Palun soovitusi

jaanuar 21, 2009

Hei, kui siin vahepeal mõni itaalia, ungari või prantsuse keele lugeja käib, siis võiksite mulle lugemissoovitusi anda, eriti midagi sellist, mida eesti keeles veel ei ole.

Vihjed maitse kohta: Celati on üldse üks praegusi lemmikkirjanikke, Buzzati meeldis väga, kui viimati lugesin ja Calvino jätab suht külmaks, sest ta raamatud on ise kah kuidagi külmad. A võib-olla on “Sentiero dei nidi di ragno” kuidagi soojem, mine tea, äkki peaks proovima. Ja “Se una notte d’inverno un viaggiatore” kõlab vähemalt nii, nagu see võiks lõbus olla.

Ungarlastega on mul veel kehvem lugu, Krúdy meeldib mulle oma esteetilises dekadentsis väga ja mõned Tamási asjad panevad samuti üles-alla hüppama, aga hilisem kirjandus on kuidagi sihikult kõrvale jäänud, kui just lasteraamatuid mitte arvestada. Ah jaa, Kosztolányi võludest ei ole ma siiamaani suutnud aru saada, nii et küllap ei ole ta minu jaoks mõeldud. Ja ka Örkényi minutinovellid tunduvad kuidagi ülearu tehnilised.

Ja mis prantslastesse puutub, oijah… Stendhal on suur armastus, aga vaadake ise, kui vana ta juba on, värskemat verd oleks vaja. Ka Jules Renardi südamelähedane süngus jääb juba saja aasta taha. Kõige kaasaegsem autor, kes mulle viimasel ajal tõesti meeldinud on, on see krimikirjanik Fred Vargas, vahepealsetest istub Queneau päris kenasti ja Romain Gary “Elu alles ees” istub pjedestaalil koos teiste kõige lemmikumate lemmikutega.
Ka Droit‘ “Argifilosoofia harjutused” pakkusid mulle suurt rõõmu. Tuttav profifilosoof sai selle raamatu peale kuidagi kurjaks, a mis mul sest.

Nii et… paluks soovitusi Celati, Krúdy, Saki, Dovlatovi, Harmsi ja Stendhali austajale. Mine tea, hakkab väga meeldima, tõlgin veel äragi.

Üks vastus to “Palun soovitusi”

  1. ct said

    Irw, soovitamise asemel sain sinult hoopis soovituse. 😀
    Hakkasin lugema Romain Gary “Elu alles ees” ja siiani tundub täitsa hea, nii et tänud 🙂

    Võiksid veelgi raamatutest kirjutada, äkki leiaks veel midagi põnevat 😀

Lisa kommentaar

