Guglielmo Ebreo da Pesaro (võttis endale pärast ristimist nimeks Giovanni Ambrosio) tants, 15. sajand, manuskripte (üks Pariisi Bibliotheque Nationalis (Practica Seu Arte Tripudii Vulgare Opusculum, c. 1475. Paris, Bibliotheque Nationale, f. Ital. 476), teine New Yorki Public Librarys (Guglielmi Ebrei Pisaurienses De Pracha Seu Artetripudi Vulghare Opuschulam Feliciter Incipit Senper Chongratia Sia Didio Senper. ca. 1470, New York, Public Library, Dance Collection, Lincoln Center, MGZMBZ-Res. 72-254) ei ole kahjuks veebis üleval. Kasutasin rekonstrueerides neid andmeid, mida teised rekonstrueerijad on oma versioonides allikmaterjali kohta lisanud, loodetavasti õnnestus mul mingi pilt saada, mida mis käsikirjast võeti. Üritasin pigem lähtuda Pariisi manuskriptist, mitte et NY omal midagi häda oleks, aga lihtsalt parem, kui eri allikaid omavahel liiga palju ei miksi.

Kolmekesi, kas mees keskel ja naised äärtes või vastupidi.
I
A1 2 doppii otse (v, p)
A2 2 doppii ümber v õla
B1 keskmine: 2 sempii, doppio (v jalaga alustades)
B2 ääred -“- (p jalaga alustades), fraasi algul pöördub keskmine näoga äärte poole, jäävadki eri pidi.

II
A1 2 saltarelli (v, p, 1 otse, 1 ümber p õla näoga üksteise poole)
A2 2 riprese (v, p)
B1 volta del gioioso v õla ümber (v doppio, p ripresa)
B2 4 continenze

III
A1 lähenedes 2 sempii, doppio (v jalaga alustades)
A2-B1 v doppio tagurdades, volta del gioioso v õla ümber, v riverenza.
B2 4 continenze

Vaheosad:
1) 4 pive keskmine parempoolsega p käest; siis 4 pive vasakpoolsega v käest.
2) 8 pive 8-kujulist põimimist (ilma iluringideta), keskmine läheb alguses keskelt läbi, vahetab parempoolsega p õlast.

Uuesti II ja III osa, ainult näoga olete nüüd teisele poole, riverenza.

Juutuubi linki ei hakka seekord panema, seal on sellest nii mitu viisakat versiooni – st tantsuversiooni -, et lööge “Voltati in ca Rosina” sinna sisse ja valige ise. Sammud on kõigil veidi erinevad kui meil, vahel ka mõni pöördesuund, kordused samuti (ja ühes variandis ei korratud üldse), aga muusikat saab ikka kuulata ja põhifiguurid on tegelikult samad. Mulle meeldis kõige rohkem Compagnia dell’Orso di Pistoia öine salvestus, mis peaks olema üks esimesi, mis otsingus vastu tuleb. Poolakate oma oli kah kena, mind segas veidi muusika saund, mis kiskus minu kõrvus vägisi 16. sajandisse ära.
Mulle meeldis kõige rohkem Voltati in ca Rosina

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: