Kassi-inimene: mitmepäine

juuni 8, 2017

Kassi-inimese huvitavast anatoomiast on siin ennegi juttu tulnud, aga nüüd hakkab tunduma, et vähe sellest: ka eri kasside joonistatud inimesed tuleks eri kujuga.

Minus süveneb nimelt kahtlus, et mu must kass kohtleb mu käsi nii, nagu teise kassi pead.

Kui hall kass teda tervitama tuleb, nina õieli, sirutab ta oma nina talle vastu ja nuhutab vastu. Mis siis, et hall kass talle närvidele käib – kui too käitub viisakalt, käitub ka must kass viisakalt, kuid endassetõmbunult, üritades kontakti miinimumini piirata: niipea, kui kassikombed lubavad, pöörab oma nina toidukausi poole.

Praegu, kus ta on ikka veel koduarestis, suhtleb ta põhiliselt minuga ja kui ma poleks mõistev ja tolerantne, võiks ma lausa solvuda: kui mina üritan temaga nina kokku panna, tõmmatakse nina jahmunult eest ära, kuni kael on kenus nagu vanavene hobusel. Aga sirutan ma sõrme välja, pannakse nina sellega viisakalt kokku ja võib-olla nühitakse isegi põsega (ja üritatakse minu sõrmega oma kõrvaauku urgitseda, aga see selleks).

Käsi ta ei diskrimineeri, vasak käsi on tervitamiseks sama hea kui parem. Ainult minu päris nina ei kõlba ninalemiseks.

Milline imelik loom see inimene küll sellise pilguga vaadates on – kaks pead, kummalgi viis nina.

3 kommentaari to “Kassi-inimene: mitmepäine”

  1. nodsu said

    järele mõeldes enam kui loogiline, et kassil ei jagune pead-jalad semantiliselt samamoodi nagu inimesel. hulk asju, mida mina teen käega, on kassil peaga tegemise asjad. millegi kandmine näiteks. ja käega silitamist võib ta võtta millegi lakkumisetaolisena. ma ei usu, et kass oleks nii juhm, et inimene peaks kunstlikku kassikeelt kasutama selleks, et kass taipaks, et inimene tema lakkumisele vastuteene teeb.

  2. Kas Sa oled proovinud peita käed seljataha, et nina-nina vastu panna? Mul siin üks näppu nuusutab. Loogiline, näpu pealt antakse vahest maiust. Aga kui nina pakun vaatab segaduses, et mis siis nüüd. Samas kui käed seljataha panen või peidan nuhutab vastu.

  3. Teresa said

    Minul mõned kassidest on küll nina vastu nina surunud ja mõnikord nii tormiliselt, et mu nina peaaegu lömmi löönud. See on vist lihtsalt kasside iseärasus, kes mida arvab.

Lisa kommentaar

