Prantsuse kontratantsuallikast (Feuillet kirjastatud, ilmus 1706, enamik tantse on seal inglise päritolu, aga paar tükki on selliseid ka, millel inglise vastet ei teata, “La Jalousie” on üks neist).

Teoreetiliselt algab see nagu tavaline longways – mehed ühes reas, naised teises; me teeme lihtsustatud varianti, alustades sellest kohast, kus paar nr 1 oleks justkui ühe vooru juba läbi tantsinud ja kohad vahetanud, nii et saab enda taguse paar nr 2 partneriga tantsima hakata (kirju rea loogikaga, nagu hilises “Moll Peatleys” – tantsijad progresseeruvad ükshaaval, iga vooru järel saab uue partneri).

Figuurid (igaüks tantsib selle partneriga, kes tal parajasti on):
A1 P õlad
A2 V õlad
B Seljad
C plaksutused; p käe näpuvibutus; plaksutused; v käe näpuvibutus; 2 käest kohavahetus uue partneri juurde.

Originaalis on nii plaksutusi kui ka näpuvibutusi korraga 5; kuna me teeme seda tavaliselt õpetamistantsuks, piirdume lihtsuse huvides kolmega.

Ma pole päris kindel, kas originaal oligi nii mõeldud, et paar nr 1, kes esimesena tantsib ja kohad vahetatud saab, ongi ainult terve pika rivi esimene paar – võimalik ka, et rohkemate esipaaride figuuride peale ei hakatud lihtsalt trükivärvi raiskama. Igatahes teoreetiliselt oleks täispikal tantsul kaks varianti – üks on n.ö lumepalliefektiga, kus alustab kõige esimene paar, kes pärast kohavahetust tantsib teise paari omadega, seejärel liigub 3. paari juurde (samal ajal kui 2. paar tantsib omavahel) jne. Sel juhul tekiks üleüldine kirju rida alles siis, kui 1. paar on teise otsa välja jõudnud. Ja teine oleks tavalise loogikaga, kus paaridele tehakse algul paariks loe ning ühed tantsiks esimese vooru omavahel, seejärel enda taguse kahega ja siis olekski juba kirju rida (õigemini ring), mida mööda kogu aeg uue partneri juurde liikuda.

Originaalallikas oli see tants ainult joonise kujul antud, kirjelduseta. Iga figuuri jaoks on eraldi lehekülg, sh kummagi õla jaoks eraldi. Kui ma ei eksi, siis see allikas ongi see, mille järgi järeldati, mida Playfordi raamatutes siding‘u all mõeldakse.

Üks sümpaatne vene (?) trupp tantsib seda ka, mitte enam õpetamisversioonis, vaid korralikult, nii et õlgade ajal on bar. gavoti põhisamm ja ümaramate liikumiste ajal fleuret’d. See video on keskelt; tantsu alguse video järgi tundub, et nad otsustasid lumepalliefektiga versiooni kasuks.

%d bloggers like this: