Negri tantsuraamatust “Gratie d’amore“. Sisukorras “paviniglia” nime all.

Tantsib üks paar.

Sissejuhatusesalm:
Näoga partneri poole
6-löögiline riverenza;
v continenza, p continenza;
publikule, norm. käest 2 riprese (v-p),
kooda (hop-hop-cadenza-taha).

Edasi üritan mahutada pool tantsufraasi (kokku on neid neli) ehk ühe muusikafraasi (8) ühele reale, et teil oleks võrdlusmoment, mis millega võrreldes kui kaua aega võtab. Võimalusel märgin tsesuuri fraasi keskel semikooloniga ära. Hüpete osasse märgin ka pausid, siis jaguneb pool rida 4 võrdseks ühikuks, millest üks on paus. Üks sottopiede on 2 ühikut. (Võrdluseks – üks puntata on 8 ühikut).
Kes teab Hispaania pavaani viisile tehtud ballaadi “When Sampson was a tall young man”, sellele võrdluseks, et seesama “When Sampson was a tall young man” rida võrdub ajaliselt ühe puntata‘ga või ühe hüpeteplokiga (kahest) ehk ühe reaga.

“Ristlöök” tähendab, et lööte ühe säärega vastu teist – “v ristlöök” = vasaku jala säärega vastu paremat säärt.

2) (1. variatsioon)
V puntata
p puntata
v ristlöök, cadenza, 2 jalaga hop v.-le, (paus); p sotto-piede, cadenza (paus)
p ristlöök, cadenza, 2 jalaga hop p-le, (paus); v sotto-piede, cadenza (paus).
(sottopiede tähendab antud juhul kõigest jalavahetust, nii et üks jalg tuleb teise tagant ja võtab raskuse enda peale)

P jalaga 2 lööki ette; p passo
v passo; p fioretto
v fioretto; cadenza
2 p jala hüpet, cadenza ja 2 jalaga hop taha.

Pmst kordab teisest jalast ja teisele poole, aga kooda jätsime samaks (iga salmi lõpus 2 parema jala hüpet, cadenza ja hüpe mõlema jalaga tahapoole, lõpetage vastamisi).

3) (2. variatsioon)

V puntata
p passo; v ristlöök, cadenza,
3 jalavahetushüpet (p-v-p); 2 kokkuhüpet;
3 cascate paremale, v vahetab alla (sottopiede-tüüpi vahetus); cadenza;
3 jalavahetushüpet (v-p-v); 2 kokkuhüpet;
3 cascate vasakule, p vahetab alla (sottopiede-tüüpi vahetus); cadenza;
m 2 kiiret fioretti tagurdades / n samal ajal scorsi poolkaares temaga vastamisi, siis mõlemad cadenza; kooda (hop-hop-cadenza-taha).

Korduses vastamisi, lõpuks jookseb n tagasi umbes vanasse positsiooni ja m samal ajal pöördub sinnapoole, lõpetate samamoodi vastamisi nagu tantsu alguses.

4) (3. variatsioon) (vastamisi, üksteise poole)
V puntata
p passo, 2 battute, viimase b. lõpetad raskusega p jalal, cadenza.
Mees:
v passo; p passo
v fioretto; p fioretto
v fioretto; 2 kahe jala hüpet vasakule
hüpe p jalal, hüpe 2 jalal parelmale; 2 jalal p.-le, v sottopiede
2 ricacciate, cadenza; kooda (hop-hop-cadenza-taha).
Naine – jookseb scorso’dega mööda kaheksakujulist trajektoori, kuni kooda aeg kätte jõuab ja vaatab, et ta mehega kohakuti satuks (mehel ei pruugi õnnestuda ise oma asukohta
reguleerida, tal on viimased sammud tagurpidi). Kooda teevad koos ja käest kinni, v. a tagurdamishüpe.

Sama salm teisest jalast.

4)
Partneri poole:
v puntata,
p passo, v ristlöök, cadenza.
p jalal hop hop, cadenza,
3 v jala lööki taha-ette-taha, 2 hüpet mõlemal jalal, v külg partneri poole;
v passo (ikka külg partneri poole, cadenza (näoga partneri poole) (muutsin selle ära, et klapiks originaaltekstiga paremini)
3 p jala lööki taha-ette-taha, 1 hüpe mõlemal jalal, p külg partneri poole näoga partneri poole, käsi;
p passo, m v fioretto tagurdades / n scorsi kaarega;
m p fioretto tagurpidi / n jätkab scorsi kaart, cadenza (vastamisi).

Sama sellel teljel, kus nad nüüd on, teise jalaga, teiste külgedega.

Viimane salm (hämmastavalt aeglane):
V puntata,
p samm; paus, v ristlöök,
cadenza,
p jalal hop-hop; cadenza;
v passo; p passo edasi;
v passo edasi; p passo tagasi;
ri-ve
ren-za

Kõige mõõdukama kiirusega sissemängu leidsin siit. Ta on küll kangesti kunstipärane, nii et kohati võib teil raske olla meloodiat ära tunda, aga eriti algusotsast on ta siiski üsna arusaadav. Mõni teine oli veelgi aeglasem ja see siin täiesti võimatult kiire (aga kuna need tantsijad seal videos peaaegu ainult hüppavad, siis võib-olla on neil niiviisi mugavam) ja on jälle alguses suht äratundmatu, meenutab pigem “La Gambat”.

PS: leidsin harjutamiseks sobiva tempoga versiooni, tantsuks mängitud. Ka video on päris hea, need on needsamad venelased, kelle “Celeste gigliot” ma olen juba linkinud. Ainult et nad tantsivad Caroso pavanigliat, meil on üks Negri omadest (Milano moodi).

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: