Rongi-itk

jaanuar 14, 2020

Laula nüüd, oh, jumalanna, sest liig kaua olen ma juba olnud objektiivne, liig kaua olen ma olnud kolmas isik, ei, täna tahan ma vaadata oma silmadega ja tunda oma tundeid, nagu inimesed ikka: kõik, mis toimub, toimub minuga, kõigel on minuga pistmist, maailm puutub minusse! Sestap teatan, et Elron vihkab mind ja soovib mulle halba, sest muidu ei oleks nad ära kaotanud ainsamat rongi, millega inimene päris õhtul* Virumaalt Tartusse võiks saada. Tartusse, Tartusse, õekesed, Tartu ei ole ju niisama suvaline väikelinn, seal on ülikool ja üliõpilastel on vaja seda vahet sõita ka Virumaalt! Aga juba kaldusingi ma objektiivsuse mülkasse.

“Tuleb autoga sõita,” ärgu mulle öeldagu, sest kas me tahame siis elada eurooplase kombel või ameeriklikus madaltiheduses suburbiondina, kus asula ei ole liha ega kala, vaid poollinn, poolküla ja mõlemast just see halvem pool?

Oh millal saaksin
eurooplasena
ma Eestis rongiga rännata?
Seal elu luksuslik,
mugava istmega,
ma olen õnnelik
vaid rongiga!

Ühtlasi: olgu see mulle õpetuseks, kel mul kunagi oli jultumust kurta, kui kiire õhtune ümberistumine ära kaotati ja jäi ainult tunniajase ootamisega võimalus. Hüvasti, oo armas Pätsi kohvik, jään igatsema su sumedat valgust, kosutavat suppi ja kohevat koort! Nüüd tuleks mul järgmiseks päevaks mõistlikuks ajaks Tartu tahtes sõitagi hommikul, enne kukke ja koitu, mil ümberistumist tuleb oodata kõleda tuule käes, pimedas ja külmas, kus on ulgumine ja hammaste kiristamine**!

——————————————————————-
* Päris õhtul: see tähendab seda Narva-Tallinna rongi, millega oli võimalik viimase Tartu rongi peale ümber istuda. Nüüd on ainult üks õnnetu rong, mis väljub Narvast 17.23, Rakverest 18.43; tuleb ka üks hilisem, korralikult õhtune rong, tuleb-tuleb, aga see on paigutatud sõiduplaani nii, et Tapale jõuab ta 12 minutit PÄRAST seda, kui viimane Tartu rong on ära läinud.

Uskuge mind, härrased logistikud: Tallinn-Tartu rongi pealt ei taha keegi Narva-Tallinna rongi peale ümber istuda, kuigi te olete selleks nähtavasti suure hoole ja armastusega võimaluse loonud, sest miks peaks inimene, kes just Tallinnast Tapale sõitis, sinna 12 minutit hiljem teise rongiga tagasi sõita tahtma? Vastupidi võiks aga tahta küll, kui te selleks võimaluse annaksite ja sellest ka teada annaksite.
——
** Rollijaotus: ulgumine: tuul. Hammaste kiristamine: mina.

17 kommentaari to “Rongi-itk”

  1. Klari said

    Ei no mis teil seal Tartus viga, rongid puha olemas ja kõik…

  2. _kaur_ said

    Sõida siis trolliga!

  3. nodsu said

    Nali naljaks, aga probleem on tegelik. Rakverest ei pääse enam viimasele Tartu rongile ja see on nii oluline sellepärast, et kas te teate, mis kell väljub sealt viimane Tartu buss? 15.05. Rong on AINUS ühistransa, millega sealt õhtul üldse tagasi saab. Ja nüüd on selle õhtu ülemine piir jäetud 18.43 peale. Olukorras, kus piisaks õige väikesest sõiduplaanimuutusest – sellisest, mis halva ilmaga (olgu paks lumi või torm) toimub vahel spontaanselt – et ka viimasele Tartu rongile saaks ümber istuda.

    Ja asi ei saa olla reisijate puudumises. Kui möödunud aastal liikus ka rong, mis väljus Rakverest 19.48 (see, mille pealt ümber istudes tuli tund aega Tapal veeta, aga see oli tänu kohvikule talutav), oli selles Narva-Tallinna rongis sageli tõtt-öelda rohkem reisijaid kui tolles viimases Tallinna-Tartu rongis.

    Pärnu rongiliiklusest on kahju, aga Pärnu vahet käib vähemalt busse ka, isegi Tartusse, Tallinnast rääkimata.

    Praegu paistab, et õhtul on kiireim Rakvere-Tartu ühendus Tallinna kaudu, mis on kuidagi groteskne, kui kaarti vaadata. Neli tundi sõidu peale, mis võtaks hea rongiümberistumise korral ainult poolteist tundi (vähem kui autoga!).

    Pmst on sõnum “sõitke autoga”. Minu puhul tähendab see, et kui mul on kindlasti vaja õhtul koju saada, siis tuleb mul leida keegi, kes mu Tamsallu Tartu rongi peale sõidutaks.

    Palju õnne süsinikuemissiooni vähendamisel.

  4. nodsu said

    Elronile saatsin küsimuse (kas nii jääbki või on lootust, et asi paraneb?) juba üleeile muide, null vastust.

  5. nodsu said

    Kuulge, terendab lootuskiir. Pisikesi maakonnaliine taga ajades leidsin Rakvere-Tapa bussi (stiilis “tunne oma kodumaad”, aga noh), mis väljub kell 20.15, jõuab Tapale 20.55 ja selle pealt pääseb 21.34 rongile. Ebamugavam kui mullune rongilt-rongile variant (buss on ebamugavam ja aeglasem kui rong ning kui juba ümberistumise ajal kohvikusse minna, on tunniajane paus parajam kui pooletunnine, jõuab normaalselt õhtust süüa), aga ajab asja ära.

    Lihtsalt kahju, et nii hea rongilt rongile ümberistumise võimalus praegu raisku on lastud. 20 minutit emba-kumba rongi plaanis ringi tõsta ja oleks ideaalne.

    • nodsu said

      aahhh, kuigi kohvik läheb kirjade järele kell 21 kinni, nii et ikkagi ulguv tuul perroonil. Jääb ainult loota, et praktikas nad kohe kell üheksa uksi kinni ei löö. See kohvik on seal õhtul kõige kauem lahti, bussijaamahoone on selleks ajaks juba ammu kinni ja rongijaamahoonet ei olegi.

    • nodsu said

      Aga kohvikust (sellest Tapa jaama ligi olevast pitsakohvikust) öeldi, et nad võivad ka kauem lahti hoida, kui rahvast on. Superhea suhtlemine nende poolt: kui ma kirjutasin ja küsisin, kuidas sellega on, tuli vastus kiiresti, oli asjalik ja informatiivne, aga ühtlasi ka sõbralik. Sõbralik, olemata semutsev. Väga hea mulje jäi.

  6. Teresa said

    Tahtsin just soovitada Tapa kaudu ringelda. Uuri veel Tapa söögikohti. Tänu NATO sõduritele olevat sinna söögikohti tekkinud.
    Seda pitsabaari bussijaamahoones olen väisanud.

    • nodsu said

      Tapa kaudu niikuinii, küsimus on selles, millise Tartu rongi peale Tapalt jõuda õnnestub, kuidas selleks Tapale pääseda, kui pikk ümberistumispaus tuleb ja kus selle ajal olla. See pitsakohvik on supernähtus seal. Kookidele panevad päris vahukoort sisse ja laudade peal on päris riidest linad.

    • nodsu said

      Lisan, et kui õnnestub piisavalt vara Tapale saada, et viimase rongi peale jõuda, siis ei ole see ka märkimisväärselt pikem reis kui n.ö otsebussiga. Buss sõidab Rakverest Tartu kahe tunni viie minutiga. Bussi + rongi kombinatsioon (mille sisse käib ~40 min ümberistumispaus) võtab 2.26 ja tõtt-öelda ma eelistangi sama suurusjärku reisiaja juures sellist varianti, kus vahepeal saab ka jalgu sirutada ja kohvikus ja vetsus käia. Sõidukis peab vähem aega veetma (kuigi kui sõiduk oleks kogu aeg rong, siis ma vbla viriseks sõidukis veedetud aja üle vähem).

      Kui ümberistumine oleks kiire, siis oleks see Tapa ümberistumisega variant üldse kõige kiirem võimalus Tartu saada, kui just helikopteriga ei läheks. Mingi poolteist tundi. Autoga eeskirjade järgi sõites nii kiiresti ei saaks.

    • kaur said

      Rakvere – Tartu läbimiseks pakub ameerika kaart 1:33.
      Koos linnasisese liikumisega (raudteejaama ja koju) on ühistransport igal juhul aeglasem.

    • nodsu said

      pakkuda ta ju võib, aga ma olen seda otsa mitmel eri moel sõitnud ja päriselt küll kunagi nii kiiresti pole läinud. Ma ei tea, kas ettevaatlike juhtide või selle tõttu, et vahepeal tuleb vetsuskäimise ja iivelduse ülemineku jaoks pause teha. Rongiga seda muret pole, seal on vets olemas ja süda ei lähe pahaks.

  7. Teresa said

    Siis, kui Tallinnast ei saanud normaalsel ajal hommikul Tapale, sai Rakvere kaudu ringiga. Tallinnast bussiga Rakverre, Rakverest bussiga Imastule (3 km) Tapalt. Tagasitee jala Tapale, bussiga Rakverre ja Tallinna. Nüüd käib ronge heldemamt.

  8. […] sain siis bussi pealt rongi peale ümberistumise ära […]

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: