Negri raamatust “Gratie d’Amore” (1602).
Kirjutan järjekorra üldsõnaliselt üles, enam-vähem nii nagu Negril endal. V.a see, et natukenegi olen muusikasse pannud.’
NB! juutuubis olev “Alta regina” klipi muusika meile ei sobi.

Neli paari kahes reas, kätest hoidmata, karjustel kepp käes, nümfidel nool.
A1
v jalast alustades – 1. paar rullib kõige taha, teised järel, kuni jõuavad poolkaarde.
2 spezzati, seguito, 2 spezzati, seguito
A2
1. paar riverenza, kõik 2 seguiti (1. paar otse ette, teised poolkaarest jälle nende sappa.
A3
2 spezzati, seguito edasi, 2 spezzati, seguito ümber v õla, lõpetavad vastamisi.
B1
Seguito, spezzato, spezzato, seguito – p käevangus oma partneriga, siis ümber oma v. õla
B2 samad sammud – algul koos partneriga tavalisest käest päripäeva kahte ritta, siis igaüks omaette ümber v õla.
B3 -“- ümber oma v õla
B4 -“- ümber oma p õla.
C
esimene nelik põimib 8 spezzato‘ga, teised riv, cont-cont; siis vastupidi.

Rütmimuutus (mutazione della sonata)
D
keerutad vastasolijaga p käevangust 3 seguiti vastaspoolele, 1 seguito ümber oma v õla; sama v käevangust tagasi + ümber p õla.
E
v seguito, p spezzato, vspezzato ette, 3 trabucchetti (p-v-p), v ripresa – kõik vastasolija poole;
4 spezzati (p-v-p-v) sakiliselt taha, 3 trabucchetti (v-p-v), p ripresa.

F1 (galjard):
1. ja 4. paar 2 põhisammu omavahel p käevangust, 2 omaette ümber v õla. Teised riv, riv.
F2
1. ja 4. paari naine sama oma teisel käel asuva mehega, teised riv, riv.
G1
2. ja 3. paar, teised riv, riv.
G2
variatsioon kõigil korraga
keerates p külje vastasrea poole:
1. takt
tavaline galjardihüpe p jalal (v ees maast lahti), v jalal, cadenza;
2. takt
galjardihüpe v jalal ettepoole + p varba täpp, p jalal tagasi taha + v varba täpp, v jalal normaalne galjardihüpe, cadenza.
3.-4. takt sama, v õlg vastasrea poole, alustades v jala hüppest (p lahti). St esimene maandumine mõlemal korral teise rea poolse jalaga ja esimene täpp samuti teise rea poolse jalaga.

A1
Mehed põimivad (ilma käteta, ilma iluringideta), 1 spezzato = 1 vahetus.
A2
Naised põimivad.
B1
Seguito, spezzato, spezzato, seguito igaüks omaette ümber v. õla.
B2
Sama ümber p. õla.
C
Vahetad vastasolijaga p käevangust kohad: 1 aeglane hüppega spezzato; samamoodi v käevangust tagasi.
4 aeglast hüppega spezzato‘t mööda oma ruutu põimides (alustad vastasolijaga p. käest (Negri ei ütle käte kohta siin tglt midagi, ei seda, et kinni ega seda, et lahti.); 2 seguiti ümber oma p õla (sellepärast ei tee põimimise lõpus ka polite turn‘i. Teine seguito lõppeb põlvepainutuse, mitte tõusuga, st kiirreveranss, võtad partneril normaalsest käest kinni.

Rütmimuutus (mutazione della sonata)
D
6 seguiti vastupäeva mööda saali, paarid üksteise sabas (järjekord, et tantsu lõpus tuleks välja: 1., 4., 3., 2.), 1. paar veab n.ö tantsu algusotsa poole (st mitte “publiku” poole, vaid sellest eemale), viimase seg. lõpus võtad partneriga vastamisi, teed ühe väikese hüppe (saltino) v jalaga, teise p jalaga, keerad 1 seguito‘ga ümber oma v õla (“set and turn”) (lõppeb hüppega).
E
Võtad partneril normaalsest käest kinni ja teete niiviisi ringi päripäeva (2 seguiti), käest lahti ja tagurdad passo – passo, 1 seguito jälle partneri poole.
Sama teisest käest, teisest jalast.
F1-2 kuni G1-2
16 seguiti vastupäeva mööda saali: kõigepealt 2 tavalisest käest, siis 2 nii, et m teeb (samuti vastupäeva) väikese silmuse sisse, siis 2 vasakust käest, siis 2 ümber v käe ring; siis sama, ainult naine teeb silmuse. Jõuavad umbes samasse kohta tagasi.

Rütmimuutus (uuesti neljane meetrum)

H1
4 seguiti: esimene paar hakkab poolkaarele rullima, teised nende sabas; ja 4 spezzati, tõmmates ringiks.
H2
2 continenze, 3 trabuchetti, ripresa, riv.
I 4 seguiti: teine paar (kes on publikust kõige kaugemal) hakkab tagasi kolonni rullima, teised nende sabas, välja arvatud esimene paar, kes jalutab ainult 2 seguiti nende sabas, vahetab siis kätt ja tuleb ülejäänud 2 seguiti ette tagasi (jäädes kolonni etteotsa, 2. paar jõuab oma rullimisega nende taha). Nüüd normaalsest käest 4 spezzati kohavahetus (et saada ka õigetpidi). Riverenza.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: