Pollyanna paneb kollile nime

september 27, 2017

Mul hakkab juba huvitav, kas kuskil tuleb ka see piir ette, mille juures ma enam ei rõõmusta, et mul on just vat see-ja-see haigus. Mitte kõik need teised, mille ma arstiteaduse entsüklopeediat lugedes endal diagnoosisin. Õigemini – korraga kõik need teised pluss vat see-ja-see haigus, mida kõiki peab ravima isemoodi ja hea veel, kui nende ravi üksteisele vastu ei käi (nagunii käib).

Eelmine kord rõõmustasin artroosi üle; esmaba tulin rõõmsalt koju: “Mul on vöötohatis!”

Võib-olla mängib siin rolli see, et kui see on ka teoorias rõve valus haigus, siis mul piirdub ta kõigest rõvedaga – näeb natuke kole välja, kipitab natuke, aga laseb end suur osa ajast ära unustada. Ja ma saan rohtu võtta ja ennast arstida!

Kui oli veel nädalavahetus ja ma pidin internetiga leppima, siis sain ma karta korraga vöötohatist. JA histamiinitalumatust. JA igasuguseid allergiaid. JA kõikvõimalikke sise- ja välisparasiite.

Ja nüüd saan ma rohtu võtta ja ennast arstida. See on ikka maru hea variant võrreldes igasuguste allergiate ja talumatustega, mille puhul just nimelt ei tohi seda või teist süüa või sisse hingata või katsuda. See, et mul TULEB midagi sisse süüa, tundub palju kergem sellest, kui järsku enam EI TOHI pooli asju süüa, kuni tundub, et ohutuid toite ei ole enam alles jäänudki. Enda heaks midagi teha on palju käegakatsutavam kui tegemata jätta.

Ja pealegi, mis ma siis kõige selle kohupiima, kreeka jogurti ja toreda haisva Läti juustuga pihta oleks hakanud, mis ma külmkappi muretsenud olin?

7 kommentaari to “Pollyanna paneb kollile nime”

  1. marca said

    Mul on urtikaaria, see on selline tore haigus, millel võib olla sada põhjust ja vältimiseks peabki pmst kõigest loobuma. Samas ei ole ta nii väljakannatamatu, vahel pool tundi sügeleda tundub ikka lihtsam, kui hakata katsetama, mis teda põhjustab ja mis mitte.

    • nodsu said

      nojah, urtikaaria oligi üks, mille ma jõudsin endal internetist ise diagnoosida. ja ma olin juba sealt lugenud, et üks levinumaid põhjuseid on histamiini üleproduktsioon (või selle blokaatorite vähesus või mistand oligi) ja avastanud, et seda vallandavad enam-vähem kõik toiduained, kust üldse valku saab. kui nad ei ole just imevärsked, aga kust sa võtad seda imevärsket kogu aeg.

    • nodsu said

      kusjuures mu kõht ei taha enamikku valgulisi toiduaineid kääritamata või laagerdamata peast, ühesõnaga bakterite töötlemata kujul üldse seedida, nii et siis oleks olnud nokk kinni, saba lahti.

  2. Teresa said

    Mida sul artroosi puhul rõõmustada on? Kas sul on tõesti see kallal või ainult arvasid niii?

    • nodsu said

      pisikesed artrootilised muutused leiti tookord jah sõrmedest, mitte midagi katastroofilist. kui ma põletiku mingi ibuka või diklofenakiga alla sain, siis lõppes ka paistetus ja valutamine.

      Kuna ma kartsin reumatoidartriiti, siis oli see suur kergendus.

  3. Teresa said

    Neid kahte võrreldes küll. Kui sa ei koo, ei tee savi,ei mängi klaverit ega viiulit, siis väike näppude kangestumine eriti tõsine asi ei ole, aga ega ta hea kah pole.

    • nodsu said

      Ma kasutan väga palju arvutiklaviatuuri ja tookord, kui põletiku üles lõi – puha oma lollusest, miskipärast tundus hea mõte verandalt lund rookida nii, et ma hoidsin verandaharja paljaste kätega – segas päris tõsiselt. Õnneks läks see väikese valuvaigistisöömisega päris kiiresti üle.

      Üks teine kord oli ka puusas mingi selline valu, siis ma olin rohkem mures ja mingid väikesed artrootilised muutused ka leiti. Aga pärast vaatas füsioterapeut kõik mu röntgenid üle ja pani tähele, et vanadel ja uutel röntgenitel pole selle koha pelt praktiliselt mingit erinevust, st kui on ka muutusi, siis need on ammused ja ilmselgelt pole vahepealsete aastatega süvenenud. ja ütles, et valutamine tuleb ikkagi mingist pehme koe vigastusest ja et kui mulle miski seal probleeme tekitab, siis eelkõige see, et põlvede ümber on lihased nõrgavõitu, ja et neid võiks treenida. Ilmselt olin pärast põlveoppi liiga ettevaatlik olnud ja lihased olid pisut nõrgaks jäänud.

Lisa kommentaar

