Tants Caroso-eelsest käsikirjast, nn Chigi koodeksist. Hilisemates Caroso trükistes on contrapassosid veel mitu tükki – üks teadmata autori oma (“d’incerto”), teised Caroso enda töötlused. Kõik on üldjoontes sarnased. Kes tahab ing. k lugeda, vt Katherine’i artiklit ja kahe Caroso-raamatu contrapasso võrdlevat tabelit. Või vt minu konspekte: teadmata autori “Contrapasso” ja Caroso “Contrapasso nuovo”.

Selle olen rekonstrueerinud inglise tõlkest, sest itaalia teksti pole veel kätte sattunud (pole veebi pealt leidnud, nähtasti võtab nii hiljuti (2004) avastatud tekstil aega, et veebi jõuda; ma oletan, et väljaanne, kust ta tõlkis, oli see Music Observed’i number.)

Originaalis ei ole tantsijate arvu kohta midagi öeldud; it. teksti tõlkinud Katherine kirjutab selle kohta “as many as will”; aga kuna seal ühel hetkel kirjeldatakse kätlemist ning öeldakse, et vahetusi on 8, mille järel jõuab oma partneri juurde – “ja andes parema käe, seguito vasaku jalaga; ja vasaku käe paremaga; kuni olete teinud kaheksa, kogu aeg käsi vahetades. Ja jõudes oma daami juurde tagasi…” – järeldasin, et seda sobib tantsida 4 paariga (saaks ka kahe paariga, aga siis tuleks kaks ringi kätelda, mis võib tüütuks minna; või 8 paariga, aga nii palju paare pole enamasti võtta).

Niisiis, minu versioon: 8 inimese contrapasso. Nurksulgudes on see jutt, mis on minu tõlgendus.

Algus: partneriga tavalisest käest [vastamisi].

Riverenza, 2 continenze.
Ringiratast jalutades: passo-passo-seguito; teistpidi passo-passo-seguito [tegime nii nagu “Siege of Limerickus” – edasijalutamine tavalisest käest, tagasijalutamine samast käest, justkui vastu omaenda kätt].

Partneriga p käest: passo-passo-seguito. V käest sama tagasi.
Käest lahti ja 2 seguitoga ring ümber v õla, 2 seguitoga ümber p õla [nõtkutades kummagi ringi lõpus põlvi – see on Caroso raamatust pärit täpsustus nn. contrapasso ringide kohta].

Partneriga p käsivarrest passo-passo-seguito. Teistpidi sama tagasi. Contrapasso ringid.

Partneriga mõlemast käest passo-passo-seguito. Teistpidi sama tagasi. Contrapasso ringid.

8 seguitoga põimimine (alustades p käega ja v jalaga). [Teeme nii nagu tourdionis – alguses on naised ringis seespool ja mehed väljaspool, esimese vahetusega läheb mees sisse, naine välja ja nõnda edasi; mehed liiguvad mööda suurt ringi pmst vastupäeva, naised päripäeva.]

Uuesti oma partneriga vastamisi, p käest: riverenza, 2 continenze. Contrapasso ringid.

M naise poole, samal ajal naine tagurdab: passo-passo-seguito. Siis vastupidi. Contrapasso ringid.

M riverenza. N riverenza. Contrapasso ringid.

Riverenza.

*

Muusika: vt seda klippi, mille algus jääb minu rekonstruktsiooni puhul üle (videotantsijad teevad alguse jalutamist pikemalt, oletan, et Caroso “Contrapasso nuovo” eeskujul; me oleme seda esimest fraasi kasutanud lihtsalt eelmänguks.

Videost on ka huvitav vaadata, kuidas originaali uduse kirjelduse järgi saab välja tulla hoopis teistsugune tants (meenutab natuke Playfordi ruudukujulisi tantse). Väidetavalt tuginevad nad Margaret Roe rekonstruktsioonile, kuigi tolles ei ole ringiratast jalutamise osa nii pikk ja mulle tundub, et ka Roe tõlgenduses jalutavad paarid alguses tavalisest käest (mitte käest lahti nagu videos).

%d bloggers like this: