Lingin siia selle juutuubi riputatud muusika, mis on meie aeglane trennimuusika.

Igale reale on kirjutatud nii palju samme, kui palju võtab aega üks tavaline aeglane riverenza, loodetavasti aitab see aeglastel ja kiiretel puntatadel vahet teha. v ja p tähendavad vasakut ja paremat, m ja n meest ja naist. Kirjutan samas tempos, nagu tunnis läbi võtame, st kui tunnis on mingi osa läbi võetud, ilmub see varsti ka siia.
Kui teisiti ei ole märgitud, liiguvad sammud ette, v.a continenza ja ripresa, mis on küljele. Seguito finto on kokkuvõttes enam-vähem koha peal (taha-kõrvale-ette).

I
A1
v ri – ve – ren – za
(tavalisest käest, kergelt üksteise poole)
A2
v passo, p passo-juurde (taha, kergelt üksteise poole pööratult), v spezzato, p puntata ette
B
v puntata, p seguito finto
v spezzato, p seguito (diagonaalis paremale ette), v spezzato
C1
p seguito, v puntata (ette), p puntata (taha)
C2
v continenza, p puntata (ette), v puntata (taha),
C3
p ripresa, p ripresa

II
A1
v seguito, p seguito finto
A2
v passo, p passo, v spezzato, p puntata
B
v spezzato, p puntata, v seguito (m viltu vasakule ette, n scorso ümber v õla)
(kummagi paarilise p õlg jääb teise poole)
p ripresa, p ripresa, p seguito
(lõpetavad vastamisi, küljega publiku poole)
C1
v riverenza
C2
v passo, p passo, v seguito
(m ründab, n taganeb, seguito kummalgi külg ees vasakule)
C3
p passo, v passo, p seguito
(n edasi, m tagasi, seguitoga saavad jälle vastamisi)
III
A1
m v puntata ette; n v puntata taha
A2
m p passo, v passo, p passo-juurde taha; n -“- ette
B
m v seguito v küljele; n -“-
m p ripresa, p ripresa; n -“-
(jõuavad kohakuti, aga mitte päris kokku)
C1
koos seguito scorso ->2 käest kinni, lühike riverenza
C2
v passo-juurde p passo-juurde sakiliselt taha, seguito ette
C3 -“- teise jalaga ehk p-v-p.
IV
A1 (kohe esimese ripresaga pöördub kumbki v küljega teise poole, st ripresa on partneri poole, edasi liigutakse üksteise ümber, v õlg enam-vähem partneri külge fikseeritud (aga ilma tegeliku füüsilise kontaktita, duh)
v ripresa, p spezzato, v passo, p segui-
A2
-to (kohad vahetatud, kergelt tagurdades): v passo-p passo, v ri-ve-
B
-ren-za, p ripresa (p õlg partneri poole), v spezzato;
p passo, v seguito (vanas kohas jälle, tagurd.) p passo-v passo
C1
p ri-ve-ren-za
C2
v puntata ette (p käest), p puntata taha (lahti), v seguito
(seguito liigub kaares veerand ringi partnerist (v õlast) mööda)
C2
p puntata ette (v käest), v puntata taha (lahti), p seguito kaarega tagasi.

Edasi rütm muutub, meetrum läheb kolme peale (sciolta).

V
A1
(kumbki partner taganedes)
v passo p passo riverenza
A2
(ümber üksteise veerand ringi päripäeva)
v spezzato p spezzato 3 trabuchetti
B
(veerand ringi tuldud teed tagasi, näoga partneri poole)
p spezzato v spezzato 3 trabuchetti
v scambiata, p scambiata
C1
v spezzato ette p spezz taha v spezz ette, p passo ette + v juurde ;
C2
pöörates p külje partneri poole
v spezzato ette, p passo taha + v juurde , v spezzato ette, riverenza
C3
-“- v külg partneri poole ja p jalaga alustades.

VI
(kumbki on veel vasaku küljega teise poole)
A1 mõlemad sakiliselt tagurdades
v seguito, p seguito (v seguito diagonaalis vasakule taha, p diagonaalis paremale)
A2 n: 1 seguito scorso ümber v õla, 1 seguito scorso ümber p õla, nii et vasak jalg jääks lõpuks vabaks.
m samal ajal 2 seguiti (v, p) sakiliselt ette.
Saavad kokku vastamisi (küljega publikusse);
B1
otse ette, publiku poole, tavalisest käest kinni:
v spezzato, p spezzato , 3 trabuchetti (v-p-v)
2 costatetti, seguito scorso (selle lõpus peab jääma parem jalg vabaks).
C1
p spezzato ette, v spezzato taha, p spezzato ette, v passo-p juurde – p passo taha
C2
4 väledat sammu tagasi (v-p-v-p), 2 continenze vasakule
C3 v riverenza.

6 kommentaari to “Alta Carretta”

  1. kanni said

    Mida tähendab duh? Kas mingi fuhhi leebem variant?

    Meeldib

  2. nodsu said

    “Eneseski mõista” jms. Ma olen ennast vist netislängist liiga palju mõjutada lasknud.

    Meeldib

  3. uuetoam said

    Hei! Kas kuskilt internetist on võimalik selle tantsu taustamuusikat veel leida? Olemasolev link ei toimi enam.

    Maria 🙂

    Meeldib

    • nodsu said

      Kõigepealt: kas te tulete homme Tartu? Muidu oleks tantsima tulemas aint Ehtel ja üksi ta ei viitsi – ja sel juhul ei viitsi mina tegelda tantsutoa soojaks kütmisega.

      Päris sobivat muusikat praegu ei leidnud: tähendab, selle teema eri kavereid on palju, aga “Alta carretta” on selle poolest eriline, kuidas meloodia galjardirütmis täpselt käitub (teistel versioonidel on meloodia rohkemate taktide peale ära jagatud, AC saab sama meloodiaga vähemate taktide jooksul toime.

      Aga esialgu lingin vähemalt üht head tantsitavas tempos sama teema esitust – vähemalt saab 4 esimest salmi ära tantsida.

      pmst võite proovida ka ise “ballo del gran duca” (või “granduca”) ning “aria di fiorenza” nime alt eri variante otsida, äkki mõni sobib.

      Meeldib

      • uuetoam said

        Tere!
        Me kahjuks ei saa tulla täna Tartusse, kuna täna on meil lauluproov Kiviõlis regilaulude grupiga (oleme mõlemad sial), ja pärast toimub minu koolis jõulukontsert, millele mitteilmumisel lubasid abituriendid mind karistada oma poolehoiust ilma jäämisega, nii et ma ei julge riskida äratulekuga…

        Aga oleme arutanud, et püüaks uuesti aastast ikka vähemalt korra kuus Tartusse proovidesse jõuda – kas siis neljape või pühape. Etteplaneerimine on meil mõlemal veidi nõrk, selle pärast ei oska veel midagi kindlat ette lubada.

        Aga suur tänu muusika eest! Katsetame siis 🙂

        Meeldib

    • nodsu said

      Nii. Ja nüüd leidsin ühe esituse, kus galjardiosa on nii, nagu vaja, aga see-eest on esimest osa liiga lühidalt (ja pärast galjardi on asja eest, teist taga uuesti – st selle asemel, et oleks´4+2 osa (4 neljases meetrumis osa ja 2 galjardiosa), on seal 2+2+2.

      Aga galjardiosa on iseenesest väga mugavas tempos.

      Meeldib

Lisa kommentaar