, kui keegi tema majapidamist koristaks ja ise selle eest peale maksaks. Intelligentset juttu võime ajada ka.

Ma hakkan arutama, et lateks on ebamugav, ei-ei, aga raamatukogutöötaja stiil ongi praktiliselt minu stiil, ma olengi juba krunniga tädi.

Taliesin (kes on kursis mu superkangelasefantaasiatega): Kuri krunniga tädi?

Mina: Ma ei tea, kas ma kuri olen, ma ei ole praegu eriti kuri, aga krunniga tädi olen ma kindlasti.

(Tänaval tuiavatest kah mitte kõige esimeses kainuses olevatest meestest möödudes, kõva häälega ja entusiastlikult.)

Ma olen KRUNNIGA TÄDI! Mul on KRUNN!

(Mehed seletavad midagi stiilis “oohoh” ja “päriselt või”.)

Mina: Tahate, ma näitan!

Mehed: Näita!

(Kisun mütsi peast – haa! – ja võngutan krunni.)

Mehed (vääriliselt rabatud): ASSARAISK!

14 kommentaari to “Kes kuidas”

  1. Kaur said

    See pr Jõgeva jutt on Bechdeli testi mingi eriti pervo variant? Ma püüdsin korraks ette kujutada, a no ei õnnestunud.

    • nodsu said

      Ma ei usu, et Bechdeli test siin asjasse puutuks. Seda sa vast ikka tead, et Jõgeva on tegutsenud (ma ei tea, kas tegutseb edasi või oli see ajutine kunsti- vms projekt) dominatrixina, ta teenis sellega raha, et pakkus (edukatele ja jõukatele) meestele (ma ei mäleta, vbla ka naistele, aga neid on väga edukate-jõukate hulgas vähem) võimalust end käsutäitja ja alluvana tunda. Ja ju siis mõnele oli vaja, et alluda saaks korraga rohkem kui ühele – või et allumisel oleks tunnistaja.

      Tglt ei ole see arvatavasti lihtsaim moodus oma majapidamine korda saada. Vt seda, kui Fideelia üritas sama – et pakub kellelegi võimalust orja mängida, kui see vastutasuks mingi vana sauna maha lõhub. Selgus, et vabatahtlikul orjal olid endal väga kindlad nõudmised, nii et tema kantseldamine ei olnudki ehk oluliselt kergem kui oleks olnud ise vana sauna lõhkuda.

    • nodsu said

      Ma mõtlen, et nagunii ei ole see nii lihtne, et mina lihtsalt lobisen ep-ga ja mees koristab õnnelikult. Üks asi, kui ta tahab seda kindlasti paljalt teha – seda ma ei paneks vist eriti tähelegi, me oleme oma sõprade seltskonnas praktiliselt nudistid, vähemalt rannas oleme. a nagunii hakkab tahtma, et keegi teda nüpeldaks ka või midagi ja ma kahtlen, et ma sellega hakkama saaks.

    • Kaur said

      Jah, tean küll.

      Dominatrix-brigadir kõlab tegelt hästi. Tõlkimine või triikimine ei edene – kutsud kupja; too plaksutab piitsa, töö saab tehtud efektiivselt ja hästi, kõik võidavad, ka rahas. Projektijuhimist kui teenust pakkuvaid firmasid on Eestis mustmiljon, ma lihtsalt ei osanud seda kodutööde konteksti üle kanda.

    • nodsu said

      See, mis sa kirjeldad, on selles mõttes teine asi, et keegi tellib kupja selleks, et need asjad tehtud saada, mida tal on endal praktilisel põhjustel vaja teha, lihtsalt seesmise moti kõrvale on välist vaja. St eesmärk on asjad tehtud saada, mitte nautida käsutäitmist.

      Kuigi välistada muidugi ei saa, et projektijuhtimise äris aitab sellele teatava dominatrixi-vürtsi lisamine paremini turunišši leida. “Keegi ei kamanda nauditavamalt kui meie.”

    • nodsu said

      me pidasime igatahes silmas seda teist varianti, et mehel endal õnnetukesel polegi midagi koristada, nii et koristamisprojektijuhti ta järelikult tellida ei saaks. Tõenäoliselt ta vaeseke ise ongi hoopis mingi projektijuht ja unistab hetkest, mil kogu juhtimine tema käest üle võetakse ja ometi kord ajud lõdvaks saab lasta. Koristamist vajava majapidamise, pesemist vajava pesu jne pakume ikka meie, nagu ka intellektuaalse vestluse ja raamatukogutädi stiili.

  2. absoluutselt said

    Hekki küll, mis raamatukoguhoidja stiilist te ikkagi räägite?

  3. Teresa said

    Tavaliselt ei lange need soovid, et tahaks range tädi pilgu all koristada ja aeg-ajalt ka vitsa saada, kokku. Raamatukoguhoidja ei saa panna koristama, see ei ole tema ampluaa. Koristama võib panna range krunniga tädi, kes pärast valge kindaga üle libistab, et ikka kõik läigiks. Vaevalt, et see töö väga kerge on, sa pead ikka ise ka rakkes olema, ei saa nii, et lähed ja veedad arvuti taga või raamatuga aega. Kogu aeg pead oma teenijat märkama ja õpetama.

    • nodsu said

      ma kardan ka, et niisama lihtne ei ole.

      kuigi mine võta kinni. kui oluline oli, et kaks naist räägiks omavahel intellektuaalsetest teemadest ja mees koristaks, siis äkki on siin oluline just mittemärkamine. nauding tundest “ma olen nii tähtsusetu”.

      a siis peab kindlasti seda mittemärkamist hästi demonstratiivselt tegema.

    • ep said

      Aga võibolla sobiks mõnele orjale intellektuaalne piinamine, selline kurja pedagoogi stiilis, kus piinamisvahenditena kasutatakse näiteks ebareeglipäraseid verbe, trigonomeetriat, pakse romaane, luulet vms, või siis lausa ladina ja kreeka keelt, formaalloogikat, tõenäosusteooriat, postmodernismi… Ei tea, kas ettevõtluse arendamise sihtasutus sellist äriprojekti toetaks? Kuigi hetkel on vist EEA ise koht, mis võib rafineeritud piinamise teenust pakkuda…

Lisa kommentaar

