Püha kudemispäev

jaanuar 2, 2017

On olnud vaimustav aasta algus – päev, mil ma magasin hämarani, olen ülejäänud osa veetnud hommikumantliga (kuigi kristalselt aus olles on mul selle all riided seljas, muidu oleks külm) ja kui see nüüd mu tavalisest päevarütmist väga ei erinegi, siis seekord pole ma sellepärast karvavõrdki põdenud.

Muidu oli viisakas vanainimeste ja laste pidu, mahla joodi rohkem kui veini. Ja söödi rohkem kui joodi, aga see ei ole meil kodus nagunii kunagi teisiti olnud.

Kui ma kahekümne aasta tagustele pidudele mõtlen, siis need ei olnudki kuigi erinevad, ma olen kogu aeg maru korralik olnud, ainult mu tüüpretseptid olid siis veel teised. Ja ma olin noor, paardumata ja pingutasin rohkem selle nimel, et pidudel y-kromosoomi viibiks. Praegu see enam ekstra ei huvita, tegelikult ei kutsunud ma seekord üldse kedagi külla, kes teab, see teab, kes tahab, see tuleb; süüa tegime teatava varuga, nii et kõik kümnekesi saime söönuks ja täna käis muist teisel ringil.

Põhivahe, et vanasti tantsisime kodupidudel rohkem, sellest tunnen ma natuke puudust. Üks põhjus on kindlasti see, et toona olin paardumata, nüüd paaris ja pole vaja oma kehalise graatsiaga lehvitada, aga mingid muud tegurid peavad samuti mängus olema, muidu ma sellest ju puudust ei tunneks.

Vahepealselt põlvkonnalt, kes pole ei lapsed ega minuvanused-pluss, kuulsin täna tormilisemaid kogemusi ja elasin ilmselt põhjalikult sisse: kui mul kempsus koolikooriaegne “Head uut aastat” kummitama hakkas, siis omandasid sõnad:

“Ma mäletan, et õhtul oli pidu. ja elutoas? meil seisis kuusepuu… ma mäletan… ka küünlaid? läbi udu ja sedagi… et aknast vaatas… kuu?” kõik need kolmepunktised pausid ja küsimärgid, mida originaalis ei olnud.

On ikka kasulik suhelda, kunstiline tekst omandab tähendusi, mida üksi poleks iial leidnud.

Üks vastus to “Püha kudemispäev”

  1. k said

    Häid uid aastaid sulle ka muidu! Ma vaatasin alles hommikul messidžeid ja ise ei saatnud ühtki!

Lisa kommentaar

