Caroso esimese raamatu, “Il Ballarino” (1581) tants.

Läbi tantsu sama muusika, samas rütmis (nii et sisuliselt cascarda, kuigi pealkirjas on öeldud, et balletto); igas salmis on üks koht, kus on alati samad sammud (n.ö C muusika ajal), justkui refrään.

Alustuseks seisavad mees ja naine valest käest kinni, kergelt üksteise poole nagu pildil.

1)
A1 Riverenza
A2 Continenza-continenza
B1 Mees juhib naist enda eest läbi, ise tagurdab tema tagant läbi, selle tulemusel vahetavad kohad – 2 seguiti (v,p).
B2 Kumbki ümber oma v. õla 2 seguiti (v, p), lõpetavad vastamisi.
C1 Mees ründab, naine taganeb 2 spezzati (v, p); 3 trabuchetti (v-p-v)
C2 Sama teisest jalast, aga naine ründab, mees taganeb.
D1 V seguito vasakule viltu, p riverenza (mis võtab sama vähe/palju aega, kui seguito), puudutades p sõrme; väike pöördumine ja
D2 p seguito paremale viltu, v riverenza, puudutades v sõrme (mõistlik oleks selle käigus vastamisi pöörduda).

2) Normaalsest käest otse edasi v jalast alustades:
A1 Passo-passo-seguito
A2 passo-passo-seguito (p-v-p)
B1 2 puntate (ikka otse)
B2 2 seguiti ümber v õla, lõpetades vastamisi.
C1-C2 rünnak-taganemine nagu ennegi.
D1 “Contrapasso” ring ümber v õla (st seguito-seguito, teise s. lõpus on põlvenõtkutus)
D2 seguito-seguito (teise s. lõpus põlvenõtkutus) ümber p õla nii, et n läheb publiku poole, m vastassuunas ja lõpetavad sellel teljel vastamisi (m näoga publikusse, n seljaga publikusse).

3)
A1 Mees v puntata; naine v puntata
A2 m. p puntata; n. p puntata
B1 m. siksakis (ikka n poole) v seguito, p seguito
B2 n. siksakis v seguito, p seguito
C1-C2 rünnak-taganemine
D1 kahest käest 2 continenze
D2 riverenza.

4)
A1 P käe sõrmest kohavahetus 2 seguiti (v, p)
A2 ümber oma v õla 2 seguiti (v, p)
B1 Seguito semidoppio vasakule viltu, riverenza ja pöördumine (sama figuur, mis esimese salmi lõpus, ainult et seguito on semidoppio)
B2 Seg. semidoppio paremale viltu, riverenza (ka siin on riv. lõpuks mõistlik pöörduda vastamisi)
C1-C2 rünnak-taganemine
D1-D2 “Contrapasso” ringid (ümber v, siis ümber p õla, mõlemad ringid algavad v jalast ja lõppevad põlvenõtkutusega).

5) (peaaegu eelmise salmi kordus, ainult teisest sõrmest ja lõpp on veidi teistmoodi)
A1 V käe sõrmest 2 seguiti kohavahetus (v, p)
A2 ümber oma p õla 2 seguiti (v, p)
B1-B2 Semidoppio + riv, semidoppio + riv nagu eelmises salmis (kõigepealt vasakule viltu, siis paremale viltu, lõpetada vastamisi)
C1-C2 rünnak-taganemine nagu ennegi
D1 naine teeb 2 seguitoga “Contrapasso” ringi vasakule, mees tagurdab samal ajal 2 seguitoga siksakis; (v seg, p seg)
D2 mees edurdab siksakis tagasi, naine alustab “Contrapasso” ringi paremale, aga keerab suurema hooga, nii et lõpuks jääb mehega ühtpidi, st poolteist ringi, maandub m õigele käele (ja mees peab ise peale passima, et naine kinni püüda, naine oma pöördumise ajal ise eriti ei näe).

Muusikat kuulake siit piiterlaste ansambli klipist; nad ka tantsivad päris hästi, kuigi mõnes kohas on siis, kui teada, mis seal peab olema, näha, et mõni õlasuund või samm läheb natuke segamini, aga ega see ei olegi õppevideoks tehtud, vaid tavaline esinemisülesvõte. Kõige suurem erinevus minu rekonstruktsioonist on see, et nad ei tee teljemuutust.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: