Caroso 1581. aasta raamatust “Il Ballarino”. Üks paljudest barrieradest (selles raamatus on neid kaks; Negri raamatus üks; ja Caroso hilisemas “Nobiltà di dames” on ta mõlemast esimese raamatu variandist uusversiooni teinud. Aga mis eriti huvitav, “Barriera” on üks tantse, mis on nii Caroso-eelses Chigi käsikirjas (ca 1560) kui ka 17. sajandi alguse Santucci tantsukogumikus (samuti käsikirjaline).)

Kui “Ballarino” esimene, kahe inimese “Barriera” on messer Battistino tants, tähendab, raamatust endast põlvkond-paar vanem, siis selle kuuese juurde ei ole märgitud ei autorit ega öeldud ka “tundmatu autori tants”, nii et tõenäoliselt Caroso enda seade. Just nagu ta pani algse kahe inimese “Contrapasso” ringi peale, selle vahega, et kuue inimese “Barrieras” ei vahetata üksteise suhtes nii palju positsiooni – kõige suurem asukohamuutus on vahetus omaenda partneriga ja siis vahetatakse kah kohe tagasi.

Kuuekesi ringis, igaühe partner on tema tavalisel käel, esialgu käest lahti.
A1
Näoga ringi sisse:
riverenza, 2 continenze; 2 seguito‘ga väike ring ümber v õla; uuesti riverenza.

A2 Ette (st ringi sisse) v puntata; p puntata tagasi; piki ringi passo-passo-passo-passo; 1 seguito‘ga väike ring ümber v õla ja kaks tillukest p jala ripresa‘t näoga teiste poole; 2 continenze.

A3 Sama, aga lõppeb riverenza‘ga.

A4 Partneriga p käest, v jalast alustades: puntata, puntata; siis (lahti lastes) passo-passo-passo-passo; seguito‘ga ümber v õla uuesti näoga partneri poole (aga väheke nihkes); kaks tillukest p jala ripresa‘t, et täpipealt vastamisi saada. Riverenza.

A5 Sama, aga algab v käest ja p jalast; pärast passo‘sid on seguito ümber p õla ja tillukesed kohendamis-ripresa’d vasakule. NB: kui tuleb selle osa lõpu-riverenza, siis naistel on ükskõik, mis jalast, aga meestel oleks kasulik see v jalaga teha, et sinna otsa oleks kergem soolot teha.

A6 mehe soolo: v jalast alustades 2 võrdjalgset fioretto‘t (=3 tippimist kuhugi liikumata, jalad kõrvuti), 2 passo‘t (poole kiiremad kui eelmise osa omad) naise poole; uuesti sama; v viltune spezzato ja põlvenõtkutus; samamoodi p viltune sp. ja põlvenõtkutus; 4 sakilise spezzato‘ga tagasi oma kohale. Koos: riverenza.

A7 naise soolo: v jalast alustades 4 sakilist spezzato‘t mehe poole; siis samamoodi nagu mees (alates neist nõtkutusega lõppevatest spezzato’dest).

B1 ehk sciolta della sonata grave (siin kolmene meetrum, erinevalt Negri “Barrierast”):

v doppio mööda ringi vasakule; p doppio tagasi; 2 puntate poolviltu tagasi; scorsi keskpõrandale kokku ja korraks kõik kätest kinni.
Muusika läheb nüüd uuesti nagu A-osa viimases fraasis: 4 spezzati v jalast alustades sakiliselt taha; 2 seguito‘ga ring ümber v õla.

B2 – sama, aga lõpus on ringi asemel riverenza.

C ehk sciolta della sonata in saltarello (särtsakas kuuene meetrum):

4 spezzati sakiliselt keskpõrandale kokku; siis p käe plaks oma partneriga, v plaks teise partneriga; uuesti p omaga, v teisega.
Muusika uuesti nagu A-osa viimases fraasis: kõik kätest kinni ja continenza, continenza, riverenza.

D ehk sciolta della sonata in gagliarda:

v jalast alustades 4 seguiti sakiliselt taha. Siis vasakule 2 riprese ja 3 trabuchetti (v-p-v); siis sama paremale (p, p, p-v-p). 4 trango‘t sakiliselt taha; scorsi keskpõrandale kokku, partneril käest kinni ja vabas rütmis riverenza.

Muusika – vt seda klippi. Nad ka tantsivad peaaegu nii, nagu meie versioon – ainult et ohverdavad meeste soolos kiiruse mugavusele ja teevad poole vähem samme kui Caroso ette kirjutas; plaksude kohas plaksutavad ainult oma partneriga (ja teevad ka tervitusliigutused pärast võitlust ainult temaga); ja lõpus läheb neil korra lihtsalt segi, mis on ka video peale ausalt ära kirjutatud. Aga muidu on maitsekas esitus ja sümpaatne trupp.

Advertisements
%d bloggers like this: