Aria della Monica muusikaga, Caroso teisest raamatust (“Nobiltà di dame”) – sellest ajast, kui ta tahtis juba kõike sümmeetriliselt teha.
Päris puhast muusikaklippi ei leidnudki, seevastu ühe koos tantsuga (tants hakkab umbes 2.45 peal) ja ühe muusikaklipi, millega küll saab läbi tantsida 2 esimest salmi, aga scioltad jäävad ära, selle asemel mängivad hoopis muid aria della Monica variatsioone edasi. Esimeste salmide õppimiseks on see aga päris hea, väga ilusasti mängivad ja adekvaatses tempos.
Noh, ja niisama ilu pärast ka sama loo prantsuse versioon (“il estoit une fillette”) kuulsast filmist.

Faksiimilenoot ka.

I
A1 Riverenza (v) – vastamisi, käest lahti
A2 v continenza, p continenza

B1 p käest kohavahetus: v jala trango, hop p jalale, cadenza,
v jalaga alustades groppo, hop-hop (v-p);
v fioretto, p fioretto
käest lahti ja ümber vasaku õla ümberpöörd:
v passo, p passo; v fioretto, p fioretto; v passo, p passo; v saffice (= v ripresa + v trabuchetto).
B2 v käest kinni kohavahetus ja ümber p õla ümberpöörd, teise jalaga.
C1 2 käest kinni: v continenza, p continenza
C2 normaalsest käest riverenza (v).

II

A1 v trango, hop-hop (v-p), v fioretto, p fioretto, 2 passi (v,p), v saffice
A2 sama p jalast

B1 2 passi (v, p), v groppo, 2 fioretti, 2 kiiremat sammu (sama kiired, kui eelmises B-s need hüpped, mis pärast groppo‘t tulid); 2 spezzati (2 x aeglasemad kui passi või fioretti), 2 fioretti, saffice.
B2 kordab sama teisest jalast.

C1 vasakuga alustades 2 passi, spezzato; sama p jalast.
C2 2 scorsi S-kujuliselt ja üks ühes, teine teises suunas, vastamisi, scorso‘de lõpus mikroreveranss.

III (sciolta in gagliarda)
A1 v jalaga alustades I mutanza:
2 passi vasakule, sottopiede (=v trab + p vahetus tagant), v fioretto, sottopiede, cadenza; balzetto vasakule;
p jalg vahetab tagant (nagu sottopiede), 2 tavalist galjardihüpet (v, p), 2 fioretti (v, p), väike riv. (v jalg liigub), v jalg vahetab tagant; cadenza
A2 sama p jalaga alustades paremale.

B1 v seguito, p seguito kokku ja veidi mööda, puuduta p kätt, lõpeta väiksesse reveranssi, suudle omaenda p kätt; 2 scorsi S-kujuliselt ümber v õla ja üksteise v õlast mööda ja ümber p õla ümberpöörd – lõpetate nii, et A-muusikaga võrreldes olete kohad vahetanud;

II mutanza:
v sottopiede, v fioretto, p sottopiede, p fioretto, v groppo, v fioretto, p fioretto, v passo taha, p 2 riv. minime, p jalg tuleb tagant ja vahetab, cadenza. Siin on 24 lööki (4 takti, igas taktis 6 lööki) ja iga löögi peal on mingi hüpe või reveranss või sellest tõusmine, luuletus oleks:

sotto-piede – fio-retto – sotto-piede
fio-retto – 1-2-3-4* –
cadenza** – fio-retto – fio-retto – passo –
rive-renza- rive-renza – vahetus – cadenza.

(* groppo algus; ** groppo lõpp)

B2 p seguito, v seguito kokku ja veidi mööda, puuduta v kätt, lõpeta väiksesse reveranssi, suudle omaenda v kätt; 2 scorsi S-kujuliselt ümber p õla, üksteise p õlast mööda ja ümber v õla ümberpöörd – lõpetate nii, et ei ole enam üks seljaga, teine näoga ettepoole, vaid mõlemad küljega, kumbki oma õigel pool (et saaks normaalsest käest kinni võtta).

II mutanza p jalast.

C1 tavalisest käest
v puntata p puntata
C2 riverenza.

Saltarello:
A1 2 passi presti, groppo, 2 fioretti, spezzato, alustades vasaku jalaga.
A2 sama p jalast.

B1 2 spezzati (pöörates vasakule, jäävad v külg teise poole), 2 fioretti, saffice, alustades v jalaga;
sama p jalast ja pöörates paremale.
B2 2 fioretti, 2 trabuchetti, 2 passi, spezzato (selle peal umbes 1/4 pööret);
sama p jalast uuesti kokku (alguses veel 1/4 pööret, st näoga partneri poole), viimase spezzato‘ga vastamisi.
C1 v. sottopiede (külg ees vasakule), v. fioretto; sama p jalast (tagasi);
2 spezz. sakiliselt partneri poole.
C2 2 puntate, riv.

Canario:
(vastamisi)
2 põhisammu v jalast, 2 p, 2 v, 2p;
n lööb vastu m käsi plaksu (1-2-plaks-4)
m vastu n käsi
v puntata viltu partneri poole, puudutad p kätt, kiir-riverenza;
p puntata viltu partneri poole, puudutad v kätt, kiir-riverenza;
vasakule pöörates 2 spezzati (canario omad), passo-passo-saffice (partneri poole); sama p poole p jalast;
partneri poole 2 puntate, normaalsest käest riverenza.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: