15. saj it. bassa danza.

Koos (tavalisest käest): sempio-sempio, doppio, doppio; viimase doppio lõpus lased käest lahti ja teed poolpöörde; uuest käest ripresa, ripresa.
Continenza-continenza.
Naine käib ümber mehe: sempio-sempio, doppio, doppio.
Koos: ripresa, ripresa.
Mees käib samamoodi ümber naise.
Koos ripresa, ripresa; riverenza. Riverenzast tõused hüppekesega (mis on pmst saltarello eellöök);
saltarello, saltarello; teise saltarello lõpuhüppel käest lahti ja jälle poolpööre.
Koos algsest käest ripresa vasakule; käest lahti, 2 sempioga (p, v) ring paremale; ripresa paremale.
Riverenza.

(Soovi korral korrata.)
Nagu pea kõigil bassa danzadel, ei ole ka selle muusikat säilinud (ja võib-olla ei olnudki oma muusikat), niisiis tuleb lihtsalt otsida sobiva pikkusega muusika (või kohendada mõni vale pikkusega lugu parajaks).
Me kasutame sellega Conrad Paumanni lugu “Mit ganczem willen”, mis sobib väga täpselt.

Üks veidi aeglasem esitus kui see, mida te trennis olete kuulnud, aga igatahes ühtlase rütmiga: Paniagua oma.

Panen siia lihtsalt kuulamiseks ka ühe väga pika vabarütmilise eelmänguga esituse, kus on sellised kordused, et selle tantsuga ei sobi, aga on tore õrn klavikordiesitus.

Ja siis veel üks, kus mulle tundub, et eelmänguks on põhiteema lihtsamal kujul, ja siis tulevad hooga need ornamendid, mis moodustavad meile tuttava meloodia.

Advertisements
%d bloggers like this: