Tammurriata

märts 3, 2019

Korralikult blogida ei jaksa v ei viitsi, aga lingin siia omaenda tarbeks ühe väga hea tammurriata-video. Udune ta on, aga tantsijad on kogu aeg kaadris ja mulle meeldib, kuidas nad tantsivad ka.

Ja siit algab neljaosaline tammurriata õppevideote sari (it k), minu ignorantsusele sobivalt aeglase tempoga, eriti nunnu on see, et tüdrukud hakkavad iga natukese aja tagant itsitama.

23 kommentaari to “Tammurriata”

  1. nodsu said

    pagan, see on ikka ka hea ja selgema pildiga:

  2. Kaur said

    Mulle meeldis esimene rohkem!

    • nodsu said

      mulle ka. Kui maitse- ja stiiliküsimused kõrvale jätta, siis kasvõi selle poolest, et paar oli kogu aeg kaadris (selle asemel, et kaamera jälitaks kogu aeg sama meest, isegi kui ta ei tantsi, nagu viimases videos).

  3. ogalik said

    mulle meeldis esimene väga. kohe sain aru, et see oli see, mille kirjelduse sa andsid 🙂 väga adekvaatse muide

  4. ep said

    Mulle, kusjuures, eriti ei meeldinud, sest no pea igal peol võib ju sedasorti liikumisi purjus inimeste esituses näha. Okei, pesulõkse neil enamasti sõrmede küljes pole, aga sellegi poolest. Purjuspäi ja seltskonnas võiks ehk isegi tore olla, aga kaine peaga videost vaadata on igav (mistõttu ma piirdusin esimese video ja lisapalaga). Mulle paluks peent ja rafineeritud elegantsi, eks, mitte mingit talupoegade karglemist. Samas muusika oli oma monotoonsuses täitsa tore.

    • nodsu said

      suvalised purjus inimesed ei peaks nii rangelt kohustuslikest elementidest kinni, arvan ma (seal paistab olevat kindel komplekt asju ja ka mitte päris suvalises järjekorras).

    • nodsu said

      a mulle muidugi sobib hetkel kõik, millel on ühest küljest viljakusmaagia tunnuseid ja mis oleks teisest küljest Euroopast pärit (see ei ole väga tavaline kombo).

  5. nodsu said

    see on kah võrdlemisi puhas:

  6. nodsu said

    Agro-Nocerino tammuriata muusikaesitus, mille struktuurist ma saan aru

  7. nodsu said

    Tammuriata-artikli juurest leidsin ka veel ühe video, mille muusikastruktuurist oleks justkui veel lihtsam aru saada (suurem osa esitusi ajab mul täiesti juhtme kokku sellega, kuidas meloodiafraasid elavad mingi täiesti oma loogika järgi, mis rütmipillist ega taustaakordidest nagu üldse ei sõltu, aga samas oleks neil mingi seesmine korrapära nagu ikkagi olemas.).

    • nodsu said

      ja minu arust on see tants ka võrdlemisi stiilipuhas, kuigi üks kommentaator virises, et ei ole õigesti. Muusika oli küll mumst agro-nocerino oma ja ma tundsin kõik tantsuelemendid ära (ilusti jagunes strofaks, vutadaks ja uscitaks).

  8. nodsu said

    Ja üks video, kus palju rahvast tänaval korraga tantsib. Mitte päris sama kant, aga samuti Salerno provintsis.

  9. nodsu said

    Üks video, kus nad tantsivad üllatavalt hillitsetult. Ritornello ajal tantsivad hästi pikalt vutadat ja uscita juurde asuvad alles salmi laulmise ajal.

    • nodsu said

      ja mõne ritornello ajal tantsisid nad minu arust passeggiot, nii et kohati oli muusika ja tantsu salmi-refrääni-struktuur omavahel risti.

  10. nodsu said

    Sama teisel saidil:
    http://www.culturapopolare.sifree.org/

    Mh sellest, kuidas sünkretistlikus rahvakultuuris lülitati Demeteri/Cerese kultus sujuvalt Püha Neitsi kultuseks ümber (tammurriatad võisid varasemal ajal olla eri emajumalannade auks – kuigi see on spekulatiivne oletus – , praegu on need seotud kohalike maarjapäevadega (liialdades – igal külal on oma madonna, kelle püha nad tähistavad)).

    Tantsivad oma selge viljakusrituaali ilmega tantse palverännakul kohaliku madonna juurde. Sealkandis on seitse kohalikku madonnat, kohalikus keeles tekst räägib pärimusest, et kõik seitse madonnat olnud õed – kuus olnud valged, üks olnud must, tema öelnud, et ta läheb kõige kaugemale mägedesse elama, sest ta on kole – läheb kaugele, et need, kes tema juurde tulevad, peaks vaeva nägema. “Kuus ilusat ja üks, keda hüüti koledaks, aga tegelikult olnud tema see kõige ilusam!”
    Mingi loogika järgi on need kuus kevade-suve madonnad ja seitsmes on talve oma (must aastaaeg, kui ei haljenda) – “kõige ilusam” epiteet nähtavasti mullaviljakusega seotud. Võimalik seos ka Efesose Artemisega (seesama Pauluse seikluste “suur on Ewesuse rahva Tiana!”), kes olnud samuti must (apropoo: Artemist on mõnikord samastatud Persephonega. Kui piisavalt kaua kaevata, siis on lõpuks kõik kõigega seotud).

  11. nodsu said

    https://ilmanifesto.it/il-culto-urbanizzato/ – artikkel, mis räägib mh kanade madonnast, kes sai nime selle järgi, et kanad siblinud (15. sajandil) vana ikonoklastide eest ära peidetud ikooni välja. ja sestsaadik tuntakse seda madonnakujutist sealkandis kanade madonna nime all. Artiklis seostati seda maa alt väljailmumise elemendi kaudu ka Proserpinaga – sest selle madonna kultusel olevat ka surnute kaitsmisega palju pistmist. Kujutise jalge ees on purgatooriumis olevad hinged ja kanad. Ja kanadel endil pidi sealmail olema selle looma staatus, kes surnute hingi manalasse juhatab, vbla just selle loogikaga, et neil, va siblijatel, on juba mullaga pistmist.

  12. nodsu said

    Üks video, kus tammurriata on oma traditsioonilises kontekstis, tähendab, kirikus – alguses on madonna ülistamise laulud, siis on mingi huvitav pühkimisrituaal ja seejärel läheb kuskil 5.30 peal tammurriataks koos selle tüüpiliste viljakussümbolistlike liigutustega. Rahvavagadus on ikka lõbus. Paistab, et metsikumate kolgaste talupojad ei tea sellest midagi, et vahepealsete sajandite jooksul jõudis tantsu staatus langeda (kiriku silmis, aga see oligi siis tähtis) ja seejärel jälle tõusta (aga juba väljaspool kirikut) – nemad on on kogu aeg kirikus tantsinud.

  13. nodsu said

    Kõige arusaadavam muusika stroofistr., mida ma siiani olen näinud, ilmselt lähtun muusikaliselt sellest:

  14. nodsu said

    Madonna dei Bagni oma (Rianaga), laul hakkab umbes 1. minuti peal:

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: